Begonnen met het frame op de badkuip te plakken. 0,5 x 0,25 mm plastic strip en 0,2 mm plaat.
Als alles beplakt is, wordt het plastic afgeschuurd tot 0,1 mm, geplamuurd en nog eens geschuurd, en dan is dit stuk van de master af.
Nu toch maar eens naar de kit gekeken. Volgens de handleiding moet er begonnen worden met de cockpit en marconisten ruimte.
Dat zijn deze (mooie) resin stukjes, die overigens waarschijnlijk een hel zullen zijn om te schilderen.
En daar begint het gedonder. Want die fles zit midden in de voorste vleugelligger en ik zie ook de roll bar niet zo erg.
Nu werd die kennelijk wel afgetimmerd, maar dat zag er toch iets anders uit.
Naar achteren ziet het er beter uit, daar zit inderdaad een raam.
Overigens is het bijschrift bij dit plaatje niet juist. Het is een foto naar voren vanuit de ruimte van de staartschutter. Kijk maar naar de smalle raampjes.
Verder nog wat mogelijke wijzigingen. De solide stoel van de marconist zou volgens dit plaatje bij gebruik van de kuip vervangen moeten worden door een klapstoeltje.
Ook zou het voorste deel van de vloer in die ruimte opklapbaar gemaakt moeten worden. Volgens deze foto zat er onder de voeten van de marconist een rooster, en keek hij zo door het bommenruim naar buiten.
Anders dan in dat zijaanzicht heb ik nergens foto's van de inwendige configuratie met waarnemerskuip kunnen vinden.
Bij het schot tussen marconistenruimte en staartschuttersruimte laat het resin deel tenminste nog een symbolische achterligger zien; de voorligger mag ik er zelf nog in fröbelen.
Ik vond ook nog een foto waaruit blijkt dat ik nog een luik open mag zetten.
Overigens is dit luik niet goed gegraveerd in de romp; het is veel korter dan het voorste luik (10 resp. 7 mm), en zal dus iets opgerekt moeten worden.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.