Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dit is het eerste deel van de serie bouwverslagen 'Nederlandse fighters'. Deze verslagen zullen de hele serie jachtvliegtuigen van Nederland bevatten. Van de Fokker D.XXI en de Spitfire Mk.IX tot de Lockheed F-35A. Allemaal in schaal 1:48.

Deze modellen bouw ik in opdracht dus zal er enigszins tempo in zetten, het kan dus zijn dat ik het eruit ziet dat ik erdoorheen vlieg. Maar hoop ik jullie kan plezieren met jullie te laten volgen van deze serie van vliegtuigen van voornamelijk de KLu, maar ook een paar van de KNIL en MLD. Ik bouw alleen de single-seaters, gelukkig wan anders had ik al helemaal een lijst van hier tot Sumatra.

De volgende toestellen zullen in deze verslagen worden gebouwd:

Al enige tijd geleden was ik begonnen aan de Fokker D.XXI en F-84E/G Thunderjet. De Fokker is bouw ik met de Special Hobby kit, en voor de Thunderjet gebruik ik een Tamiyakit.

De Fokker is in dit stadium:
photo 435488 photo 435487


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op ma 03 dec, 2018 21:47 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Pas je titel even aan, daar staat 1:84 ;)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:oops: Oeps

    @Ronald
    Leuk dat Amerikaanse modelspoor. Vroeger ook, samen met mijn vader, H0 modelspoor gehad. Tegenwoordig ben ik wat spoor betreft meer bezig met Train simulator, en daarnaast ook nog een vliegsimulator. Helaas heeft mijn computer kuren waardoor ik Simulators lastig kan spelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Leuk projectje waarvan ik hoop dat je het niet voor mijn "vrinden" van het Nederlands Nationaal Museum-familie pretpark bouwt...

PE voor het NF-5'je ziet er grappig uit maar is uiteraard niet correct...

Verder mis ik nog wel een paar kisten in je lijstje... (T-33, Thunderflash...)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dit is het lijstje van jagers die hij gebouwd wil hebben.

Geen trainers, de T-33a is een trainer, en geen reconnaissancetoestellen, weer RF-84F Thunderflash is een fotoverkenner.

Wel zal ik appart van het lijstje ook nog de Fairey Firefly bouwen, als hij interesse heeft mag hij het model van me overnemen, zo niet zullen mensen het van me kunnen kopen.

Maar eerst zal ik ze aan hem aanbieden, de eindfoto’s van deze modellen zal ik ook gebruiken voor mijn persoonlijke Facebook winkelpagina.

Nee, het is niet voor een museum. De man waarvoor ik het bouw werkt niet voor een museum.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Shujaa schreef:
Leuk projectje waarvan ik hoop dat je het niet voor mijn "vrinden" van het Nederlands Nationaal Museum-familie pretpark bouwt...

PE voor het NF-5'je ziet er grappig uit maar is uiteraard niet correct...

Verder mis ik nog wel een paar kisten in je lijstje... (T-33, Thunderflash...)

Gr. Ruud.

Beetje off-topic, maar de directeur van het nmm vertrekt. Misschien eens solliciteren, Ruud :D

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Aorntman schreef:
Shujaa schreef:
Leuk projectje waarvan ik hoop dat je het niet voor mijn "vrinden" van het Nederlands Nationaal Museum-familie pretpark bouwt...

PE voor het NF-5'je ziet er grappig uit maar is uiteraard niet correct...

Verder mis ik nog wel een paar kisten in je lijstje... (T-33, Thunderflash...)

Gr. Ruud.

Beetje off-topic, maar de directeur van het nmm vertrekt. Misschien eens solliciteren, Ruud :D


Dank voor je complimentje (?). :wink:
Maare... Waarom denk je dat ik zo'n gruwelijke afschuw voor deze amateuristische PRUTS-CLUB heb...??? 8)

In het recente verleden ooit mijn diensten aangeboden waarbij er initieel niet eens werd gereageerd en toen er uiteindelijk werd gereageerd, kreeg ik te horen dat mijn voorstellen "te professioneel" van aard waren...

"Nederlands NATIONAAL MUSEUM"... ?????

Een dik overbetaalde ontvangstruimte voor de elitaire BoBo's zul je bedoelen...!!!!!

Simpelweg om van te kotsen !!! (Pardon my French.)

Directeurs-functie:
Zou bijzonder leuk zijn. Dan word:
* het een & ander per direct omgedoopt naar Nederlands Nationaal Luchtvaart Museum
* Alle overtollige tering-zooi per direct opgeslagen/afgevoerd
* dat belachelijke beeld van de "student" ritueel vernietigd (what the f*ck heeft dat in hemelsnaam met onze historie te maken...???)
* Een compleet historisch correcte collectie opgebouwd. (Geen fantasie beschilderingen zoals momenteel bij de F-86 van het 32ste. Geen F-100D terwijl het 32ste met de Charlie heeft gevlogen, etc., etc..)

Ik zeg: stel een petitie op en biedt h'm aan. :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

P.S.:
Sorry mannen. Wellicht niet geheel gepast maar bij de gedachte van het NNM slaan bij mij alle stoppen door. Erg fijn te lezen dat deze collectie voor een particulier word gebouwd welke het (hopelijk) kan waarderen. :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 12:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Uhhhh

Niet geheel mee eens, ik vind dat de voertuigen net zo'n plek mogen hebben in het museum als de vliegtuigen, maar dan wel in originele cq oorspronkelijke staat

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 13:32 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Tsjah, iedereen heeft zo zijn voorkeuren over musea. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het over het Nationaal Militair Museum gaat, en laat ik dat nu een erg mooi museum vinden met een mooie collectie. Ik heb me er tot zover erg in kunnen vermaken.

Maargoed, dat gezegd hebbende, laten we niet teveel off-topic gaan.

@ Scale48Modelking1984 ( :wink: ) Dat is een ambitieus project, veel succes ermee!
Zelf heb ik de Sea Fury en de Seahawk ook liggen, en dat moeten ook Nederlandse kisten worden.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Tsja.... onze Koninklijke Marine heeft haar museumbootjes aan de kade in Den Helder afgemeerd en een duikboot op de kade gezet. Er is een cavaleriemuseum waar groen rijdend spul staat opgesteld en er is WAS een luchtmacht museum. Dat het legermuseum uit het arsenaal in Delft weg wilde snap ik wel (ook zonde want ik vond de lokatie wel wat uitstralen), maar dat dan leger en luchtmacht - alleen die twee - in een aquarium gepropt worden valt mij dan weer tegen. Inmiddels heb ik ook menige opvatting van de NMM directie mogen lezen en ik heb de indruk dat dit aquarium eerder is gebouwd voor rondleidingen van kleuter- en lagere scholen dan voor de liefhebber van militaire vliegtuigen. Ik heb een rondje gemaakt toen de entree 10 euro was (oh oh oh gratis MLM :( )en was niet echt onder de indruk.

Dat gezegd hebbende gaan we weer over tot de orde van de dag. En da's nou effe dit topic. Eigenlijk is dit geen topic want het zit vol met topics: een waslijst aan single seaters en ik kan er nog wel een paar opnoemen zodat we wat dichter bij Sumatra komen maar dat is naast het puntje. :wink:

Waarom niet per model een topic gestart. Dat leest veel rustiger - mijn mening -, komt denk ik ook de zoekfunctie in dit topic ten goede en je kan per model wat uitgebreidere info geven (zoals welk merk of kitnummer je gebruikt). En wij kunnen weer wat eenvoudiger het werk afbranden....euh oh hè..... sorry: commentaar geven :lol:

Werk ziet er tot nu toe heul aardig uit (maar zoals ome Ruud al zei: dat PE werk voor de NF-5 deugt niet qua lay out (waar is bijv. de roller map?) en dat je post, is al heel wat. Ik klungel nog wat aan met 4 kitjes die eerst af moeten alvorens ik wat spookwerk ga verrichten, maar van deze 4 heb ik noppes en nada laten zien.

Cheers. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement