Anigrand heeft de liftmotoren wat slordig gemodelleerd; de as van de motoren staat loodrecht op de lengteas van het vliegtuig, als je de instructies volgt, terwijl ze in werkelijkheid iets scheef staan.
Als je de instructies volgt zijn inlaat en uitlaat "verschoven" t.o.v. elkaar. Dat realiseerde ik me natuurlijk pas, nadat ik het spul al op zijn plaats had gelijmd. Maar alweer, hier redt secondelijm je weer: Wat lichte druk en tak .... je kunt weer opnieuw beginnen. Ik heb wiggetjes van 1 mm dik onder alle in- en uitlaten gelijmd, dan staan ze ongeveer onder de goede hoek.
Nu ziet het er aardig correct uit.
Inderdaad is de naad tussen hoogteroer (eigenlijk aan beide kanten) tamelijk onzichtbaar, en ik ga hem dan ook wat ophalen met een scriber. Het tipje van het stabilo is nu ook in vorm geschuurd en de tail cone staat dik in de plamuur.
Ik ga de deuren van landingsgestel en liftmotoren aan de onderzijde opnieuw maken. Die in de kit zijn lomp, bijna 1 mm dik zonder enig detail. Uit 0,25 mm plasticard en 0,4 x 0,5 mm strip ziet het er beter uit. De lichte kromming is er zo in te buigen.
Ik kon het toch niet uitstaan dat ik de "waaiers" voor de stand van de uitlaten niet netjes kon krijgen in CorelDraw. Na wat klooien heb ik toch de juiste commando's gevonden. Omdat ik ze weer vergeet, hier even opschrijven: twee objecten selecteren, trim, break apart, en zowaar, dan kan het overbodige weggelaten worden. Dus hier het nieuwe decal plaatje.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.