Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 13:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
ik vind het interieur te blauw, en ja ik weet het er zijn bergen discussies over de juiste kleur.
Ik ga zelf uit van Humbrol 65.
En ik schrik ook wel van die enorme berg lood in de neus, ik denk dan je met 10 gram al prima wegkomt met dit model, de achterste wielen staan best ver naar achter om het balanspunt zo ver mogelijk naar voren te hebben in het echt.
Weet wel, dat dat enorme gewicht op je neuswieltje gaat leunen....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleur ook best blauw vindt hoor, net nog even de decal er naast gehouden en op zich is de decal ietsje lichter. Dit was een flesje dat ik al had staan en toen ik een proefstukje gemaakt had leek de kleur me behoorlijk te passen.

photo 404121

Humbrol 65 is voor wat de kleur van de decal betreft wel een paar tinten te licht. Nu heb ik voor morgenmiddag een tripje naar de modelbouwshop in de planning staan, want ik moet nog wat zaken aanvullen qua verf. Ik ga dus zeker even kijken naar alternatieven.

Wat dat gewichtje betreft, dat is een stuk vislood van (volgens de verpakking) 10 gram. Voor de zekerheid even nagewogen....Yeah right, niet dus. De gewichtjes die er in zitten zijn tussen de 6 en de 8 gram, best wel een tolerantie nietwaar. Dus zitten er nog een paar kleine korreltjes lood bij en haal ik die 10 net niet. Althans zo precies is mijn keukenweegschaal niet. :lol: Het lijkt erger dan het is hoor. Bij mij Mirage zit een zelfde soort kegel in de neus en dat gaat prima met het neuswiel. Overigens gaf te tekening ook netjes aan dat 10 gram gewenst was als neusgewicht.

Ik had nog even de stuurknuppels uit de sprue gehaald zodat die ook onderdeel van het leslokaal kunnen worden, maar op de een of andere manier lijken ze me ietsje aan de forse kant

photo 404120

Ik heb de neiging om de onderkant wat in te korten, bijna tot aan die 'bol' denk ik zelfs.

photo 404122

Hier is ook de hendel van de schietstoel aangebracht, deze is gemaakt van 0,2 mm looddraad dat met de pincet in vorm is gebogen en daarna gefixeerd is met CA lijm. Toen een likje verf erover en de stoelen zijn al weer een stukje completer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 0:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik heb niet stilgezeten en omdat het vandaag niet zulk mooi weer was en ik ook nog eens bereikbaarheidsdienst had, ben ik maar eens lekker aan het prutsen geslagen. Eerder had ik al de kleur van de pit een beetje aangepast zodat het hele heftige er van af was en de kleur iets meer naar de decal kleur is gegaan. Ik heb veel mixjes gemaakt en nog veel meer weer opnieuw gedaan. Toen was het tijd om de boel een beetje in de neus te proppen.

photo 405027

Waarbij ik er na verloop van tijd toch achter kwam dat de achterste pit iets meer naar voren had gemoeten, maar dan moest er mij iets te veel aan gerommeld worden - dus ik laat het zo als het nu is. Vervolgens heb ik de andere neushelft er tegen aan geplakt en was de neus een feit. Verder kijkend naar de handleiding zou de neus tegen de romp moeten worden geplakt en dan de intakes er tegen aan. Maar er zo koud tegen aan, dat zinde me niet dus besloot ik om een passtuk te maken.

photo 405029

Een H-vorm van styreen die perfect in de neussectie past. Vervolgens met behulp van de schuifmaat diverse afmetingen genomen en die overgezet op de romp. Daarn het passtuk met een propje posterbuddy tegen de romp gekwakt om zo de boel uit te lijnen met de neus, eenmaal tevreden met het resultaat was het een kwestie van ultra thin langs het styreen laten lopen en boel lekker laten drogen.

photo 405028

Ik ben ook met het nodige schuurwerk bezig geweest. De tank is gedaan en ik heb de passing van de neussectie en de intakes gecontroleerd. Dat laatste was geen overbodige luxe, want ik kwam er achter dat een van de intakes dikker was als de andere. Dus aan de ene zijde van de romp had ik nette overgang van romp naar intake, maar aan de andere zijde had ik toch 0,5 mm hoogte verschil. Toen de twee intakes tegen elkaar gelegd en inderdaad die ene was net een pietsie hoger. Veel geduldig schuurwerk van de intake verder heb ik nu een overgang waar ik tevreden mee ben.

photo 405030

De intakes zitten met een klein stukje posterbuddy op de neussectie en het geheel schuift mooi over het passtuk heen. Het begint al ergens op te lijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 feb, 2006 12:56 pm
Berichten: 385
Woonplaats: vroomshoop
Hoi,

Leuke Flogger. Interieur is te blauw. AKAN heeft een mooie interieur kleur hier voor. ZGN. Turkoois Green. LHS in Aalsmeederbrug heeft deze mooie sets gebaseerd op Russische vliegtuigen, leger voertuigen en schepen.

Ik heb menig tripje naar Tjechie gemaakt en veel MiG-23ML mogen aanschouwen. Dus.... Niet "Blauw" maar "groen" .

Han


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 maart, 2017 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Han, ik ben het helemaal met je eens, sterker nog ik stond laatst in Aalsmeerderbrug met het bewuste setje in mijn handen. Ik heb ook een vergelijkbare tint van Vallejo op de plank staan en ik ben daar ook mee bezig geweest bij het mengen. Deze kleur is gekozen omdat ik daarmee in de buurt van de kleur van de decal kom van het hele instrumentpanel. Het is een compromis, want de decal is niet de juiste kleur.

Ik heb een paar kleine dingen gedaan, de airscoops voor de afterburner (heb ik op het interweb opgezocht :D, want ik wist ook niet waar ze voor dienden) heb ik met een paar boortjes uitgehold. De meegeleverde exemplaren waren dicht en ik vond wel dat ze open moesten zijn.

photo 405232

Hier zitten ze nog met een bolletje posterbuddy vast voor het idee. Toen heb ik eens wat afbeeldingen bekeken en de achterste wielbakken voorzien van wat extra details.

photo 405233

Een paar van die leidingen hebben een opvallende kleur die je ziet als de kist op de grond staat, dus dat wilde ik wel laten zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een goed idee om die H-balk er zo in te verlijmen voor wat extra stevigheid.

De cockpit ziet er al mooi uit. Wel zoals reeds gezegd wat te blauw, maar ik had het zelfde gedaan en de kleur van de decal die je wilt gebruiken volgen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 maart, 2017 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Een kleine bijdrage in de discussie over kleur: 50/50 mix van Gunze Sangyo H25 Sky Blue en H46 Emerald Green geeft een prachtige mix voor het typische russische blauw/groene interieur (ook al werden in de loop van de jaren heel veel verschillende tinten toegepast). Ik begrijp overigens de praktische keuze in verband met de kleur van de decals.

succes, :brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 0:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Een klein puzzeltje, de bouwtekening is niet heel duidelijk over het plaatsen van de achterste vin. De decal tekening die er bij zit helpt al ietwat, maar door de vele lijntjes om aan te geven waar de decals komen, niet echt een heel erg overzichtelijke plaat. Dan maar eens kijken wat ik met afbeeldingen van het origineel kan.

photo 405321

Er zijn een paar paneellijnen en onderdelen die ik goed kan gebruiken om de boel uit te richten. Dan dat maar eens vertalen naar de onderdelen op de kit.

photo 405322

Eerst begonnen van achter naar voren, dan kom je voor te ver uit en qua paneellijnen klopt het ook niet heel erg. Toen wat meer gericht op de middelse paneellijnen, dan komt de voorkant al beter uit, maar achter steekt er nog een stukkie uit wat dan weer niet uit komt met de kachelpijp. Dus de derde optie zal het gaan worden, de voorkant iets meer naar voren gedaan, nu kloppen de middelste lijnen beter. Maar de grootste winst wordt gehaald door het achterste stukje ongeveer 2,5mm korter te maken. De vin past nog steeds en hij maakt geen ruzie meer met de kachelpijp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 1:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Mogelijkerwijs zou je ook eens kunnen kijken of je wellicht de vin aan de achterzijde iets kunt "inkorten". Daarmee zou je misschien nog 1 of 2 mm kunnen "winnen". Bijgesloten een linkje naar een "art-work" en als ik daarna kijk dan denk ik dat je wel weg kunt komen met mijn voorstel...

http://spectre.cz/prints/mig-23/mig-23ml-4855.png

Overigens een beetje "schandalig" dat jij het voortouw in deze spontane mini-GB moet nemen... :oops: Vrees echter niet: mijn Flogger ligt immer nog prominent op de knutsel-tafel en er word tevens nog druk aan gewerkt. Het ziet er echter naar uit dat ik simpelweg tijd tekort kom om tussentijds even een update te plaatsen. Een stukje schrijfwerk is daarbij niet zo'n probleem, maar het bewerken van het foto-materiaal... Waarom zitten er helaas maar 24 uren in een dag...??? :evil:

Keep up the good work !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 maart, 2017 0:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Ruud, tja soms vraag je je wel eens af waar de tijd blijft als je zo bezig bent. :lol: Ik heb hier een perfecte werkplek waar de pc naast me staat, dus een foto is snel gemaakt en zo op de pc gezet. Daarnaast heb ik er wel aardigheid in om foto's te bewerken en enige handigheid heb ik daar inmiddels wel in gekregen.

On topic, de vin. In mijn eerste opzet zou ik een stuk aan de hoge zijde van het kleine onderdeeltje af snijden, maar dan verloor ik ook een stukje detail en dat vond ik wel zonde. Dus ik heb wat zitten passen en meten en daarbij ook herhaaldelijk naar de nodige afbeeldingen (ook het linkje even bezocht) zitten turen. En toen heb ik aan beide zijden van het kleine onderdeeltje van de vin een stukje afgesneden.

photo 405537

En dan ga je dus dit krijgen. De boel zit een beetje met tape en posterbuddy aan elkaar voor de passing en de vin wordt straks natuurlijk wel ingeklapt, maar dit is wel het idee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement