Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 okt, 2017 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
nog niet bij stilgestaan eigenlijk, maar dit is best een groot vliegtuig... laatst gezien bij een vriend... Mooie vooruitgang trouwens

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 okt, 2017 10:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Nice! Ben benieuwd naar de verdere stappen!

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2018 18:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat dit topic alweer 14 maanden niet meer is geupdate...
Op de laatste beurs in Telford heb ik de laatste hand gelegd aan deze kit, en het was maar eens tijd om dit topic toepasselijk af te sluiten. :)

Spijtig genoeg heb ik van de voortgang weinig tot geen foto's, maar ik heb nog wel een foto geschoten van de motoren met bedrading.
photo 432216
Links is helemaal klaar, rechts mist nog de kleur op de bougiekabels.

Voor de rest ging alles goed in elkaar, de boel is wat verweerd, en ik heb weer eens een ongebruikelijke kleur gekozen voor de wash; een mengsel van wit, heel donker grijs, en oker geel. Het leek even apart, maar het heeft een mooi effect achtergelaten.
Ik moet wel zeggen dat ik heb verzuimd om de kleine stofjes weg te poetsen voordat ik de foto's heb gemaakt, daarvoor vraag ik om jullie vergiffenis.
photo 464703
photo 464704
photo 464708
photo 464709
photo 464711
photo 464712
photo 464705
photo 464706
photo 464707
photo 464729
Oh, en ik moet de fimpjes van de decals op de props een pietsje bijsnijden zie ik. :mrgreen:

Al met al ben ik niet ontevreden met het resultaat. :D


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2018 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ook niet verkeerd, aparte kist met die schuin vurende wapens.....

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2018 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Mooie kist, nog niet eerder gezien.
mooie afwerking, wel heavy chiping, maar niet storend.

is hij al gereed??

Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2018 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Hele mooie kist Danny :brouw: .............jou eerste model heb ik nog op de stapel liggen :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 20:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@ SNAFU; bedankt! Het idee van (schuin) omhoog vurend geschut was opzich niet nieuw, tijdens WO1 werd het al in bepaalde mate toegepast. Het voordeel was dat er vanuit een ballistisch oogpunt zuiverder geschoten kon worden als de kleinkaliber machinegeweren in een hoek van 45° waren opgesteld.
In WO2 werd het principe door de Duitsers en Japanners op redelijk grote schaal toegepast omdat met dit systeem vijandelijke bommenwerpers vanuit een onverwachte hoek aangevallen konden worden. Met als bijkomend voordeel dat in het donker het aanvallende toestel vrijwel ongezien z'n doel kon naderen, en in geval van de Duitsers hadden de Engelse bommenwerpers zo goed als geen geschut aan de onderzijde van het vliegtuig.

@ Ed, bij deze heb ik de chipping nog beschaafd gehouden. :mrgreen:
Bij m'n Zero van vorig jaar ben ik drukker geweest met chippen.
photo 423063
:P
En inderdaad, deze is klaar en heeft een plekje in m'n vitrine gekregen.

@ Ronald, het zijn gave kisten, die Gekko's. Ik heb er nu ook nog 2 op de stapel liggen. Degene in dit verslag is zeg maar een 'early' kist, en m'n eerste Gekko was een 'late'. Er is ook een kit van een 'mid production' kist, en die ligt er bij mij ook nog tussen. :mrgreen:

Binnenkort verschijnt bij de eindfoto zonder verslag nog een topic van een andere nachtjager, en daar staat al 1 foto van in het bouwoogst 2018 topic.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Mooie bak geworden!! Van mijn part had ie nog meer gechipt kunnen worden net als die zero :brouw:

mvg,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Erg gave kist geworden Danny.
Zelf durf ik nog niet aan mijn Jap te beginnen in verband met de verwering van die kisten. maar ik vindt die van jou beide erg mooi geworden. Deze Gekko en ook jouw Zero.

Misschien verzamel ik snel wat moed om aan mijn Jap te beginnen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 0:15 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@ Karel, misschien wel, maar aangezien dit een vroege kist is wilde ik het subtiel houden. De late uitvoering (J1N1-Sa) wil ik wat meer verweren.

@ Arjan, welke Jap heb jij dan liggen? Ze hoeven echt niet allemaal zo vreselijk verweerd te zijn, ik ben nu met een A6M3 bezig van Hasegawa die ik ook redelijk netjes wil houden. Het hangt er een beetje van af in welk jaar het toestel gevlogen heeft. Bij mij is het meestal zo dat ik toestellen die vroeg in de oorlog hebben gevlogen redelijk netjes hou, en toestellen die laat in de oorlog hebben gevlogen er meer afgeragd uit laat zien. Ik heb nog een model die ik bij de eindfoto's moet zetten, en die heb ik zo goed mogelijk na geprobeerd te maken zoals 'ie in '45 is gevonden op een verlaten vliegveld. Ik hoop daar morgen van wat te laten zien.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement