Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2017 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
hij staat voorlopig even op hold, Het arm van het neuswiel is afgebroken en ik kan het nergens vinden :evil: :evil: .
Je kunt van de Heller versie, helaas geen vliegend model maken :( .

Namaken lukt me ook niet....heb gezocht in sparebox of er iets soortgelijks in lag, maar ook dat is een dikke helaas.
Kijken of ik ergens een soortgelijk onderdeel kan vinden.....

Mocht iemand de kit van Airfix vliegend hebben gebouwd en de niet gebruikte onderdelen bewaard hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Afbeelding
Bron: https://www.tapatalk.com/groups/airfixt ... 80&t=31888
Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2017 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Ik heb je even een Pb gestuurd :wink:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2017 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Je zou er een bericht aan Heller aan kunnen wagen. Ik heb dat ooit gedaan toen ik een cockpitglas van een DH-89 had vernaggeld. Na een tijdje kreeg ik een envelop van Heller binnen met het gewenste onderdeel......geplet door de postsorteermachine :-) Dit ook gemeld bij Heller en toen kreeg ik na een tijdje een klein doosje met daarin het cockpitglas en ditmaal heel!

http://www.heller.fr/fr/nous-contacter

Niet geschoten is altijd mis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 nov, 2017 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Bedankt voor jullie meedenken.

Airfix heeft mijn verzoek in "behandeling"genomen.
Bij Heller heb ik in de catalogus 2016 en 2017 gekeken, maar zag ik de Sabre niet meer staan....ben bang dat de kans erg klein is.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
vliegtuigfan schreef:
Ik heb je even een Pb gestuurd :wink:

Groet Robin.


Dank je wel Robin :brouw: :brouw: , ik kan weer verder met de MMM :D :D

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Graag gedaan, nu kan je weer verder :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Het heeft een tijdje stilgestaan met de Sabre. Met heel veel dank aan Robin, heb ik een eeuwigheid geleden al :oops: , het onderdeel per post van hem gekregen.

Ik heb de Sabre een een mooi aluminium jasje gezet.

photo 432165
photo 432164
photo 432163

Ik moet zeggen dat dat er strak opzit.

Ik werd erop gewezen dat bij de wheelbay vooraan een kuiltje zat. Ik had dit niet gezien....zo tevreden was ik over het resultaat.
Ik dacht....ach laat maar zitten, de Sabre staat straks toch op zijn wielen....kijkt niemand meer naar.
Maar ja....dat kuiltje, begon me toch lichtelijk tot zwaar te irriteren.....dus hebben we het maar opgevuld.

Wat me ook bezig hield is dat die bare metal kisten(m.u.v. vliegshowmodellen)....niet echt glimmy en shiny eruit zien zoals ze vaak te zien zijn op fora.
Afbeelding
Bron:www.aircraftresourcecenter.com
Afbeelding
Bron:%20life-osaka.com
En daar is helemaal niets mis mee.

Maar als je op foto's van zulke vliegtuigen kijkt zijn ze echt niet zo glimmend. Dat metaal krijgt wat te verduren.
Afbeelding
Bron:commons.wikimedia.org
Afbeelding
Bron:commons.wikimedia.org
Afbeelding
Bron:perso.orange.fr/aeromil-yf

Toen ben ik een op you tube gaan zoeken...of dit ergens werd beschreven.
Ik kwam uit op het filmpje van Doogsmodels, genaamd Bare Metal Variance - Part 2

Dat gaan we ook proberen...heb ik me voorgenomen....Alles klaar gezet om te beginnen, flikkert het vliegtuig uit mijn klauwen :evil: :evil: , met als gevolg....een achtervleugel afgebroken....wat doe je dan op zo een moment :| :| :| .
Heel diep zuchten en denken...dat gaan we weer fixen. Aangezien ik toch lekker bezig heb ik ook wat correctiewerkzaamheden uitgevoerd aan de achterkant.

In de tussentijd wel de methode toegepast.....Ik heb hiervoor dark sea grey gebruikt....en niet zwart. Nu moet ik wel zeggen dat het op een 1/48 model makkelijker uitziet om te doen dan op een 1/72 model.....

photo 432168
photo 432169
photo 432170

Zie het verschil in vergelijking tot de achtervleugel, die wel is blijven zitten.
Eerst de andere achtervleugel er weer op zetten en dan krijgt het geheel weer een aluminium kleurtje erop en dan kijken hoe het uit pakt.

Tot zover de vorderingen.
Ik wens jullie allemaal een mooie jaarwisseling.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
En toen was het zo maar 5 juni 2019. Tijd om deze UFO maar eens af te maken ipv een nwe doos te openen (hoewel dit toch heeeeeeeeeeeeeeeel verleidelijk is).

Nadeel is wel dat ik niet meer echt weet welke aluminium combi van Alclad ik heb gebruikt. Toch gaan we maar verder.

Voorlopig wat kleine vorderingen gedaan.
Wheelbay, remkleppen en electronica voorzien van kleur. Het is of rood of groen. Bij de MMM was dit groen. Kon alleen niet opmaken welke kleur groen precies, want ook daar verschillen de Sabre's in. Ik heb gekozen voor USAF green van Vallejo.
photo 477561

De decalsheet van Heller is niet zo uitgebreid, gelukkig heeft Airfix de kit ook uitgebracht met veel meer decals. Het ging me hier met name om de no step aanduidingen etc.
photo 477559

Vervolgens heb ik plekken wat bijgewerkt en wilde ik daar waar geen airbrush meer nodig is al een start maken met het plaatsen van decals. Gebruik gemaakt van de oude pledge om the silvering tegen te gaan, hoewel dit eigenlijk niet nodig is met de alukleur. Alleen vindt de oude pledge set en sol niet leuk.
photo 477560

Stukje weer gecorrigeerd.....vervolgens uitgegaan voor wat betreft het plaatsen van de decals volgens Heller.
photo 477562

FOUT!!!!!!!!!

USAF staat zowel op de onder als boven vleugel, waar zijn anders referenties voor.
photo 423391

Met moeite de decal kunnen verwijderen, en opnieuw geplaatst, helaas niet zonder beschadigingen :x.
photo 477564


In de tussentijd, om bij te komen van het decaldebacle, canopy afgeplakt. Op het www de masking opgezocht op schaal geprint en uitgesneden op tape.......
photo 477557

Voorruit geplaatst en afgeplakt voor wat kleur.
photo 477563

Tot zover de kleine stapjes tot nu toe.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2019 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Welkom terug :mrgreen: :brouw:

het verfwerk ziet er interessant uit.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Tegenvaller met het uitpakken van de canopy.......verf zit er goed op, alleen zijn er beschadigingen op het glaswerk gekomen :? en ik heb geen flauw idee hoe dat nou gebeurd is.
Het lijken kleine scheurtjes/kuiltjes. Het is balen, maar ik durf niet te gaan schuren, de beschadigingen zijn best "diep", en met een steeds fijnere polijsten. Ik laat het maar zo :| .

photo 478239

De foto is niet al te best, maar je ziet welke plekjes ik bedoel.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement