Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 nov, 2017 23:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ben ik de enige die denkt dat "pure chocolade" eigenlijk meer "melk chocolade" moet zijn?

Oh ja, ik sta verbaasd van de verfophoping in de spuitcabine. Kunstwerk an sich! :mrgreen:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 nov, 2017 11:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi SpeesAS,

Je hebt gelijk over de kleur, maar de melk chocolade heb ik opgegeten en ik lust geen puur, dus heb ik die maar gebruikt :lol:

Ik heb eerst een lichtere kleur gebruikt, en aangezien dit is mis gegaan met de air-brush heb ik besloten om een donkere kleur te gebruiken. Anders kreeg ik het ook niet mooi gedekt, maar ik ga de kleur nog oplichten door een post-shade en diverse pigment poeders, om hem een afgeleefd en door de zon aangetast uiterlijk te geven.

Wordt vervolgd :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 nov, 2017 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Na wat drukte van diverse bezigheden (werk :mrgreen: ) heb ik weer wat kunnen bouwen.

Tijd om weer de nodige progressie te laten zien:

Van de week eerst de nodige onderdelen van een kleurtje voorzien. De fuel tank heb ik eerst in alu kleur gespoten en vervolgens lichtblauw ge-chipped met de haarlak methode.
photo 427455

photo 427454

De wieltjes.
photo 427456

Her en der wat overspray weg gewerkt.
photo 427457

Vandaag de wapens afgemaakt en samen met de fuel tank ge-weathert.
photo 427459

En dan nog de wieltjes aan de pootjes gemaakt en voorzien van een remslang, een klein detail maar toch :wink: .
photo 427458

Tot zover weer, tips en opbouwende kritiek blijven welkom :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2017 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De fueltank ziet er goed uit zo, netjes gedaan. Het enige aan opbouwende kritiek wat ik heb is de linker wielpoot. Hier loopt nog een hele duidelijke naad. Kan je dit nog weghalen?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Inderdaad, die tank is prachtig geworden. Ik moet me ook maar eens in die techniek verdiepen. De wieltjes kunnen nog wel iets verweerd worden, maar dat komt vast in een later stadium.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Na bijna een jaar heb ik deze kit afgebouwd :oops:

Door tijdgebrek en veelal met auto's bouwen bezig geweest te zijn, heb ik eindelijk de Mig maar eens afgebouwd.

In de tussentijd heb ik diverse wheatering producten aangeschaft, waaronder olieverf. Ik heb er dan ook voor gekozen om er een afgeleefd en deels verbleekt vliegtuig van te maken, aangezien deze toch in zonnige en zanderige omgeving vloog. En natuurlijk de fun om alle middeltjes en technieken uit te proberen :lol:

Het toestel klopt niet met het werkelijke toestel, dat weet ik. Dus er zal vast iets verkeerd aan zijn,ik heb niet al die stencil data decals gebruikt omdat ik die voor een andere kit bewaar, en ik mis 1 lampje onder de vleugel. Maar daar zie ik niks van als ie op de kast staat.

Verder is natuurlijk alle kritiek welkom.

De Foto's:

photo 454907

photo 454906

photo 454905

photo 454904

photo 454903

photo 454902

photo 454901

photo 454900

photo 454899


Laat me weten wat je er van vind :brouw:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ok, effe kritisch dan want dat wil je graag. Ik vind het metaal van de motor niet zo heel erg geslaagd en het lijkt er op dat het windscreen niet helemaal goed past. (das het negatieve) Het fletse van de door de zon gebakken verf vind ik vrij aardig. Het is best moeilijk om zoiets te doen en ik had meteen zoiets van ja, deze kist kon wel een bunker gebruiken. De wash (paneellijnen etc) ziet er prima uit. Niet te veel maar mooi de panelen weten te benadrukken. (altijd op een positieve noot eindigen :) )

Dit is dus opbouwend bedoeld. Er zijn tegenwoordig allerlei producten te koop om de weathering te helpen maar je moet het er toch nog steeds zelf opsmeren en daar is oefening voor nodig. Er zijn trouwens ook een hele stapel boeken in de handel die je dit allemaal haarfijn kunnen uitleggen. (maar ook daarna moet je het er nog steeds zelf opsmeren)

Cool dat je deze weg ingeslagen bent. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik vind em niet verkeerd..

het bleken is goed gegaan, maar op de 1 vleugel is het chocoladebruin maar half bewerkt, en een halve decal, op de romp is ook gedaan, maar op de rug dan weer niet... lijkt me gewoon een beetje inconsistent.

Voor de rest sluit ik me aan bij voorgaande...

al bij al een mooie kist geworden...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Bedankt Klaas, en Silenoz

Voor jullie feedback :D
Citaat:
Ik vind het metaal van de motor niet zo heel erg geslaagd en het lijkt er op dat het windscreen niet helemaal goed past.


Tja daar kan ik nog wel wat aan veranderen, mischien wat meer burnt metal kleur toepassen. En inderdaad valt het nu op dat de canopy en het voorruitje niet helemaal goed passen, voor dat ik met wheateren begon viel dat niet op. Helaas kan ik daar niks meer aan veranderen. Wat boeken betreft krijg ik zo'n 8 tijdschriften per maand over modelbouw binnen, ik heb al een hoop technieken voorbij zien komen. Maar zoals je zelf al schrijft: Je moet het toch zelf doen.

Oefening baart kunst. Ik vind het ook zeker niet erg om op m'n plaat te gaan. Daarom vind ik feedback prettig, daar leer ik van.

Citaat:
het bleken is goed gegaan, maar op de 1 vleugel is het chocoladebruin maar half bewerkt, en een halve decal, op de romp is ook gedaan, maar op de rug dan weer niet...


Op de foto's lijkt dat mischien zo maar in het daglicht valt dat reuze mee. Ik heb de foto's met mijn mobiel gemaakt bij kunstlicht op zolder. Misschien komt het daarom niet goed uit de verf :lol:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik sluit me aan bij de kritieken van de anderen. Mooie kit geworden, alleen de uitlaat is wat vreemd als je het mij vraagt (niet dat ik een beter resultaat neer zet hoor). Kijk ook eens op youtube. Daar zijn zat filmpjes over hoe je een realistische uitlaat krijgt. Verder een topmodel hoor :brouw:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mp44_tom en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement