Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Verplaatst naar: Nederlandse figthers in 1:48 (deel 2: Republic F-84E/G).


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op ma 03 dec, 2018 2:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Verplaatst naar: Nederlandse figthers in 1:48 (deel 2: Republic F-84E/G).


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op ma 03 dec, 2018 2:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2018 2:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
freddie schreef:
Waar komt die display vandaan?

De display cases bestel ik bij een leverancier in de U.K. genaamd Striking Displays.

Ik heb een aantal bedrijven in Nederland benaderd, maar die kosten mij te veel voor wat ik vraag. Voor deze Acryl display case, die 300 x 300 x 100mm is, heb ik excl. shipping ongeveer 50 euro betaald. (Ter perspectief, in Nederland kan ik daar nog 100 euro bijleggen willen ze een simpele case van die maat voor me maken. :shock:) Ik vond ook een Display leverancier in de U.S. die niet een gigabedrag van je vraagt, maar vond het veiliger om het zo dicht mogelijk bij huis te houden.

Dus ben ik naar onze overburen, aan de andere kant van Le Canal, gegaan en heb ze een mailtje gestuurd. Ze stuurde mij een invoice, ik betaalde per bankoverschijving en ongeveer 20 dagen later kreeg ik mijn bestelling. (Mijn bestelling stond uit 2 cases) Komende week ga ik weer een bestelling voor 3 display cases bij hun plaatsen (Nou ja drie, eigenlijk vier. Drie van 300x300x100 en één van 400x400x10). Dat verzacht ten minste een beetje de verzendkosten, maar zelfs met die kosten meegerekend ben ik bij hun goedkoper uit.

Ergo, ik heb voordat ik werkelijk besteld zeker een jaar gezocht en vragen gesteld voordat ik bij de uiteindelijke partij bestelde. Kijk trouwens niet raar op als je vraag wordt beantwoord met een invoice, de invoice wordt bij bedrijven pas een bestelling na betaling, als je er vanaf ziet kun je ze altijd niet betalen en een vriendelijk e-mailtje sturen dat je er vanaf ziet. Ook kun je een invoice voor betaling altijd aanpassen. Zo had ik bij mijn 2de bestelling bij hun eigenlijk ook een display case (1200x400x100mm) voor mijn DC-3 drieluik project. Maar gezien dat die bestelling op pallet geleverd zou moeten worden, en daarbij zo duur werd dat ik dat op dat moment niet kom betalen maar wel de andere displays nodig heb, had ik die bestelling aan laten passen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de levering van hun producten en hun contact naar mij. (Nu ben ik altijd een gentleman, en dus een plezier om mee te handelen :) )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Aan de aangepaste titel kun je het al merken, ik heb het verslag geplitst.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 feb, 2013 20:19 pm
Berichten: 4
Hallo, ik ben onder de indruk van de kleuren die je hebt gekozen, kan je mij

vertellen welke verf je hebt gebruikt en de daarbij de nummers ??

Ik ben met hetzelfde toestel bezig

Gr Jack


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 5:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
1.JaVA_Jumper schreef:
Hallo, ik ben onder de indruk van de kleuren die je hebt gekozen, kan je mij vertellen welke verf je hebt gebruikt en de daarbij de nummers ??


Voor de roodbruine grondverf heb ik verschillende kleuren gemengt, namelijk Revell nr. [361]84 (Leather Brown) en Humbrol nr. 60 (Scarlet Red). De precieze mengverhouding weet ik na al die tijd niet meer, kleuren mengen doe ik voornamelijk op het oog. Het groen is Humbrol Acrylic nr 30 (Dark Green); en voor het beige heb ik Humbrol Acrylic nr 237 (Dessert Tan) gebruikt.

Als je geen gedoe wil met mengen zou je Mr.Paint MRP-A018 kunnen gebruiken, al denk ik dat je ook die kleur toch ook moet aanmengen met wat rood, persoonlijk vind ik die kleur op de foto te bruin.

Mocht je de kleur zelf willen mengen, ik gok dat mijn verhouding ongeveer ligt op 25 druppels Hum 60 en 5 tot 10 druppels Rev 84, ik zou beginnen met 5 druppels, en per druppel bekijken of het de kleur benaderd. Zelf heb ik tijdens het bouwen van de Fokker een potje met die kleur gemengd, omdat ik niet wist hoeveel ik nodig zou hebben, dat heeft me gered toen ik een lichte kras ontdekte tijdens het plakken van de decals, ik heb het daardoor met dezelfde kleur kunnen aanstippen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement