Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2017 17:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Keurig!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2017 18:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Ziet er goed uit tot nu toe. Deze ga ik eens mooi volgen.
Gr Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Laatste vrije weekend, dus ff mijlen gemaakt :)

In dunne laagjes de boven- en onderkleur aangebracht tot de pre-shading nog nét zichtbaar is:

photo 398594

Afgesloten met een laatste, verdunde laag:

photo 398593

Deel van de onderkant al in de wash gezet, onder gebruik ik grijze wash als panelliner, boven een donkerdere panelliner (AK Panelliner for Grey and Green Camouflage)

photo 398595

De vleugels en rear-stabilizers ook in de primaire kleuren :) :

photo 398596

De scheiding tussen onder- en bovenkant (Light Gull Gray / wit) is geen scherpe lijn, dus de Pritt Buddy stickers tot lange slangetjes gerold:

photo 398592

De voorkanten van de vleugels heb ik eerst in alu gespoten, maar vond dat er te nieuw uitzien, dus ik heb een tweede laag Alu vermengd met Pale Burnt Iron opgebracht, ziet er wat beter uit.

Terwijl de verflaagjes drogen al wat decals opgebracht en gestart met washes op de romp:

photo 398597

Ik tip aan zodat de panelliner in de lijnen vloeit en met een vochtig wattenstaafje veeg ik dan de aanzetpunten in de vliegrichting weg. Rond de tankvullers heb ik een Ak Kerosine wash gebruikt, maar het verschil met de gewone panelliner zie ik niet, eerlijk gezegd :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Je hebt inderdaad meters gemaakt!

Wat een mooie kit. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe AMK.
Denk dat ik ze alletwee maar gewoon koop!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik moet zeggen dat je techniek wel opmerkelijk is. Je spuit al die grote delen voor je ze in elkaar zet. Ik doe dat wel met kleine onderdelen maar eigenlijk nooit met hele rompen. Wordt dat straks niet lastig met lijmen? Ziet er trouwens allemaal prima uit. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
zelfde vraag eigenlijk. Nu ja, een collega uit de club hanteert hetzelfde principe, en zijn bouwen vallen uiteindelijk ook goed mee achteraf gezien, maar ik schuur toch liever ook voor ik spuit, in plaats van achteraf.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 0:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Ik snap jullie vragen :) ... Normaal spuit ik ook het 'geheel'. Maar zoals ik al eerder aangaf, deze kit is zo slim opgebouwd dat dit prima kan (vleugels en achterstabilizers zijn ook los van de romp hé).

Wel spuit ik de onderdelen 'door' om geen kleur erschillen te krijgen, het wit heb ik bijv met wat druppels white grey iets minder pijnlijk hagelwit gemaakt. Detailwashes doe ik ook op de onderdelen, als het ding in elkaar zit gaat de overal wash er overheen.

Het voorste deel / cockpit schuift van onderen in de romp (geen 'naden') en de bovenrand krigt nog een zwart vlak op de naad daar, dus daar kan ik nog schuren als dat nodig is. Maar nogmaals, deze kit sluit vrijwel naadloos en dat zal vrijwel niet nodig zijn, vermoed ik - de dry-fit is al near-perfect :)

Met deze kit kan deze afwijkende manier. Ik denk dat het wel duidelijk wordt met de foto's later. Van mij mogen alle kits zo :) ... Maar de vorm van de F-14 leent zich natuurlijk ook wel voor deze bouwwijze.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Het gaat best hard nu.

Cockpit is aan de romp gezet, en de vleugels zijn gemonteerd. Ik heb zowel de forward als backward positie even vastgelegd:

photo 399005

photo 399007

Er worden in de kit twee sets airbags meegeleverd, een set voor wings forward en een set voor wings backward. Ik heb de 'backward' positie gekozen, maar de vleugels kunnen gewoon naar voren.

Stoelen en piloten in de cockpit:

photo 399006

Landingsgestel en de luiken gemonteerd. Ook hier is de pasvorm geweldig en de constructie stevig. Neusgewichten zijn niet nodig.

photo 399008

Het onderste deel is klaar voor de laatste transfers en de overall wash:

photo 399009

Na de wash zet ik de verschillende raketten erop. Die zullen door de iets wittere kleur en hele lichte wash er hopelijk een beetje 'uitspringen' :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 0:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wat een imposant model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Ik ben ook blij dat ik de 1/48 versie heb gekozen :)

Zag dat je een groepsbouw was opgestart, heb me alsnog aangemeld :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement