@Ruud, da's een prima fly-by, meteen even de bomen snoeien!
Welaan, zoals eerder opgemerkt, met wat TLC, schuur en vijlwerk gaat we een eind komen. Eerst maar eens begonnen met de plofstoelen annex cockpitjes.
Om in dat formaat een beejte een knappe stoel incluis kuip te gieten, lijkt me geen sinecure. Vandaar dat de cast niet geheel vlekkeloos was.
De lichte delen in de inset rechtsboven geven een soort sluiers aan die van de hoofdsteunen naar de rugleuning van de stoel lopen. Die dingen horen daar niet. Maar op deze schaal is zelf een x-acto fors!.
Met veel geduld heb ik sluiers 'weggebikt' en toen begon de stoel er al wat herkenbaarder uit te zien. De rode cirkels geven het gebied aan dat schoongemaakt moest worden.
Het tweede probleem zit in de hoofdsteunen zelf. Er zit geen echte vorm in en het leek of er klodders uitgezakt waren. Dat heb ik zo goed en zo kwaad als het ging weg weten te halen (rode pijltjes).
Daarna heb ik het oppervlak wat afgerond door er een drupje Kristal Klear in te laten lopen om de oneffenheden wat op te vullen. Als daar straks een kleurtje op zit, zie je dat helemaal niet meer.
Toen heb ik de onderdelen van de neus eens onderhanden genomen om de pasvorm te verbeteren - uiteraard weer even passen....
Laat de boel nou ineens prachtig in elkaar vallen! Waar de handleiding redelijk sumier is qua instructies
De nummers staan niet op de sprues, maar er zitten wel schema's op de bouwtekening waar de nummers naar verwijzen. Er wordt in ieder geval een gewicht aangegeven,
maar de rest moet je zelf een beetje uitzoeken. Bij het in elkaar zetten is het ook handig op de decals van het IP er op te plakken, tja dat staat hier niet op.
Maar goed als je de boel een beetje aan het passen en uitlijnen bent dan begin de pit zich vanzelf te vullen en blijken de zaken netjes te passen!
Niet geheel zoals op de tekening, maar wel in de geest er van zullen we maar zeggen. De onderdelen zoals de wielbak en de IP's sluiten netjes aan.
De voorste kuip moest iets worden gevlakt om netjes te passen maar verder passen ze heel netjes in de romp.
Geen kieren, geen nabewerking eigenlijk. Dus daar ben ik wel over te spreken.
Oh, en mocht u zich afvragen of de de beglazing van de pit past - YEP, heb ik gecontroleerd en dat gaat goed komen!