Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 10:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Voor de Spitfire wacht ik nog op wat diorama-figuurtjes, dus ik heb de werktafel maar weer schoongemaakt en begin met het volgende project: uit de 1:32 serie van Tamiya de Mosquito FB VI. Ik vind deze serie van Tamiya gewoon weergaloos - perfecte pasvorm, hele mooie detaillering, genot om te bouwen (ik raak i.t.t. Anderen op dit forum erg gefrustreerd van slecht passende kits :D )...

photo 424642

De doos is een ‘export-versie’ met doorzichtige motorpanelen bijgeleverd. Ik snap de gedachte, maar persoonlijk vind ik het niet passen - het hoort niet voor mijn gevoel. De kit voorziet in 3 uitvoeringen, met de bijbehorende decals - ik maak er een Nederlandse kist van, de decals daarvoor heb ik nog.

Ik heb me ingehouden met het aftermarket-spul omdat de Tamiyakits eigenlijk zo goed zijn dat het niet zoveel toevoegt. Ik heb wel de Eduard cockpit set besteld, stoffen seatbelts (ik krijg die PE dingen niet voor elkaar) en een camouflage pattern markeer set.

Omdat ik de gun- en kanonnen bays wel heel fraai vind en toonbaar wil maken, heb ik voor het eerst zo’n Eduard Brasin set besteld - combi van resin- en PE-parts:

photo 424641

Omdat ik hier erg nieuwsgierig naar was, ben ik daarmee begonnen - en ben absoluut niet overtuigd. Het is erg kwetsbaar spul, de helft van de lopen komt gewoon krom uit de doos en van bijv. De mitrailleurs en de kanonnen vind ik de detaillering zeker niet beter dan de originele onderdelen!
De ammo-belts zijn wel mooier, ik hoop dat ik een combi kan maken ....

De bedoeling is een pre-flight kist: piloot op laddertje, motorpanelen dicht (bij de Spitfire heb ik de motor helemaal open, dus ik kan van de RR Merlin genieten), bommenluiken open (ivm gun bay kanonnen) en de neus met de gunbay open - ga hem op een spiegeltegel zetten zodat de onderkant ook zichtbaar is). Kleppen dicht en gaan is het idee.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Imposant project...

zou je dan geen mechanieker die de machinegeweren aan het laden is toevoegen in de plaats? Pre-flight denk ik niet dat er veel munitie geladen wordt als de piloot moet instappen, ik denk dat die achteraf zijn toer doet voor ie het luchtruim kiest

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dit wordt een hele klus met al de extra's. Ik ga je volgen. Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Interessant project, succes! Ik wist niet dat Mosquito's ook in NL-kleuren hebben gevlogen (of bij een Nederlands RAF-squadron), of is het een what-if?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Een Engelse kist met ''Nederlandse vliegers'' is mogelijk....... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Mooi kist Ruud , ik ben benieuwd ,

Ik zit op de tribune ..... ;-)

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 dec, 2014 22:44 pm
Berichten: 32
Imposant model, groot ook. Welk NL kist wordt het? Volgens mij heeft Erik Hazelhoff Roelfzema er ook nog in gevlogen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Proppers genieten niet zo zeer mijn intresse maar des-al-niet-te-min een mooi project Ruud ! Ik zal zeer zeker af & toe even komen gluren. Succes met deze rakker.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Ter aanvulling: er was geen Dutch Mosquito squadron, wel een Pilot F/O van Amsterdam als vlieger bij 139 sq, RAF Upwood. Maart ‘45 neergeschoten tijdens een raid op Berlijn, van Amsterdam is nooit meer iets van gehoord, zijn navigator is wel teruggekeerd.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Behalve Hazelhoff-Roelfzema en Van Amsterdam staat er op de dienstlijst van het 139e ook nog de naam van navigator B.M. Vlielander-Hein, volgens deze site: http://www.rafupwood.co.uk/139lossesin1944.htm. Over Van Amsterdam wordt overigens op deze pagina nog gezegd dat hij waarschijnlijk 'on his 101st operational sortie' was toen hij in de nacht van 27/28 maart 1945 werd neergehaald door een Me-262. Des te meer ik lees over dit soort mannen hoe groter mijn respect voor ze wordt. Honderd missies, dan moet je toch echt wel lef hebben...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement