Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
What can I say... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2018 20:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Iets met spoken en meerdere dingen tegeijk doen, maar deze verdwijnt echt niet naar een shelf of doom! Dus werderom een stukje voortgang en omdat ik het toch niet kon aanzien dat de Kfir alleen aan de onderzijde een kleurtje had. Daarom heb ik vandaag de bovenzijde ook maar even voorzien van wat kleur. Eerst een flink stukkie afplakken en daarna aan de slag.

photo 437244

photo 437245

Nu kan de verf uitharden, waarna ik zo hier en daar de overgangen wat kan bewerken. Dan moet ik nog even nadenken over de patches en of ik die wel of niet ga aanbrengen. Op de foto met de details van de vorige pagina is te zien wat ik bedoel. Dat zijn die wat donkere vlekken op de staart onder het nummer en onder het insigne/roundel. Bij de eerdere kisten was de laklaag netjes, later zie je vaker foto's waar ze wat 'gevlekt' op staan. :lol: Authentiek - ja, mooi - nee. En dan moet ik nog decals maken met het nummer natuurlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2018 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 feb, 2006 12:56 pm
Berichten: 385
Woonplaats: vroomshoop
mooi verslag. Maar...Italeri is verslagen door de nieuwe Kfir C2/C7 van AMK 1/72. Werkelijk de beste die er is. Met bewapening.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2018 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 okt, 2010 12:17 pm
Berichten: 480
Ik ben van mening dat dat ronde ding op de romp er niet op hoort (Israelische versie)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2018 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
MarkOh schreef:
photo 423135


Wellicht niet helemaal 1000% conform de realiteit maar dat "ronde ding" mag daar volgens mij toch echt wel zitten... :roll:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2018 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 okt, 2010 12:17 pm
Berichten: 480
Sorry verkeerd gekeken .
Ging van de titel uit IAI maar je maak een andere plane (Sri Lankaanse)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik ben dit weekend weer bezig geweest om wat voortgang te boeken in de bouw van mijn beide Sri Lankaanse kisten, naast het werk aan de Mig heb ik ook wat stapjes gemaakt bij de Kfir. Eerst ben ik bezig geweest wat plekken af te plakken.

photo 448308

Voor deze kist zijn dat eigenlijk alleen de plaatjes van de roundels en van de nummers op het staartvlak.

photo 448307

Vervolgens is er een laagje blanke lak over de kist gegaan en is deze klaar voor de decals en het aanbrengen van verdere detaillering.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooi werk! Elke keer als ik een Kfir zie, dan moet ik denken aan de film Iron Eagle. Daar zijn deze kisten, alsook zeer slechte mock-ups ervan, gebruikt als toestellen van de vijandelijke natie.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jun, 2018 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ja ja, die ken ik ook nog, Doug Masters geloof ik, snotjong met een walkman aan zijn dijbeen getaped. Volgens mij was dat gewoon in Israël geschoten.

Nou de mijne begint al iets meer op een vliegtuig te lijken, na wat decal sessies. In totaal heb ik van een drietal setjes wat decals gebruikt, want de Italeri set was nogals karig. Tja je moet een beetje roeien met de riemen die je hebt.

photo 448666

De kit decals bevatten voornamelijk de rode strepen en wat no step belettering. Dan zijn er een paar van de Aztec set met de Sri Lankaanse nummers,roundels en de decals onder de canards. Van mijn RV Mirage had ik nog wat extra tekens gebruikt die op de Italeri decals ontbreken, bijvoorbeeld ankerpunten onderop de kist. De eindstreep is in zicht, maar er moet nog wel het een en ander gebeuren. Ik heb wat pitot tubes klaar liggen, maar die komen er pas als laaste op. Dan moet ik het grijs bij de roundels nog iets aanpassen het is nog niet naar het zin. Afsluitend moeten de decals gesealed worden en wil ik nog wat weathering aanbrengen om al het nieuwe er een beetje af te halen. Dan moet het onderstel er nog onder met de extra tank en dan is deze wel zo'n beetje klaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
De afgelopen tijd stonden er wat lopende projecten te wachten op vervolg, dus daar is zo tussen de bedrijven door wat aandacht aan besteed. Feitelijk was de Kfir al bijna klaar, want de decals zaten er al op. Dus nog even een laagje lak erover, dan een licht filter aanbrengen om de nieuwigheid er af te halen. Natuurlijk de laatste onderdelen er aan vast gemaakt, want die prikkers zijn geen gezicht. Aangezien er van de week een mooi zonnetje scheen, even een paar eindplaatjes geschoten. Zo af en toe schoof er een wolkje voor dus vandaar de verschillende kleuren licht.

photo 456717

photo 456719

De eerste zon was nog niet zo sterk, maar toen verdwenen de wolken en ineens lijk de kist wel wit. Als ik dat dan vergelijk met de diverse foto's die ik heb, ben ik wel te spreken over de kleur die ik gemengd heb.

photo 456718

photo 456720

Op het laatste moment besloot de neusspriet er de brui aan te geven, vandaar de wat vreemde stand op de foto's, maar inmiddels zit de spriet er weer beter op. Al met al toch wel een leuk kitje om in elkaar te zetten. Je merkt wel dat de mallen wat ouder zijn, want zo her en der begon het detail aardig te vervagen en de onderstel is niet erg gedetailleerd. Zo met de zelf gemaakte extra onderdelen is het wel een aardig geheel geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement