Ik had gehoopt in december flinke stappen met de Mig te maken, maar uiteindelijk liepen planning en werkelijkheid behoorlijk uit elkaar. Uiteraard ook druk bezig geweest met de voorbereiding voor de Phantom, want het jeukt ook om daar mee te beginnen. Dus er moesten toch stappen worden gemaakt. Vandaar dat er de afgelopen week toch nog dingen uit mijn handen zijn gekomen waar het de Mig betreft.
@Juggernaut, ik begin ook sterk te denken aan luchtinlaat. Omdat het machinegeweer ook iets van koeling moet hebben en het merendeel van dat apparaat in een behuizing zit. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat lege hulzen tegen de vliegrichting in worden uitgeworpen. Dan verwacht ik eerder een uitwerp opening aan de zij- of onderkant van de behuizing.
Een van de laatste dingen die moesten gebeuren was het plaatsen van allerhande klein spul. Het is me opgevallen dat er veel afbeeldingen van de 23 zijn met even zoveel verschillende sensoren, buisjes en antennes op diverse plekken van de kist. Dus voor de plaatsing kan ik niet uitgaan van de bouwtekening, want die heeft hele andere plannen als de foto's die ik van de Sri Lankaanse kist heb.
De onderzijde, daar zit een soort vin voor aan de neus, die heb ik van een stukje pe-fret gemaakt. Dan een soort antenne die weer werd meegeleverd met de kit. Daarachter ook een kleine antenne, maar die maakte weer geen deel uit van de leveromvang, dus daar hebben we een stukje evergreen voor gebruikt. Deze is nog te lang, maar ja, je moet eerst wel lengte hebben om het met de pincet vast te kunnen pakken. Dat trimmen we later wel.
Iets verder naar achter wat pitot achtige buisjes die op de intakes worden geplakt.
Aan de bovenzijde ook nog wat antenenne en buis spul. Vlak voor de voorruit twee onderdelen uit de sprue en iets verder naar voren nog een soort sensor of antenne die weer gescratched is van evergreen. En natuurlijk niet te vergeten een mooie boegspriet. Tja en toen was ook deze kist klaar voor de primer. Maar eerst heb ik nog wat prikkers op de plaats van het landingsgestel geplakt. Op zoek naar een stukkie hout om de boel in te prikken, kwam ik het exemplaar tegen dat ik had gebruikt voor de spit en laten die gaten nou precies goed uitkomen.
En zo staat de Mig op zijn blokje lekker te drogen na een verfrissende sproeibeurt met de fine-primer.
Nog even samen met de Kfir op de gevoelige plaat en dan wachten tot de volgende fase het spuiten met de uiteindelijke kleuren. Dus eerdaags zal er wel weer een airbrush sessie aan zitten te komen, die wellicht zal worden gecombineerd met de eerst verfescapades op de Phantom.