Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Mijn Mark V male tank (link https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=49879 ) is af en vandaar dat ik weer terug keer naar mijn gebruikelijke onderwerp, militaire luchtvaart. Dit keer met een Britse kist in de vorm van een Bristol Beaufighter. Ik heb een hele stapel modellen in 1:48 gekocht. In een grijs verleden bouwde ik bijna alles in 1:48 en ik blijf ook dat een mooie schaal vinden.

De Beaufighter was de zwaars bewapende jager die de RAF in WO2 in dienst heeft gehad. Ingezet op meerdere fronten en natuurlijk 's nachts tegen de Duitse bommenwerpers. Hij werd ontwikkeld uit de Bristol Beaufort bommenwerper en doet wel enigszins denken aan de jachtkruiser die met de G1 door fokker gestalte werd gegeven.

De versie van Tamiya ziet er op het eerste ook netjes uit. De details lijken er zo op het eerste gezicht niet vanaf te springen. Maar wel is alles strak en volgt het netjes de referenties die ik tot zover heb kunnen vinden. Hieronder mijn gebruikelijke inhoud van de doos.

Doos met artwork zelf
photo 430589
Niet overdreven vol
photo 430590
De sprues
photo 430591
photo 430592
photo 430593
photo 430594
photo 430595
photo 430596
transparant
photo 430597
En daar zijn ze weer de rubberen ringetjes
photo 430598
Decals
photo 430600
Bouwbeschrijving, alles op een vel (in tegenstelling tot het boek bij de Corsair)
photo 430599
En tot slot een schilderinstructie, bedacht door het Japanse Tamiya, gedrukt in de Filipijnen, over een Brits Vliegtuig zoals het er uit zag toen het tegen de Duitsers werd ingezet in Afrika. Hoezo internationaal?
photo 430601

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 07 jan, 2018 16:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Daar kun je je wel even mee vermaken. Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 19:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ah, goeie kit, valt in elkaar bij wijze van spreken. Hier zal je veel plezier aan beleven denk ik!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Machtig vliegtuig :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Oei Klaas, daar haal je jezelf wel even wat werk op je nek...
Mogelijk is het je ontgaan maar "we" hebben 2018 tussentijds tot het jaar van de Phantom bekroond...!!!
Je hebt dus nog maar een kleine twee weken om deze rakker in elkaar te frommelen zodat je per 01-01-2018 gezellig met ons mee kunt bouwen... :lol:

Goed, zonder gekheid:
Leuk projectje en uiteraard ga ik wederom volgen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 dec, 2017 9:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 jul, 2017 16:31 pm
Berichten: 66
Gaaf model Klaas. Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ga je ook nog photoetch toevoegen? Succes met de bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2017 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
Interessante kist, heb al veel van de 'whispering Death' jager gelezen maar blijft leuk er eentje op schaal te zien. In 1/72 is deze wel lastiger te vinden precies.
Leuke touch dat Tamiya er rubberen caps in heeft gestoken, kan je veel makkelijker de propjes draaiende mee maken!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2017 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Heb hem zelf ooit gebouwd van dezelfde kit , viel toen bijna vanzelf in elkaar zonder problemen.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 1:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Tijd voor een updatje. Al 300 views voor ik echt begonnen ben. Toppie. :brouw:

Ik heb al wat details aan de binnenkant van de romp aangebracht. Ik ga daar niet al te veel werk van maken want er zijn geen open luiken o.i.d. dus het zal niet al te best te zien zijn. Maar alleen een groene achterkant leek me toch wat te karig dus wat black boxes mogen niet ontbreken.

Ik zit wel een beetje te dubben met de kleur van de binnenkant. Veel referentiefoto's laten een bijna metallic donker groen zien maar ik geloof er niks van dat ze die kleur in de oorlog gebruikt hebben. Een lichtere variant lijkt me veel realistischer. Bovendien wordt het dan allemaal wat zichtbaarder.

Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
ruw onbewerkt afgezien van wat plamuur.
photo 431244
photo 431246
En met wat extra binnen werk. De afdichting van de vleugel steekt in het echt ook een beetje uit.
photo 431245
photo 431247
Hier komt nog wat bij in de vorm van twee rekjes en een black box aan de linker kant.
photo 431248

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
De eerste kleurtjes op mijn mooie vechter. Voor het interieur heb ik gewoon het interieur groen van Vallejo gebruikt en dat ziet er prima uit. Daarnaast zwart voor de cockpit en black boxes (obviously) en nog wat meer op het palletje. Nu kan de vernis en wash er overheen. Gaat lekker tot zover.

photo 431612
photo 431614
photo 431613

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement