Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Een vorm van ‘hoogste punt’ in de bouw bereikt :D ... samenvoegen van vleugeldeel en romp.
En het is best een bakbeest, hoor.

De laatste hand gelegd aan het centrale vleugeldeel, met nog wat leidingen bij de motoren en wat radio’s en communicatie-apparatuur die straks achter de stoelen in de cockpit zichtbaar worden. Bij het landingsgestel nog wat olieleidingen en dan is-tie klaar.

photo 439192

En dan het spannende moment, schuin insteken en omhoog brengen van het vleugeldeel. En zoals het Tamiya betaamt ... het klikt mooi in elkaar en past wonderwel.

photo 439191

Inmiddels ben ik begonnen met de 20mm kanonnen die onderop in het ‘ruim’ bevestigd gaan worden.
In eerdere posts heb ik al kritiek geuit op de Eduard Brasin set, en nu durf ik te zeggen dat het simpelweg weggegooid geld is.

Dit 4x20mm kanonnenblok maakt er onderdeel van uit, en uiteindelijk besluit ik alleen de munitiebelts te gebruiken ... alle overige onderdelen voegen, zacht gezegd, niets toe aan de originele kit-onderdelen - ik vind deze zelfs beter. Zie de foto rechts: links de Eduard resin delen (en dan moet je nog maar afwachten of je dat er een beetje knap uit krijgt) en rechts de Tamiya parts. Commentaar overbodig, en ook hier een kromme loop in de Eduard set.
Ook de kanonnen zelf, foto links: bagger met erg veel flush en niet/nauwelijks meer detaillering.

photo 439190

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 1:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Eduard is hierin niet de moeite waard daar het niets toevoegt aan het mooie werk van jou. Ik zou wel een turned brass barrel set (AM-32-083) van Master overwegen - meer info met plaatjes hier: Linkje

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
erg mooie vorderingen en inderdaad geen meerwaarde de eduard onderdelen voor de ruimkanonnen.

blijf je volgen (erg mooie kist)
Grzt ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ben jouw al een poosje in stilte aan het bewonderen.
Bij elke update sta ik weer versteld van de aangebrachte details en kwaliteit van bouwen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2018 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Dank voor de bemoedigende woorden, allemaal :D .

Uiteindelijk heb ik het blok 4x20mm kanonnen vrijwel helemaal met de ‘standaard’ Tamiya-parts opgebouwd, uit de Eduard Brasin set heb ik alleen de ammo-belts gebruikt (vanwege de betere detaillering, je ziet de patronen liggen). Dit blok komt straks ondersteboven in het ruim onder de cockpit en is zichtbaar van onder de Mosquito.

De kanonnen zelf zijn gunmetal, de munitietrommels eronder (nu niet zo goed zichtbaar meer) titanium-zilver. De ammobelts zijn alu, met dikke blanke matte lak iets ‘gebruikter’ gemaakt. Hier en daar een ‘wash’ - heel genuanceerd, en met name over de verwarmingsleidingen.

In de Tamiya-kit zitten twee malletjes voor over de lopen, waarmee ze alle vier op gelijke hoogte en op de juiste afstand van elkaar staan. Handig!

photo 439856

photo 439855

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2018 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
1 woord

nice!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2018 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Als je zo door gaat ga ik deze ook kopen. Ook al kan ik hem nergens neerzetten. Mooi werk. Erg mooi werk. En Eds toevoegingen kies je goed. Ik gebruik ook vaak niet alles.
Ik heb trouwens nog nooit de kleur gunmetal gebruikt. Welk merk gebruik je? Vallejo is waardeloos als het op metaalverf aankomt vind ik en gunmetal heeft naar ik verwacht een metal component er in zitten. Toch?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Klaasdebouwer schreef:
Ik heb trouwens nog nooit de kleur gunmetal gebruikt. Welk merk gebruik je? Vallejo is waardeloos als het op metaalverf aankomt vind ik en gunmetal heeft naar ik verwacht een metal component er in zitten. Toch?


Het is Vallejo :) ... ik vind de serie Metal Colors (de grote flesjes) van Vallejo juist erg prettig werken, zelfs in de kleine airbrush (0.20) lopen deze nog goed door. Uit de reguliere serie met de kleine flesjes moet je echt goed extra verdunnen.

Of de kleur altijd historisch correct is is een tweede. Maar volgens mij werden die grote jongens (Brownings en 20mm’s) niet ‘geblauwd’ dus komt het dicht in de buurt.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Het ziet er allemaal mooi uit en het cockpitje is imposant te noemen :-).
Mooi werk.
groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Wat een details, echt onwijs mooi :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement