Eeeh ja, ik ga mijn belofte moeten breken. Nog even geen foto's met kleurtjes en zo. Dat wordt de volgende ronde aangezien de driedelige cockpitkap voor extra werk heeft gezorgd. Wat was de uitdaging? Wel, leuk dat u het vraagt!
Bij de test fit van het geheel bleek de 'wind shield' niet helemaal lekker te passen op zijn eigen plek. Daarnaast was er ook nog eens een kier met de middelste kap goed zichtbaar. Wij beginnen met het wegwerken van deze kier.
Voorste en achterste deel vastgezet en zoeken maar naar opvulling. Stukje 0.13mm polystyreen biedt de uitkomst hier.
Vierkant stukje tijdelijk vastgezet op de middelste kap - sjabloon.
Voorzichtig uitsnijden...
Op de voorste kap lijmen en voorzichtig trimmen.
Ha, dat is al een stuk beter!
Nu ik toch bezig was met dit gepruts, heb ik gelijk maar de handgrepen - of iets wat erop lijkt - erin gezet. Likje verf gegeven en ....
Even iets over de wielen. De kit heeft een tweetal sets aan wielen - de dunne 660x160mm en de dikkere 660x190mm. Die laatste zijn voor de G-10 en de K-serie. Daar elke wiel als één geheel uit de mal is gekomen, heeft deze last van een mal naad. Aan de buitenkant kun je deze lekker opschuren, maar in het profiel zelf wordt het toch een stukje lastiger. De Trumpeter scriber gebruikt om de mal naad in het profiel te verwijderen. Links op de foto is een onbewerkte wiel en rechts een bewerkte.
Terug naar de cockpitkap. De 'wind shield' is eigenlijk iets te smal. Bij het vastlijmen heb ik deze zo goed mogelijk uitgelijnd en vervolgens de romp opgeschuurd om de vervelende 'traptreden' (stepping) teniet de doen.
Vervolgens hier en daar wat putty gebruikt voor de kleine kiertjes. Egaliseren, schuren, paneel lijnen terughalen met een scriber en middelste kap met Blu-tac vastzetten. Gevoel zegt "Het is goed", maar de primer moet het dan toch echt laten zien.
Over primer gesproken... "It giet oan"