Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 11:43 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Heel leuk onderwerp René.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Zit nu ziek thuis (griep) en had de eerste 2 dagen geen zin om iets te doen. Vandaag voelde ik me iets beter, maar niet top, toch heb ik geprobeerd om progressie te boeken.

De middenconsole aangebracht, waar het instrumentenpaneel nog aan bevestigd moet worden en de iets grof uitgevallen stuurknuppel. Deze wordt als resin onderdeeltje geleverd, maar er staat nergens dat je hem moet plaatsen. Aangezien de echte ULH toch bestuurd moest worden, toch de 'cyclic' maar aangebracht. Het is wel passen, meten en smokkelen, aangezien het glaswerk nog gemonteerd moet worden. Zodoende plaats ik eerst één helft van het glaswerk, kijk dan of het onderdeel (in dit geval de middenconsole met een klein driehoekig bakje er aan vastgelijmd) wel past. Op zich wel, maar dan moest ik wel iets van het 'glaswerk' verwijderen (aan de onderzijde), omdat anders het 'glaswerk' tegen de voorste poten van de middenconsole aan zou komen. Kwestie van een stukje van 1,5 x 3 mm 'glaswerk' verwijderen. Ik zal ook nog even kijken of er nog ruimte is om een 'collective' aan te brengen (voor beweging van de heli naar boven of naar beneden).

photo 433867

Ook moet ik de eerste kleurtjes aanbrengen (interieur). De handleiding geeft aan dat veel van het interieur aluminium moet, wat ik een beetje vreemd vind. Ik laat me dan ook leiden door het museumstuk, lichtgrijs als basis. Het instrumentenpaneel iets donkerder (terwijl de handleiding zwart aangeeft). Zwart vind ik te donker, er zit een mooi velletje met klokjes bij wat ik achter het PE-paneeltje moet lijmen, ik ben bang dat je dan helemaal niks meer van de klokjes ziet. Zwarte klokjes steken iets meer af tegen (donker)grijs dan zwart. De luchtcompressorbuis kan dan mooi een zilver/aluminium kleur hebben.

photo 433866

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, met beetje fantasie iets gemaakt wat op een collective lijkt. En in deze schaal is mijn motto: Als het lijkt, dan het is.
photo 433889

photo 433890

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie progressie...

Als je werkt met zo'n film verf je best de achtergrond (waar je de film op kleeft)in wit... of je kan de film gebruiken als basis en de wijzers krassen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat gaat niet, de film moet achter, tegen het PE gelijmd worden. In het zwarte zitten reeds wat wijzertjes, hoe klein dan ook :shock:
Ik zou er 0,25 mm styreen tegen aan kunnen lijmen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
die PE wordt toch ergens op bevestigd? Of komt deze rechtstreeks op de sokkel?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooie voortgang op de vierkant mm. wat een priegel werk.

Misschien kun je de film aan de achterkant eerst wit verven en dan de lichtgrijze kleur van het interieur?

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Silenoz schreef:
die PE wordt toch ergens op bevestigd? Of komt deze rechtstreeks op de sokkel?


Zie stap 5 van de handleiding.
photo 432993

Achterkant wit verven lijkt me goede tip (en dan inderdaad het lichtgrijs, net als de rest van het interieur.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Misschien gebruik maken van een heel fijn stukje styreen, gewoon blank laten, aan de zijde van de wijzers, en aan de andere zijde de achterzijde van de klokken (beetje ronde staafjes) en kan je eventueel de draadjes ook aanbrengen.. wordt misschien iets dikker dan, maar... Of die staafjes gewoon aan de folie kleven?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dit is echt een klein kitje :shock: . Mooi gepriegel op de vierkante mm. Wat betreft het instrumentenpaneel kan je kiezen voor de makkelijke oplossing, gewoon wit schilderen of er een dun plaatje wit styreen erachter, of je kiest de oplossing van Silenoz. Wel wat meer werk, maar als je het netjes doet ziet het er wel heel erg mooi uit.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement