Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hallo Brouwers,

Afgelopen week ben ik een nieuw project begonnen. Namelijk een Mig-21. Ik vind het een mooi toestel en daarom heb ik besloten er 1 te bouwen.
photo 423184


De versie die ik aan het brouwen ben word van de Iraqi airforce, deze uitvoering heeft een Iraanse F-14 Tomcat neergehaald met de bijnaam "Alicat" . Vanwege de camouflage sprak hij me wel aan, en qua spuitwerk is het niet te moeilijk.
photo 423186


Ik ben begonnen bij de cockpit zoals bij de meeste vliegtuig kits. Ik wou eens een chiping fluid gebruiken om er een verweerde cockpit van te maken.

Eerst heb ik de onderdelen Aluminium gespoten, daarna de chiping fluid, en vervolgens het aparte groen. Dit alles met de juiste droogtijd tussen de lagen door. Later heb ik met water en een penseel de chips en krasjes gemaakt. Vervolgens alle details geschilderd en een lichte wash aangebracht. En omdat het toestel uit de zandbak komt heb ik zandkleurig pigment aangebracht op de bodem van de pit :lol:

photo 423191
photo 423187
photo 423185
photo 423188

Daarna de nose-cone geschilderd en later voorzien van gewicht om een tail-sitter te voorkomen. Toen dat goed droog was heb ik de voorste rompdelen gelijmd.

Vandaag ben ik verder gegaan met de uitlaat en achterste rompdelen. Nadat de uitlaat een kleurtje heeft gekregen, heb ik de rompdelen gelijmd. Later heb ik daar de staart en het rug-deel aan toe gevoegd.

photo 423189

Tot zo ver is de build gevorderd.
photo 423190

Later moet er een rondje plamuur en schuur aan gebeuren, maar eerst laat ik de lijm goed uitharden.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Laatst bijgewerkt door vliegtuigfan op zo 23 sep, 2018 20:24 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 6:41 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hoe werkt die chipping fluid precies? Breng je dat aan over het gehele oppervlak waar de chips moeten komen, of enkel op de exacte plekken waar je gaat chippen?

Tot zover goeie vorderingen, ik heb zelf nog een paar MiG-21's van Eduard liggen. Brute dingen om te zien wel.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 7:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Leuke kist en mooie vorderingen. Wat betreft de chipping, sommige plekken lijken mij niet helemaal correct. Achter het instrumentenpaneel heb je de vloer ook gechipt maar voor mijn gevoel is dat geen plek die veel aan slijtage onderhevig is. Hetzelfde geldt voor de vloer achter de voetpedalen. Daar komen geen voeten en misschien had je voor de pedalen wat vegen kunnen creeren van schuivende voeten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi pitje heb je gebrouwd! Hoe is de pasvorm van deze kit? Qua details ziet de cockpit er beest goed uit. En ik maar denken dat de Eduard versie de enige goede is...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hoi mannen,

Bedankt voor jullie reactie :wink:

Juggernaut: Eerst heb ik Tamiya gloss aluminium gebruikt om de pit te spuiten. Toen dat goed droog was, heb ik de chipping fluid (scratch effect) van AMMO of Mig over de hele pit gespoten. Dat heb ik 5 minuten laten drogen, en daarna de groene kleur met de air-brush gespoten. Dat heb ik vervolgens 10 minuten laten drogen, en toen kon ik met water en een penseel aan de slag.

fvdm: Bedankt :D Het zal zeker zijn dat de chips niet geheel kloppen, het was ook voor de eerste keer dat ik dit gebruik. Op de vloer zie je niks meer terug van de chips, zeker nu de pit is ingebouwd moet je héél goed kijken, met een vergroot glas :lol:

Fokkerfan: Bedankt :D De pasvorm is redelijk tot goed. Alles valt mooi op z'n plek alleen de rug vin en de gespleten rompdelen hebben een beetje plamuur nodig gehad, maar verder is het een prima kit. Maar ik heb er zelf ook een aantal van Eduard en als ik de kits vergelijk zijn die van Eduard toch mooier in detail en bevat veel meer onderdelen en uiteraard photo etch.

Als je aan PE en resin niet echt waarde hecht, en het ook geen probleem vind dat een klinknageltje niet op de juiste plek zit.... Dan is de Academy kit een erg leuk en gemakkelijk kitje. (waarom ik dan ook de Eduard versies heb is: vanwege de dieverse uitvoering en om toch ook eens meer met PE te willen werken :wink: )

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Mijn aandacht heb je........een Mig21 :mrgreen:
Succes, ik ga je volgen
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Bedankt Ronald, :D

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ben benieuwd naar de verdere bouw. (welke kleur heb jij gebruikt voor de pit? ik heb nml ook nog wat Russisch spul liggen waar ik nog steeds opzoek ben naar wat voor in de cockpit)

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Arjan,

De kleuren die ik gebruik voor de cockpit zijn:

Ammo of mig, interior turquoise green. A.MIG-223 (dat is de hoofdkleur. Tevens is deze verf ook als set verkrijgbaar met 2 washes voor Russische vliegtuigen)

Signal green A.MIG-054( voor de highlights)

En Vallejo 70969 park green flat, dat meng ik er op sommige plekken doorheen voor wat kleur variatie. Als je de kleuren te sterk vind kan je ze mengen met wat licht blauw i.p.v. wit want dat wijkt te ver af.

Ik hoop dat je vraag goed is beantwoord, anders laat het me maar even weten :wink:

Met de Mig zelf ben ik met de vleugels bezig, die passen prima. Foto's volgen nog :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 okt, 2017 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Vandaag Heb ik weer tijd gehad om te brouwen.

Ik ben al een heel eind verder gekomen met de Mig. Ik heb de cockpit verder afgewerkt en de canopy geplaats. Verder heb ik de wapenhouders en diverse kleine (ik vermoed) sensors en luchthappers gelijmd. De passing van de onderdelen is na wat schoonmaak werk goed te noemen. En zo net heb ik de canopy groen ge-air-brushed, zodat dat later het bruin er over kan.

Foto tijd :D

photo 423692

photo 423690

photo 423691

Dat was het voor nu, wordt vervolgd :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plasticprutser Peter en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement