Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2017 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste Ruud, bedankt voor de hulp.

Ik heb beide vid's echter al eens eerder bekeken maar er zit niks bruikbaars tussen. De tweede video gaat over Italiaanse Starfighters en die hebben geen betrekking tot hun Duitse stablemates. De verlichting van de Duitse Starfighters was deels anders ge-configureert.

Ik ga zien wat ik er mee doe.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Dit weekend ben ik weer aan mijn bouwtafel te vinden, na uitvoerig gefeest te hebben. :titter: :ok:  

Vandaag heb ik verder gewerkt aan de bedrading van de led verlichting. Allereerst heb ik de tip tank's voorzien van de led verlichting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens heb ik de tip tanks aan de vleugels bevestigd. Dit is niet mijn normale manier van werken, daar ik de tip tanks meestal eerst schilder voor ze aan de vleugel te lijmen. De bedrading moet echter in de vleugel aangebracht worden waardoor ik verplicht ben om de tip tanks ook te installeren.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de lichten in de romp werden geïnstalleerd. Zoals met de tip tanks gebruik ik hiervoor plastieken buisjes die ik van een wattenstaafje heb geleend. Deze worden met uv-lijm op het glas gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna word het plastieken buisje zwart geschilderd. Zo voorkom je dat er light gaat door schijnen.

Afbeelding

De led lichten worden nu in het plastieken buisje gelijmd met uv-lijm en daarna worden de transparante lijm ook zwart geschilderd.

Afbeelding

Alle aansluitingen hebben een aparte kleur die corresponderen met de aansluiting op het IT circuit board. Om het één en ander makkelijk te laten verlopen heb ik op de stekkers een dot met verf gezet dat verwijst naar de juist kleur van kabel.

Afbeelding

De volgende stap is nu kijken of alles werkt.

Afbeelding

En alles werkt perfect. 

Volgende stap is de installatie van de led afterburner in de jet exhaust. Niet nodig om hier veel uitleg over te geven, gewoon het led lampje in de straalpijp lijmen et voila.

Afbeelding

Afbeelding

De motor gebruik ik enkel en alleen om een stabiele en sterke basis te verkrijgen omdat de clear acrylic rod in de uitlaat gelijmd word. Het gehele gewicht van het model word gedragen door deze rod en de motor. Er word vanaf deze stap dan ook met epoxy lijm gewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle bedrading word mooi op zijn plaats gelijmd met uv-lijm.

Afbeelding

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Zoals de titel al zegt, afgewerkt dus. :D

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Sehr schön. ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Eigenlijk verwacht ik nu ook plaatjes waarop te zien is dat de verlichting allemaal werkt. :)
Was het verlichtingssetje wat je ervan verwachte?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Dat is een mooie starfighter geworden.
Ook een leuk bijpassend ondergrondje.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 1:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Ik kwam eens in sued Tirol (in de buurt van Naturns) een echtpaar uit het allgauer land tegen tijdens een bergwandeling. Nu spreek ik aardig Duits maar ik begreep pas wat de beste man zei wanneer hij weer aan het eind van de volgende zin was. Oei oei. Gelukkig begreep zijn vrouw dat het lastig voor ons was. Wel een ontzettend aardige vent. Dus nu moet ik daar altijd aan denken als ik door dat gebied rijd (op weg naar Italië, tja!) en ook weer nu ik jouw Starfighter zie (die gaat fonkelen zoals de echte sterren).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Bedankt. :brouw:

Citaat:
Eigenlijk verwacht ik nu ook plaatjes waarop te zien is dat de verlichting allemaal werkt. :)
Was het verlichtingssetje wat je ervan verwachte?


Op foto zie je dat niet goed, heb wel een video maar krijg die niet ge-upload. Ben niet echt thuis in het maken van video's.

Het verlichtingsset is meer dan wat ik er van verwachte, kan ook niet anders want het is in samenspraak met de fabrikant ontwikkeld, specifiek voor de Starfighter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
DannyVM schreef:
Op foto zie je dat niet goed, heb wel een video maar krijg die niet ge-upload. Ben niet echt thuis in het maken van video's.

Het verlichtingsset is meer dan wat ik er van verwachte, kan ook niet anders want het is in samenspraak met de fabrikant ontwikkeld, specifiek voor de Starfighter.

Je 104 ziet er fraai uit! Mooie kleuren en mooie lichte verwering. Precies goed! Welke verf heb je er voor gebruikt?

Vraagje over de verlichtingsset: zit er ook een optie bij voor het rode 'zwaailicht' boven op de romp, ter hoogte van de flaps? Die lamp was uniek voor Duitse 104s. Ik weet niet wanneer die modificatie gedaan is, op oude foto's zie ik de lamp niet. In mijn herinnering draaide de lamp (dan wel reflector) rond.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Je 104 ziet er fraai uit! Mooie kleuren en mooie lichte verwering. Precies goed! Welke verf heb je er voor gebruikt?

Vraagje over de verlichtingsset: zit er ook een optie bij voor het rode 'zwaailicht' boven op de romp, ter hoogte van de flaps? Die lamp was uniek voor Duitse 104s. Ik weet niet wanneer die modificatie gedaan is, op oude foto's zie ik de lamp niet. In mijn herinnering draaide de lamp (dan wel reflector) rond.

Rob


Ik gebruik de Mr.Paint verf.

Het rode zwaailicht zit er op, alsook het onderste, alhoewel het niet echt accuraat is, want mijn model beeld het toestel uit in 1974, en toen was dit nog niet geïnstalleerd. Toch wou ik dit op het model hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement