Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 13:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
De ontwikkeling van de Eurofighter begon in 1983. Het was de bedoeling om een modern aanvals vliegtuig te maken om de al lang gebruikte vliegtuigen zoals Phantom, Jaguar en Tornado op te volgen. Het vliegtuig werd gezamenlijk door Engeland,Duitsland,Italie en meSpanje ontwikkeld en gebouwd. Ook werd het vliegtuig gebruikt door Oostenrijk en Saoudi Arabie. Er bestaat een een en een tweezitsversie. Hier ga ik verder niet in op details van de echte jet, maar snel over naar de modelbouw.
Ik wil in mijn Eurofigter project starten met twee uitvoeringen. Ten eerste de eind 2016 verschenen Duitse eenzitter in Bronze tiger uitvoering. Het betreft een heruitgave van de Revell kit uit begin 2000. Als tweede ga ik een tweezitter bouwen van de Royal Air Force. Ik heb ook nog een derde kit, een tweezitter, helaas ontbreekt de clearparts van de cockpit hiervan. Ik heb revell abteilung X gevraagd of ze misschien kunnen helpen. Zo ja, dan ga ik van deze kit misschien een italiaanse versie maken.

Eerst wat fotos van de Bronze tiger kit;

photo 416913

photo 416914

Hier de sprues van deze eenzitter;

photo 416915

photo 416917

en nog een pakket wapentuig wat voor deze uitvoering niet echt gebruikt wordt.
photo 416916

Ook nog twee tweezitters op voorraad, een bouw ik nu ook erbij

photo 416912


Eerst maar eens starten met pitjes ed.

photo 416919
Dit past allemaaal prima. Er zit wel verschil tussen de kwaliteit van de kits. De eenzitter is net wat netter qua gietwerk/scherpte dan de tweezitter, heer wat meer flash wat verwijderd moet worden...

photo 416918
Ook opletten dat je elk onderdeel goed past voordat de lijm erbij komt. Veel restjes uitwerpers in het plastic. laat je dit zitten dan past er niks van de vleugels en zo.

photo 417441
De intake is een moeilijk puntje van deze kit. Ik heb alles netjes gepast, gevijld, geschuurd en toen in elkaar gelijmd. Om de naad weg te werken gebruik ik een overdaad van Tamiya extra thin. en was daar de naad bijna mee weg. dan nachtje laten drogen en fijn schuurpapiertje erover...


Laatst bijgewerkt door spiderbrouwer op di 08 aug, 2017 17:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Gaat leuk worden. Die bronze tiger wil ik wel zien :)

Ik dacht eerst dat de 1:48 letterlijk gewoon een verkleinde uitvoering is van de 1:32 EF2000 maar ik zie geen losse motor. Verder lijken de onderdelen echt identiek maar dan kleiner. Ik zie wel vaker dat een 1:48 kit gewoon wordt uitvergroot naar 1:32 maar van Revell ben ik dat niet zo gewend. Oh, en Revell stuurt graag onderdelen na hoor dus ik denk dat je de tweezitter ook wel kunt gaan bouwen.

Veel plezier met dit drieluik. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Heel interessant de Bronze Tiger en ga ik zonder meer volgen. Heb de twin seater hier ook liggen en wil de single seater ook gaan schaffen.

Reden genoeg voor mij om dit draadje te gaan volgen!!

Inderdaad Revell abt X stuurt je de delen zonder meer op Duurt ongeveer 2 weken

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
De laatste dagen flink gewerkt aan de pits. Alles beetje opgebouwd en geverfd, komt nog wash over.
photo 418075

instrumenten panelen geschilderd en dchermen voorzien van wat clearcoat.
photo 418073

Schietstoelen wat basiskleurtjes
photo 418074

Dan tijd voor de riemen. Ik gebruik hiervoor Tamiyatape op alofolie geplakt( goede tip destijds van Tsjopperbob gehad), daarna even verven Natogroen en zwart.
photo 418076

photo 418078

Even wat voorbeelden erbijgezocht en dan snijden en erop priegelen. Straks komen er ook nog gespjes bij.
photo 418077

photo 418079

Toen alles in de rompen plakken en wat gewicht opgezocht. Dit plak ik zo vast met witte knutsellijm.
photo 418081

Nou, drogen maar, dan kunnen straks de helften al aan elkaar!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 aug, 2017 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Stug verder gegaan, beide romphelften op elkaar. Bij een wat extra kracht nodig om alles goed te fixeren..
photo 419126

Toen het ondergedeelte van vleugel daarop en als laatste de bovenkanten van de vleugels erop. Het is erg belangrijk om alles eerst goed te passen en hier en daar wat weg te vijlen/schuren. Toch zit dan met voorzichtig wat druk alles netjes op elkaar zonder putty ed. Alleen aan onderzijde vleugel zitten 2 nare plekjes waar wat naden bij elkaar komen. Ik zal dat binnenkort even fotograferen.
photo 419127


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2017 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Vandaag alle naden nagekeken, lijmresten weggeschuurd, plekje onder romp geplamuurd en wat gerescribet
photo 419156

Alles wat wit moet voorbereid en gespoten
photo 419153

De wielkasten voorzien van lichte wash gemaakt van verdunde oostindische inkt (details komen iets naar voren)
photo 419154

De chrome stangen van het landingsgestel maak ik met Motov liquid chrome stift (echt pracht spul) en iets verweren met tamiya panellines spul
photo 419151

Nu eea voorbereiden voor zwart spuiten omgeving pit.
photo 419155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2017 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Toen wat zwart erover om te controleren op oneffenheden
photo 420538

In de cockpitkap zit centraal een streep verdikking, dus stuk wite-tack eronder voor steun en schuren en polijsten maar..
photo 420539

Dan wordt het zoiets. Was mijn eerste keer dat ik dit deed. Lijkt erg eng om er een vijl op te zetten, maar toch wel tevreden met het resultaat.
photo 420537

Even goed passen
photo 420540

Wat details in pit voordat hij dicht gaat. transparante plaatjes voor schermpjes en beugel met spiegeltjes
photo 420542

photo 420544

Alles goed aftapen
photo 420541

En dan vastgezet met clearfix
photo 420545

Ook een start gemaakt met de wapens
photo 420543


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2017 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 aug, 2017 17:04 pm
Berichten: 70
Het gaat al de goede kant op! Ga zo door :)

Misschien moet je nog wel even kijken naar de onderkant van de vleugel, want hoort die naad daar te zitten?

groeten, Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Feather schreef:
Het gaat al de goede kant op! Ga zo door :)

Misschien moet je nog wel even kijken naar de onderkant van de vleugel, want hoort die naad daar te zitten?

groeten, Ben


Die naad hoort daar te zitten Ben. In realiteit is dit de "scheiding" tussen de vleugel en de zogenaamde Leading Edge Flap/Slat.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 0:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik kan het mis hebben daar ik niet zo thuis ben in de moderne kisten, maar hadden de eerste versies van de twee-zitter canopies niet zo'n de-icer strip door het midden lopen?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jantje1964 en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement