Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 12:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Na bijna een jaar verder te zijn heb ik eindelijk weer genoeg aan de Fw190 gedaan dat ik een update kan schrijven.
Ik moet zeggen dat de boel makkelijker in elkaar ging dan de D-9, wat ik toeken aan het feit dat de D-11 dezelfde vleugel heeft als de A-8, en ook de romp een andere gieting is.
De romp zat dus vrij snel in elkaar, en ook al heb ik geen foto van de losse cockpit, heb ik nog wel dit plaatje:
photo 466431
De motor mist op deze foto nog de kenmerkende gele olietank, en typerend voor de D-11 ontbreken de 2 Mg131's in de neus ook.
Het scherm over de instrumenten had ik later weer bijgewerkt.
En toen kon ik alvast beginnen met spuiten van de onderkant. Net als bij de D-9 ben ik begonnen met een witte basislaag.
photo 466433
(was nog niet klaar
Ik had de boel bijna nog verpest door over een laag Revell Aqua nog een laag Tamiya primer wit aan te brengen, wat niet goed ging. Tamiya verf krimpt namelijk en dat gaf een, laten we zeggen, spannend effect.. :roll:
Toen kon ik de strepen afplakken, en er moest een stukje romp opnieuw gespoten worden, want ik zag nog een naadje die er niet heel netjes uit zag.
Om de breedte en de onderlinge afstand van de strepen te bepalen heb ik de D-9 en het verslag van deze erbij gepakt. het aantal strepen onder de vleugels is gelijk, de staartvlakken hebben een streep minder dan de D-9, en de D-11 heeft geen strepen onder de romp.
Dus ik vrolijk afplakken; net als bij de D-9 witte strepen van 2mm breed en rode banen van 10mm breed.
Ik zou dan uit moeten komen op 8 witte strepen van de tip tot net naast de uitwerp openingen van de 20mm kanonnen in de vleugelwortels.
Jullie raden het al...
photo 466432
...
...
Ik mis een streep... Dus eerst kijken of ik niet scheel had geteld, ook al zou je zegen dat tot 8 tellen niet moeilijk zou zijn. :roll:
photo 466434
Ik zou zo' n centimeter te kort komen. Ik heb met een schuifmaat nog even de boel op de D-9 nagemeten, en nu bleek er een rekenfoutje ingekropen te zijn gemaakt. Na wat denkwerk en narekenen heb ik de fout kunnen achterhalen en kunnen herstellen, dus nu klopt 't weer!

Nadat alle witte strepen waren afgeplakt kon ik het rood spuiten. Het rood wat ik bij de D-9 heb gebruikt was van Gunze, maar ik heb een hoop lovende woorden over MRP kleurtjes gehoord, dus deze ronde heb ik die maar gepakt.
Bij MRP is de kleur van de ondergrond iets bepalender voor de tint van de verf die erover gaat dan dat bij Gunze een rol speelt, dus het rood op de D-11 is wat feller dan bij de D-9:
photo 466435

En toen het moment van de waarheid...
photo 466436
Mjah, ziet er opzich wel goed uit moet ik zeggen.

En even ter vergelijking met de D-9:
photo 466437

Mag opzich niet klagen, en er komt nog een klein washje over wat de boel ook wat donkerder gaat maken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1070
Woonplaats: Zelzate-België
Dit draadje nu pas opgemerkt :oops:

Het ziet er allemaal heel netjes uit :brouw:
Trouwens een van mijn favorieten, de FW190

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Ziet er verdomd goed uit Danny, ik ga deze zeker volgen. Het is wolfjes tijd :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gaaf hoor. Gelukkig kwam je er op tijd achter. Hoewel niemand het waarschijnlijk gaat natellen, is het waarschijnlijk voor je eigen gemoedsrust beter om het toch correct te hebben. Heb je de D-13 ook al eens gebouwd trouwens?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 17:35 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Lucske: Bedankt!
Het blijft een mooie kist, en ik heb er voorlopig ook nog zat liggen. :lol:

@ Middel: Bedankt! :mrgreen:

@Fokkerfan: Ik was er gelukkig op tijd bij inderdaad. Anders zat er nu waarschijnlijk een deuk in de vorm van m'n voorhoofd in m'n werkbank... :roll:
De D-11/D-13 combi kit heb ik nog liggen, die doos komt (hopelijk binnenkort) ook nog aan de beurt.
Ik heb in ieder geval wel al de uitvoeringen gekozen:
photo 466906
photo 466905
Ik zat eerst te denken om witte <58 te maken, die in hetzelfde squadron vloog als <61, maar <58 is later dus Rote 4 geworden. Dat zou betekenen dat de camo exact gelijk moet zijn, en dat gaat me met deze camo niet lukken natuurlijk.
Deze toestellen hebben ook wel wat, met die aparte camo's.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Weer prachtig spuitwerk, die strepen zijn erg mooi gelukt.
Misschien een domme vraag maar waarom lopen de strepen op die D-9 wel door over de romp en niet op de D-11?

Het blijven toch echt gave vliegtuigen die dora's. Ik blijf af en toe eens binnenwippen om de vorderingen te bekijken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 21:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Timmie: Bedankt!
Het rood en de witte strepen zijn in het veld aangebracht, dat zal de reden zijn. Er zat ook verschil in het aantal strepen aan de onderkant van het stabilo, dat varieert van 2 tot 4 strepen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 12:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
je laatste keuze is wel mooi, zo zonder maar wel verweerde theater band op de staart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement