Dit weekend ben ik weer aan mijn bouwtafel te vinden, na uitvoerig gefeest te hebben. :titter:
k:
Vandaag heb ik verder gewerkt aan de bedrading van de led verlichting. Allereerst heb ik de tip tank's voorzien van de led verlichting.
Vervolgens heb ik de tip tanks aan de vleugels bevestigd. Dit is niet mijn normale manier van werken, daar ik de tip tanks meestal eerst schilder voor ze aan de vleugel te lijmen. De bedrading moet echter in de vleugel aangebracht worden waardoor ik verplicht ben om de tip tanks ook te installeren.
Ook de lichten in de romp werden geïnstalleerd. Zoals met de tip tanks gebruik ik hiervoor plastieken buisjes die ik van een wattenstaafje heb geleend. Deze worden met uv-lijm op het glas gelijmd.
Daarna word het plastieken buisje zwart geschilderd. Zo voorkom je dat er light gaat door schijnen.
De led lichten worden nu in het plastieken buisje gelijmd met uv-lijm en daarna worden de transparante lijm ook zwart geschilderd.
Alle aansluitingen hebben een aparte kleur die corresponderen met de aansluiting op het IT circuit board. Om het één en ander makkelijk te laten verlopen heb ik op de stekkers een dot met verf gezet dat verwijst naar de juist kleur van kabel.
De volgende stap is nu kijken of alles werkt.
En alles werkt perfect.
Volgende stap is de installatie van de led afterburner in de jet exhaust. Niet nodig om hier veel uitleg over te geven, gewoon het led lampje in de straalpijp lijmen et voila.
De motor gebruik ik enkel en alleen om een stabiele en sterke basis te verkrijgen omdat de clear acrylic rod in de uitlaat gelijmd word. Het gehele gewicht van het model word gedragen door deze rod en de motor. Er word vanaf deze stap dan ook met epoxy lijm gewerkt.
Alle bedrading word mooi op zijn plaats gelijmd met uv-lijm.
MVG
Danny