Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hurricane duo 1/72 KLAAR
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 13:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Terwijl ik me eindelijk weer zo ver heb gekregen verder te werken aan details voor https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... =1&t=42718 sprak ik gelijk deze twee kitjes aan die al veel te lang ontvet klaar liggen. Ik vind het steeds weer te veel gedoe om de airbrush aan te zwengelen en te reinigen voor idioot kleine onderdelen. Daarom probeer ik kitjes te combineren.

Afbeelding

De kwaliteit van het Airfix exemplaar laat uiteraard te wensen over. De decals zijn compleet uit register gedrukt, maar ik zou wel graag de Stanford Tuck masjiene brouwen.

Afbeelding

De Revell versie is mooi gedetailleerd. Dus het Airfix-onding wordt een latere vliegversie en het Revelltuig een statische versie. Met desnoods Stanford naast zijn kist.

Afbeelding

Ik verwissel dus gewoon de stickers.
En ik schafte me deze Stanford Tuck decals aan ter vervanging van de wonky Airfix rommel.

Afbeelding

Dat Stanford dan niet het juiste type Hurricane krijgt, zal me worst wezen. Ik ben al lang blij dat ik weer aan het brouwen kan. Alleen de brouwneuroten zouden het verschil zien. :wink:
Right. All set. Scramble !


Laatst bijgewerkt door trikke11 op vr 20 apr, 2018 10:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 19:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Succes met deze 2!

Hopelijk zijn de decals geen voorbode voor de staat van de overige inhoud van de Airfix-doos...

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Het wil wel meevallen met de Airfix kit. De vleugels passen niet zo goed aan naar de staart toe. Aan de binnenkant kon ik niet veel wegschuren, want dan dreigde de bovenzijde weer niet te matchen. Aan de buitenkant valt weinig te schuren, want dan verlies ik detail.

Afbeelding

Aan de bovenkant schiet er niks van de preshading over. Heb ik telkens weer. Ik spuit gewoon te graag door. Daarnaast maakte ik hem eerst blauwgrijs. Dan groen erover en dat bleek zo doorzichtig, dat ik er een tweede keer met groen overheen moest en toen was het weer te veel. Ondertussen moest ik hier en daar het blauwgrijs bijwerken et voilà: salut preshading !

Afbeelding

Tuck z'n onderkant valt beter mee, vinnik.

Afbeelding

Leuk gedetailleerde wheelbays van Revell. Jammer dat je daar straks weer niks van ziet als ie statisch staat te wezen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 12:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Een snelle stap voorwaarts.
Heeft het verdwijnen van de shading niet te maken met de opliggende paneellijntjes?

Het ziet er al veelbelovend uit.
Als ik dan toch even een puntje wil aanhalen:
Naar ik meen, was het camo-schema van een Hurricane met "harde" overgang tussen de kleuren.
Er werden lappen op de vleugel gelegd en dan de kleuren aangebracht.
In mijn ogen zijn je lijnen tussen grijs en groen wat te zacht.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Inderdaad, maar ik laat het niet aan mijn hart komen. Ik wil gewoon niet te veel gedoe deze rit, ik maak het mezelf makkelijk. :wink:
De Tuck versie is ook zonder scherpe overgangen. Ik hou ook van historisch correct en zeker als je Tuck wil weergeven, zou dat aan de orde moeten zijn, maar ik ben al lang blij dat ik weer bezig ben.

De staartband voor Tuck: ik krijg mijn hoofd er niet omheen: hoe plak ik met rechte tape een conisch aflopende staart af, zodat de band overal even breed is ? En zonder dat je ergens een knik in de band hebt ? Want met 1 tape is dat fysiek onmogelijk, lijkt me, niet ? Ik haalde het elders al eerder aan en iedereen zegt dan: gewoon afplakken. Nogmaals: zo gewoon gaat dat niet, vinnik.
Het valt min of meer mee, maar als je goed kijkt, zit er toch nog een lichte tik in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het bruin en groen vallen een fractie donker uit, vinnik, hoewel het de juiste Vallejo's zijn. *snik*

Voor de latere versie gebruikte ik de decal band van Revell en die verschilt helaas speculaas met mijn sky green. :(

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
De gele leading (identification ?) edge op de vleugels met Vallejo viel ook zwaar tegen. Te transparant. Ik paste het eerder al toe op Japanners en dat dekte lekker. Wellicht met mijn ouwerwetse Revell Airbrush geel ? Waarom was vroeger alles beter ? :wink: :?
Merk ook op: kopke van piloot lekker dwars omhoog getild. Straks zie je daar weer niks meer van, hoera... killing time, 'cause time is killing me.

Afbeelding

Ik zou inderdaad met een penseel de groene vlakken scherper kunnen aflijnen, maar ik vind het riskant. Als het nuanceverschil geeft, ben ik weer verder van kant...
En het verschil penseel/airbrush is ook een risico, niet ?
Of zeg ik nu twee keer hetzelfde ? :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
trikke11 schreef:
Ik zou inderdaad met een penseel de groene vlakken scherper kunnen aflijnen, maar ik vind het riskant. Als het nuanceverschil geeft, ben ik weer verder van kant... En het verschil penseel/airbrush is ook een risico, niet ?


Niet beginnen te kwasten. Als je het wel wilt corrigeren, zou ik het aftapen.

Betreffende het geel had je eerst beter een primerlaag aan kunnen brengen en daarover het geel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Primer over de aangebrachte camo ?
Of primer. Edges afplakken. Camo. En dan geel ? Lijkt me omslachtig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, primer over de camo en dan pas het geel. Geel is heel slecht dekkend aan te brengen (ben je zelf al achter gekomen). De primer dekt beter, waarna je minder geel nodig hebt.

Achteraf: Je kunt ook eerst het geel aanbrengen, vervolgens aftapen en je camo aanbrengen. Probeer van licht naar donker te werken. Een lichte kleur aanbrengen over een donkerder kleur is lastiger, daar donkere kleuren doorgaans beter dekken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hurricane duo 1/72
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Tenzij toen Revell nog Airbrush verkocht in glazen bokalen. :wink:
Zwats erover en case closed. :wink: :wink:

Afbeelding

PS: ik heb net nog een bokaal ouwe Revell geel teruggevonden, wohoooooot !! Als nieuw vloeibaar. Happy, joy, joy.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement