Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Dit is een aparte. Veel succes met de bouw.

Toen ik de eerste foto zag moest ik gelijk aan de Jakolev Jak-38 denken.

Succes met je bouw ben benieuwd wat het gaat worden.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jan, 2017 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Inmiddels begonnen met de kit. Onderdelen uitgezocht en ontdaan van overbodig resin. Dat viel mee, alles was redelijk schoon. Wat niet meeviel: er ontbrak een van de motor uitlaten. En die zijn spiegel-symmetrisch en dus niet rechtstreeks te kopiëren. Mailtje gestuurd naar Anigrand, Hongkong, nog geen antwoord. Alles afgewassen in een sopje en daarna beide romphelften op elkaar gelijmd. Hoewel ze niet echt krom waren, moest dat toch met het nodige geweld, zoals gebruikelijk bij resin.

photo 397173

Het decal setje met de kit is erg beperkt; ik heb al een aantal decals gemaakt voor de buitenkant, maar voor de cockpit zit er ook niets in. Ik heb geen foto's van de cockpit kunnen vinden; de meest gedetailleerde informatie komt uit deze plaat uit Flight van 1972.

photo 397174

Dus maar weer aan het tekenen gegaan en van internet wat klokjes en zo geplukt.

photo 397172

Dit lijkt erg groot maar de grootste decal is maar 19 mm lang.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2017 7:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Leuk model
Het lijkt wel een kruising tussen een Harrier, Corsair en een Starfigther

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Vol goede moed weer verder gegaan. Canopy schoongemaakt en gepast. Dat zat niet lekker, hij zat te veel naar achteren. Dus van 1 mm plastic een extra randje gemaakt.

photo 397349

Nu past het beter en ook de schietstoel zit er nog op een "natuurlijke" manier in.

photo 397348

Daarna de vleugels aan de romp geplakt.

photo 397347

photo 397346

Goed opgelet dat ze symmetrisch zaten. In de ruimte voor landingsgestel en liftmotoren zit nog wel een aardige spleet; daar moet nog het een en ander opgevuld worden.
En toen, schrik o schrik, vond ik dit. :oops:

photo 397345

Dat had dus in de romp gemoeten. Weglaten was geen optie, want door de toch wel ruime inlaten is het zicht best goed. Gelukkig zat die spleet nog tussen de romphelften, en is secondelijm lekker bros. De schroevendraaier er in, klein slagje, en ....

photo 397344

... we waren weer waar we begonnen waren :cry:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Denk er ook even om, om deze van tevoren te verven, eenmaal gemonteerd - ben je achter gekomen - kom je er niet (goed) meer bij.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Tja, met de kisten die je normaal bouwt heb je die motorbladen ook niet. Jammer dat de romp open moest met een schroevendraaier. Wat voor soort lijm gebruik je? Als het ca lijm is kun je ook een flesje debonder kopen. Gaat misschien iets makkelijker?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Denk er ook even om, om deze van tevoren te verven,

Is al gebeurd. En de lijm is dikke secondelijm van Bison (die met het kwastje).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2017 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De romp zit weer in elkaar (mat fan) en de staartvlakken en vleugels zijn aan de romp gelijmd. Ook heeft het spul een eerste laagje grijs gehad.

photo 397899

Ondanks het ontvetten dekt de verf niet erg.
Dan een volgend punt. Ik wil het vliegtuig in de hoovering positie bouwen. Zoals de foto en de opengewerkte tekening dan laten zien, schuift dan de inlaat naar voren.

photo 397901

photo 396735

Dit schema illustreert het ook.

photo 396400

Nu is de inlaat bij het model maar een nauw kanaaltje. Daar moet dus wat aan gebeuren. Met de boormachine de inlaat aan de kant van de motor iets conisch geruimd.

photo 397898

Met zwarte verf ga ik het diepte effect nog wat proberen op te voeren. De inlaten zelf heb ik ook ruimer gemaakt.

photo 397900

Nu kan hij ook wat verder naar voren schuiven.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jan, 2017 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De inlaten er op gelijmd, ongeveer net zoveel naar voren verschoven als op de foto's voor verticale vlucht te zien is.

photo 398219

Ook de staak op de neus gelijmd en het staartkegeltje er aan gezet. Een close-up met de flits om te laten zien wat van de fan zichtbaar is:

photo 398220

Hier is ook te zien dat het tweede laagje grijs (stukje achter de inlaatspleet) goed dekt. Ik heb wel een andere kwast gebruikt (Van Gogh ox hair), die heeft net zo fijne haren als de synthetische kwasten Van Eyck van de Action, maar zuigt de verf minder op. Ik wil een egaal grijze onderlaag hebben voordat ik met aluminium aan de slag ga.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 11:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
robh schreef:
Ik wil een egaal grijze onderlaag hebben voordat ik met aluminium aan de slag ga.


De beste kleur voor onder metallics blijft naar mijn mening zwart. Kan je ook goed zien waar je een en ander hebt gemist.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement