Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Nee, volgens mijn fotos was ook deze canopy een geheel zonder naad in het midden. Deze week alles in Tamiya XF19 gespoten om naden ed te controleren. Enkel boven bij overgang neus/canopy zitten wat plekjes. Even opgevuld

photo 420892

Deze kleur lijkt wel al aardig op wat hij moet zijn, enkel iets te donker. Dus op naden panelen wat zwarte preschading erop (geen foto van) en toen de XF 19 ietsje gemengd met wat wit. Toen neusje, bovenkant staart en voorstukjes pylons afgeplakt en wat donkerder gespoten.

photo 420891

photo 420893

Zo, nu alles even goed laten drogen en dan laagje clear erover.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Toen de clear eropzat was de Engelsman toe aan z'n decals, wat er flink wat zijn, vooral qua stencelling :shock:
photo 421733

Hier en daar wat silvering ook al zat er een mooi glimmend laagje onder. Dit werk ik weg door er heels voorzichtig met een riveteer eroperheen te gaan en dan ietsje clear er tussen laten lopen.
photo 421732

Nu nog verder met decals op brandstoftank en ander ondervleugelspul, dan laagje clear en wash erover....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2017 7:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat zijn inderdaad heel wat plakkertjes die je moet doen. Een riveter had ik niet zo snel bedacht. Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen methode heeft, leuk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ook al de wapens voorzien van kleurtje en decals
photo 422782

De uiteinden van uitlaten afgeplakt en klaar voor kleurtje
photo 422780

Rest van de decals erop
photo 422781

Toen laagje clear om decals te sealen en als droog een wash eroverheen
photo 422779

Nu als wash eraf is alles klaar voor eindmontage, fotos volgen binnenkort.
Zoals jullie al merkten is er weinig met de andere tweezitter gebeurd, nog niets van Revell gehoord, dus gisteren opnieuw mail naar toe. Gelukkig snel antwoord, dat ze weer gaan kijken wat er nog is. Misschien anders nog een eenzitter van te maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
De Bronze Tiger Eurofighter schiet nog niet echt op. Ik ben er nog niet uit hoe ik verder ga met hem af te lakken. De bouwbeschrijving geeft aan dat je moet mengen brons 75% met oranje25%. Dit durf ik niet aan met de Revell aqua omdat deze nogal stoperig is en brons nogal grove korrel heeft. Dus dan wat anders zoeken. Mogelijkheid 1, Tamiya nemen, eerst zwarte X Tamiya als grond en dan de brons/oranje mix. Of MRP op zwarte vallejo primer.(Laatste schijnt mooie fijne struktuur te hebben , maar is heet /lak produkt en gebruik ik niet zo graag. Ook twijfel ik over de glimmende eindlaag die ik er straks overheen moet spuiten. Ben altijd bang dat het met de decals gaat reageren. Had destijds voor mijn Belgische demo er clear overheen gespoten, maar is toch niet zo mooi qua oppervlak als je er goed naar kijkt. Iemand ervaring met Tamiya glym of tips?
Ga tussendoor voor IPMS de Airbus A400 Grizzly bouwen, dus tempo van de eurofighters iets lager :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 okt, 2017 19:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Alles is nu gemonteerd op de Engelse Eurofighter. Kleine details zijn geschilderd,alles eens goed uitgericht.
photo 423708

Ook goed nieuws! Van revell pakje gehad met daarin clearparts voor de eenzitter Eurofighter en de sprue om de tweezitter om te bouwen naar een eenzitter. Ze hadden de clearparts voor de tweezitter niet meer denk ik. Ben hier ook erg blij mee en ga denken wat ik er van ga maken. Helaas nog niemand hier gereageerd op mijn kleuropbouw voor de Bronze tiger....
Inmiddels bezig met joekel van Airbus A400 te bouwen voor revieuw, als hij klaar is zet ik tzt wel wat bij fotos zonder bouwbeschrijving.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2017 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Jammer dat ik niet eerder op de hoogte was. Ik heb een Revell Eurofighter twin seater schaal 1/48 geheel ongebouwd en in de doos. Doos is wel open geweest om te kijken. Ik wilde eigenlijk een single seater hebben maar kon deze niet vinden. Ik heb zelfs nog en eduard PE set voor de single seater aangeschaft.

Mocht je interesse hebben laat maar weten.

Groet

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2017 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ik bouw zelf graag nog een eenzitter erbij. De eenzitter is sinds kort weer leverbaar als de bronze tiger die ik hier tergelijkertijd bouw. hier zitten enkel decals voor deze versie in(wel heel mooi trouwens). Misschien dus goed om deze erbij te kopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2017 8:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels al andere decals gekregen van Revell. Ik ben dus wel van plan die Bronze aan te schaffen en dan in een andere uitvoering te gaan bouwen.

bedankt nogmaals voor je reactie

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Zo, tijd voor een update. In tussentijd voor IPMS een Airbus A400 gebouwd en mijn Krupp Titan vrachtwagen eindelijk voltooid.... Op ESM speciale lak voor canopys gekocht. Deze nadat ik de centrale naad weggeschuurd en gepolijst had, de clearparts hier eens in gedipt en afgedekt laten drogen op coctailprikkers. Het is erg mooi spul en het vloeit laatste oneffenheden mooi dicht.
photo 431611
(op achtergrond de Airbus, ik plaats in de toekomst hier nog wel eens wat van op het forum)

Nu de kleurkeuze. Ik heb helaas weinig feedback hier gehad op mijn vraag wat te doen met de kleur. Dus op ESM ook wat Tamiya kleurtjes gekocht.
Revell geeft als advies Brons met oranje te mengen in verhouding 75/25%. Dit lijkt echt nergens op! Ook met meer oranje blijft het een vieze buine kleur. Gelukkig had ik ook eenpotje Copper gekocht en dit lijkt er veel meer op, misschien ietsje oranje erbij? Eerst canopy monteren en afplakken, dan klaar voor de kleuren....
photo 431610


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement