Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 22:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 6:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
ik zal ff reageren in het verfdraadje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Hoewel ze straks niet te zien zijn, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen de motoren en motorgondels er ongeverfd in te zetten.... :D

Ik moet zeggen dat het kunstwerkjes op zich zijn, en een genot om te bouwen. Ongelooflijk hoe de dunne, door het frame heen kronkelende olie- en koelwaterleidingen uiteindelijk precies op de goede punten aansluiten! Petje af voor Tamiya!

De motoren bouw je voor het grootste deel eerst af, om ze daarna in de gondels te hangen.
Hier het begin van het frame, en de daarin opgenomen eerste koelwater- en olieleidingen:

photo 435090


In het frame wordt de Rolls Royce 12 cylinder gehangen, waarna nog wat kleine onderdeeltjes en leidingen onderop worden aangebracht. De uitlaten zijn heel fors vergeleken met bijv. dezelfde motor in de Spitfire.

Ik vond de alu/steel tanks niet mooi nadat ze klaar waren, te ‘nieuw’ - dus ik heb de matte vernis truc maar weer eens toegepast (hoge druk, iets te ver weg, komt er een wittig laagje wat ik goed bij wat ‘gebruikt’ alu vind passen)
[p
photo 435089

Twee aandachtspuntjes voor toekomstige bouwers: de kleine schroefjes waarmee je het motorblok vastzet - daar kun je het meegeleverde schroevndraaiertje niet gebruiken. Ik heb een kleiner model uit een precisie-schroevendraaierset gebruikt.

De resin uitlaten uit de Brasin-set... helaas, ook hier is heel veel schuurwerk nodig om ze in het Tamiya spruitstuk te krijgen. Ze zijn simpelweg iets te groot langs de randen.

Maar de manier waarop de leidingen aansluiten als je de boel in elkaar zet maakt heel veel goed

Nu zijn ze klaar, uitlaten erop, om de beplating aan te gaan brengen. Landingsgestel en beplating komen aan de motorgondel, die worden dan straks aan de vleugels bevestigd.

photo 435088

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
De motorgondels krijgen langzaam, heel langzaam, vorm :)

photo 436385

Misschien dat ik het model toch ‘open’ ga neerzetten :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Silmaril schreef:
Misschien dat ik het model toch ‘open’ ga neerzetten :)


Ja, precies mijn gedachten. Prachtig werk man. Zou jammer zijn als dat niet meer te zien is.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Silmaril schreef:
Misschien dat ik het model toch ‘open’ ga neerzetten :)


Fantastisch werk en het zou echt zonde zijn om de motor definitief te verbergen. De pasvorm verbaasd mij niet :) ik heb de 1:32 corsair gebouwd en daar was ook de pasvorm altijd supergoed. Ik volg je vorderingen gestaag. Mijn volgende model wordt of de spitfire of de mosquito.

Grtz ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Zou zeer zeker mooi zijn om wat "cowlings" in de geopende stand te monteren zodat deze fraaie ronk-machines achteraf toch nog zichtbaar zijn...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 1:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Vorderingen gaan langzaam, maar er valt weer iets te rapporteren :)

De romp zit in elkaar, nu de vleugelconstructie. Het wordt duidelijk dat deze toch wel wat groter gaat uitvallen dan de andere 1:32 modellen die ik heb staan.

Het centrale deel heeft wat verschillende kleurstellingen: interior green, wit, staal/zilver. De binnenkant van de wielkasten zijn interior green, met wat zwarte en zilverkleurige leidingen.

Het centrale binnendeel is wit, ik heb daar wat drupjes white grey bij gedaan, hoeft geen Omo-wit te zijn :)
De brandstoftanks zijn cf. de Tamiya-instructie 5:1 rood / khaki - maar ik heb er wat extra khaki bij gedaan, vond ze nog te rood.

photo 438905

De vleugels zijn vastgezet op het centrale deel, ieder met vier kruiskopschroefjes. Pasvorm weer perfect, het blijft een genot om alles op zijn plaats te voelen klikken! De koelradiatoren zijn gunmetal grey met wat zwart grijs, en een ‘bare metal silver’ frame.

Rechts de benzinetanks, met wat zilveren en interior green accenten en de eerste decals.

photo 438904

Close-ups van het landingsgestel. Mooi gedetailleerd, en ook hier past alles perfect. De banden heb ik met light mud wat opgeleukt, komt straks ook terug als alle beugels zijn gemonteerd, zal ook wel wat in de wielkasten terecht zijn gekomen.

photo 438903

En mocht je denken “is dat allemaal dezelfde kleur, de poten, leidingen e.d.” ... Ja dus :D

photo 438907


En, voor het sfeertje :D , zo gaat het er ongeveer uitzien als de motorgondels aan de vleugel worden vastgezet. Tanks zijn ook vastgezet.

photo 438906

Van t weekend weer verder :?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1076
Woonplaats: Zelzate-België
Tot nu toe in stilte gevolgd...

Maar dit wordt een meesterwerk :shock:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Goed bezig, ziet er allemaal mooi uit. Ga zo door

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 12:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ook ik heb deze in stilte gevolgd, maar nu moet ik toch even mijn bewondering uitspreken, echt een prachtige bouw tot nu toe!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jantje1964 en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement