Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 apr, 2017 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Naast het afmaken van de Oxford heb ik ook tijd gevonden wat aan de Mig te doen, want de neus is aan de kist geplakt, uiteraard voorzien van luchtinlaten. Tevens heeft er weer wat vijlwerk aan het staartvlak plaatsgevonden om het geheel beter te laten passen.

photo 409059

En zo ziet dat geheel er niet eens zo slecht uit.

photo 409060

Hier hoeft niet zo heel veel aan te gebeuren. Maar er zitten wel wat kiertjes tussen de inlaat en de romp zowel boven als onder.

photo 409061

Hier moet meer gebeuren, de overgang van de rop naar de neus (bij de inlaten) heeft wat aandacht nodig, want dat is nu een soort klif. De kleine stukjes om de vleugel door te laten lopen zitten er ook nog niet op, maar die hebben zeker plamuur nodig, want daar zitten aardige sinkholes in.

photo 409062

En dit is het idee met de gun-pod er op. Toen ik wat referentie materiaal bekeek voor de plaatsing, kwam ik er achter dat de pod niet helemaal klopt. Die twee schoorstenen (uitwerpopeningen?) zitten op de verkeerde plek, die moeten naar voren.

photo 409074

Hier is te zien dat de openingen voor de druppelvorm zitten en niet erachter zoals ik ze er op had geplakt. Ach hebben we weer wat te doen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 okt, 2017 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Zo, dat is even heel lang geleden. De Mig heeft een paar maandjes is de mottenballen gelegen. Ik had wat andere 1:1 bouw projecten gaande die de nodige tijd in beslag namen, gevolgd door wat vakantie enz. Het oude ritme is nu weer aan het keren, dus ben ik weer lekker aan het knutselen geslagen. Naast de mig heb ik een ander kitje erbij gepakt en de Mig is om te beginnen maar eens voorzien van wat staart werk.

photo 423102

De roeren zitten er op en ook de canopy is bevestigd en in de achtergrond het tweede project in wording, maar daarover in een ander verslag meer. De volgende stap is het in elkaar zetten van het onderstel en dan kan ook deze vogel in de primer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 8:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
Die twee schoorstenen (uitwerpopeningen?)

Als ik het zo zie, met de opening aan de voorzijde, denk ik eerder dat het een soort inlaten zijn voor koellucht. Tenminste, dat is mijn gok, ik kan er ook naast zitten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik had gehoopt in december flinke stappen met de Mig te maken, maar uiteindelijk liepen planning en werkelijkheid behoorlijk uit elkaar. Uiteraard ook druk bezig geweest met de voorbereiding voor de Phantom, want het jeukt ook om daar mee te beginnen. Dus er moesten toch stappen worden gemaakt. Vandaar dat er de afgelopen week toch nog dingen uit mijn handen zijn gekomen waar het de Mig betreft.

@Juggernaut, ik begin ook sterk te denken aan luchtinlaat. Omdat het machinegeweer ook iets van koeling moet hebben en het merendeel van dat apparaat in een behuizing zit. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat lege hulzen tegen de vliegrichting in worden uitgeworpen. Dan verwacht ik eerder een uitwerp opening aan de zij- of onderkant van de behuizing.

Een van de laatste dingen die moesten gebeuren was het plaatsen van allerhande klein spul. Het is me opgevallen dat er veel afbeeldingen van de 23 zijn met even zoveel verschillende sensoren, buisjes en antennes op diverse plekken van de kist. Dus voor de plaatsing kan ik niet uitgaan van de bouwtekening, want die heeft hele andere plannen als de foto's die ik van de Sri Lankaanse kist heb.

photo 434247

De onderzijde, daar zit een soort vin voor aan de neus, die heb ik van een stukje pe-fret gemaakt. Dan een soort antenne die weer werd meegeleverd met de kit. Daarachter ook een kleine antenne, maar die maakte weer geen deel uit van de leveromvang, dus daar hebben we een stukje evergreen voor gebruikt. Deze is nog te lang, maar ja, je moet eerst wel lengte hebben om het met de pincet vast te kunnen pakken. Dat trimmen we later wel.

photo 434245

Iets verder naar achter wat pitot achtige buisjes die op de intakes worden geplakt.

photo 434246

Aan de bovenzijde ook nog wat antenenne en buis spul. Vlak voor de voorruit twee onderdelen uit de sprue en iets verder naar voren nog een soort sensor of antenne die weer gescratched is van evergreen. En natuurlijk niet te vergeten een mooie boegspriet. Tja en toen was ook deze kist klaar voor de primer. Maar eerst heb ik nog wat prikkers op de plaats van het landingsgestel geplakt. Op zoek naar een stukkie hout om de boel in te prikken, kwam ik het exemplaar tegen dat ik had gebruikt voor de spit en laten die gaten nou precies goed uitkomen.

photo 434248

En zo staat de Mig op zijn blokje lekker te drogen na een verfrissende sproeibeurt met de fine-primer.

photo 434249

Nog even samen met de Kfir op de gevoelige plaat en dan wachten tot de volgende fase het spuiten met de uiteindelijke kleuren. Dus eerdaags zal er wel weer een airbrush sessie aan zitten te komen, die wellicht zal worden gecombineerd met de eerst verfescapades op de Phantom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Vandaag een sessie met de airbrush, dus ontkwam ook de Mig niet aan spuit.

photo 436767

Nu komt het aan op wat detailwerk, in het geval van de Mig wil ik wat reparaties aanbrengen door een iets donkerder kleur grijs, de leigingen krijgen wat accenten etc. Dan kan de boel in de blanke lak en is het verder met decallen. Nu alleen nog de juiste serienummers zien te maken. Maar in het licht van de lopende projecten komt dat vanzelf wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi en strak (met uitzondering van de speedbrakes, die aansluiting is jammer genoeg iets minder...) benieuwd naar het vervolg...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
What can I say... :lol:

(Hey, dat klinkt bekend... :lol: :lol: :lol: )

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Dit weekend ben ik druk in de weer geweest met afplaktape en de luchtspuit, naast werkzaamheden voor het spook en de Kfir ben ik ook bezig geweest voor de Mig. Eerder had ik al zitten spelen met de Titanium van AK Extreme metals voor het uitlaatdeel, en daar ben ik erg over te spreken. Toen dat eenmaal goed was uitgehard ben ik met de afplaktape in de weer geweest.

photo 448309

Op diverse plekken heb ik wat stukken afgeplakt waar een iets andere kleur op wordt gespoten, zoals op het referentiemateriaal dat ik heb mooi te zien is. Het afplakken en aanbrengen is in meerdere stappen gegaan. Ook moest ik al een stuk afplakken voor de roundels, want in tegenstelling tot de exemplaren op de sheet die ik heb, zit daar nou net geen zwart bij, terwijl dat op de foto's juist wel te zien is.

photo 448310

Daarna heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat bruin langs de ramen te smeren. Het meeste zit nu op het afgeplakte deel en ik hoop dat er een miniem randje achterblijft als ik straks de canopy uitpak. Vervolgens heb ik meteen de boel voorzien van een laagje vernis en ben ik feitelijk klaar voor de decals. Het serienummer moet ik nog maken en ik moet nog een klein vlagje op de staart maken. Maar deze vogel is in ieder geval weer een stap verder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement