Ik vind de lopen van de machinegeweren voor in de neus nogal romp, en heb een alternatief in elkaar gezet van 0,8 mm messing buis.
Droog passen in de romp laat zien, dat de lopen eigenlijk te kort zijn (ook van het origineel); als je de voorkant van de middelste lopen gelijk houdt met de neus, komt het plaatje aan de zijkant van de neus in conflict met de wand. Dus ze moeten even over en dan 2 mm langer (inkorten kan altijd nog).
Begonnen met de landingskleppen. Huid van 0,25 mm plastic op maat gemaakt.
Daarbij blijkt dat de ingegraveerde kleppen zeer ongelijke afmetingen hadden; een afwijking van 1 mm tussen links en rechts is niet zeldzaam. Dus alles moet precies op maat gemaakt worden. Ik heb ook wat stukjes plastic op het lijmoppervlak van de staartbomen gelijmd. Dan komen ze aan de bovenkant beter gelijk te liggen met het stuk staartboom, dat meegegoten is met de vleugel.
De "ligger" van de kleppen heb ik van 0,4 mm plastic gemaakt, weer per klep op maat gemaakt, en de ribben van 0,2 mm plastic.
Ongeveer in deze stand ga ik ze vastlijmen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.