Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
De Beaufighter staat nog af te koelen en de volgende wordt al weer uitgepakt. Deze keer de P-61 van Hobby Boss. Zo op het eerste gezicht weinig mis mee tot je de cover vergelijkt met de content van de doos. De turret... zit er niet in. Dat is niet erg want die turrets werden uiteindelijk onpraktisch bevonden en dus ook verwijderd of zelfs niet meer geïnstalleerd bij latere modellen maar het is wat vreemd. En het model waar de kit op gebaseerd is, is de Moonlight Serenade, die in het National Museum of the U.S. Air Force staat opgesteld. En ja, die heeft wel en turret. Slordig. Edoch, decals genoeg te krijgen. En omdat de Moonlight Serenade wel de aller politiek correctste nose art is die ik ooit gezien heb en daarmee totaal oninteressant ga ik er gewoon wat anders op plakken. :)
Edoch, het detail is duidelijk beter dan dat van de iet wat versleten Monogram/Revell kit. Er zijn wel wat minder opties. De raampjes kunnen geen van alle open en de kanonnen in de romp zijn niet te zien. Noch is de motor cover er af te halen. Bovendien is er maar een rij cilinders van de dubbele stermotor meegevormd en dan nog maar half ook maar dat mag de pret allemaal niet drukken. Wat wel beter is, is dat de neus wel transparant is. Nu moet dat mat zijn zodat de radar er wat doorheen te zien is maar het is al beter dan de Monogram kit. De cockpit ziet er net wat strakker uit en het onderstel is ook stukken beter.

Nu hoop ik dat de pasvorm goed is maar we gaan het beleven.

De doos
photo 432862
De plastic onderdelen. Sommige sprues zijn dubbel zoals die met de staartbomen.
photo 432863
photo 432864
photo 432865
photo 432866
photo 432867
photo 432874
photo 432868
photo 432869
photo 432870
photo 432871
photo 432872
photo 432873
photo 432877
Transparant
photo 432882
photo 432883
Gewichten, slim in de vorm van sommige onderdelen. Lang leven de superglue
photo 432884
Decals
photo 432885
Instructieboekje. Eenvoudig maar lijkt me duidelijk en dat is waar het om gaat.
photo 432886
photo 432887
Kleuren schema.
photo 432888

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 04 feb, 2018 14:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 jul, 2017 16:31 pm
Berichten: 66
Hey Klaas. Bijzonder model. Nog photoetch toevoegen? Succes met de bouw in ieder geval.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 17:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
De Midnight serenade is een replica.
Is een P-61C die nog nooit gevlogen heeft en is gespoten als de Midnight serenade.
En de P-61C die in het museum staat heeft ook geen turret :wink: .

Ik geeft heel eerlijk toe dat de Monogram/Revell wat betreft de pasvorm niet de allerbeste zijn, maar wat betreft details zijn ze zeker niet mis.
Ik vind deze een beetje tegenvallen ( zeker gezien het de verkleinde versie van de 1:32 is ).
Zelf heb ik de Great wall nog liggen en een stuk of wat Monogram/revell, daarnaast nog 3 Dragon 1:72 ( geloof in totaal 7 modellen :roll: ).

Ben heel benieuwd hoe die uit gaat pakken.

Hier nog een leuke link naar een P-61 :wink: : http://www.maam.org/p61.html

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
WOW Klaas, je hebt er duidelijk zin in... :wink:
Mooi onderwerp wat me immer heeft geboeid. In mijn jongere jaren ooit de Monogram-editie voor een schoolmaatje van me gebouwd en sindsdien immer enige intresse in deze vogel gehad. Toen een drogisterij-keten enige tijd geleden de ouwe Monogram-doos voor een paar knikkers op de plank had liggen, heb ik toch wel herhaalderlijk even aan mijn belofte aan moeders de vrouw moeten denken...

Gelukkig is er immer nog een forum om van al dit moois te genieten en in jouw vaardige tengeltjes gaat dit zeer zeker een mooie build worden. :wink: SUCCES !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Kende deze kit niet, leuk. Ben benieuwd hoe hij bouwt.

Ga je de (/een) zwarte uitvoering maken? Het lijkt me altijd zo lastig om dat een beetje visueel aantrekkelijk te maken.

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@vuurvreter Niet echt naar PE gezocht behalve bij Eduard gekeken maar die had niets voor deze uitvoering. Dus, weer old school. :)

@tankard Ja mooi project die restauratie. Grappig is dat ze daar veel nog in het zinc chromat yellow hebben geprimed en dat veel modelbouwers dat hebben overgenomen als de kleur van het interieur.
De P-61 in het museum heeft ook geen stoel in de gunner positie staan. Wel leuke 3d 180 graden view van het interieur op het net gevonden trouwens. Erg mooi.
Kwa kwaliteit denk ik dat de GWH het beste is. Deze (die ik bouw) is plaatselijk beter dan die van Revell maar soms zitten ze er ook weer naast. Geen detaillering bijvoorbeeld aan de zijkant van de radar en gunner posities wat ik wel vreemd vind.
Succes met je 7 dozen :)

@Ruud Ik blijf dit een pracht toestel vinden. Op de een of andere manier is dit een beetje de Millenium Falcon van de tweede wereld oorlog.

@Jurrie Ik wil wel de zwarte maken. Ik heb al een groene staan ;) Wordt leuk met weathering.

Goed, lekker onderweg. Gaat ook weer sneller dan ik gedacht had. Voeg nu wel wat detail toe aan de cockpit. Ik laat de zijkant van de stoel wel zo (dicht i.p.v. open). Ook deze cockpit zit potdicht dus hoeft niet super de super. Maar er moet wel wat bij vind ik. Gewoon omdat het leuk is.

Aldus, de eerste vorderingen.
De radar operator pit wordt nog geschuurd hoor.
photo 433250
Voor de cover van de toegang tot de gun positie heb ik simpelweg een stukje wc papier gebruikt. Beetje plooien er in. Straks spuiten. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
photo 433249
Trapje er bij. (ook vreemd dat die volledig ontbreekt.)
photo 433248

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 15:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
Voor de prijs van de kit had ik wel heel wat beters verwacht :shock: .

Linkje naar mijn project. Ligt helaas alweer te lang stil.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 2:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Klaas,

Ik heb in een erg grijs verleden ook de Monogram P-61 gebouwd. Ik vond hem niet slecht voor die tijd dan. Met wat leuke decals van Microset ( geloof ik) kon je er best wat leuks van maken. Later nog eens in een opruiming voor een prikkie een tweede gekocht om eens wat verbouwingen te oefenen. Resultaat een F-15 Reporter. Kan je ook nog doen .
Voor de inspiratie:
photo 433319
photo 433318
photo 433317


Groetjes en succes met de bouw.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 10:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Cool die F15. Net werk. :shock:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik loop tegen een probleem aan. Ik ben op zoek naar decals ter vervanging van de politiek correcte replica uit de doos. Maar.... Ik kan van de P-61C eigenlijk niets vinden. Ook fatsoenlijke foto's van de P-61C zijn amper te vinden. Alles is A en B versie. Nose art is nog moeilijker te vinden van deze kisten en als je dat dan al hebt dan weet ik nog niet welke registratie.... Lastig dus.

Tips?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement