Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De romp heeft zijn tweede laagje grijs gehad en is licht geschuurd met korrel 1200 schuurpapier. De ondergrond is voldoende egaal voor de aluminium afwerking later.

photo 399668

photo 399667

Verder bezig met al het kleine spul de schilderen. Aan de hand van de foto's blijkt dat de bijgeleverde decals erg summier zijn. Behalve het VFW-Fokker logo, dat ik al gemaakt had tegelijkertijd met dat voor de VFW 614, ontbreekt er nogal wat, o.a. alle strepen die aangebracht waren om de stand van de inlaten, uitlaten en de deuren te kunnen monitoren. Wordt dus weer wat tekenwerk.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er op zich goed uit. Ik vind het contrast tussen het grijs en de donkere paneellijnen nu al mooi gelukt :mrgreen:

robh schreef:
...Wordt dus weer wat tekenwerk.


Volgens mij heb jij voor hetere vuren gestaan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie basis om op verder te werken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De ontbrekende decals getekend (en een paar die bij de kit zaten verbeterd). Het setje, dat ik tegelijkertijd met de decals voor de VFW 614 gemaakt had uitgebreid met wat opschriften (onleesbaar) en gele pijltjes met NOTFALL. En twee extra vlaggetjes. Worden geprint op clear inktjet decal papier.

photo 399757

Alles in tweevoud, zodat met twee decals over elkaar goede dekking van de lichte kleuren wordt verkregen.
De decals voor de cockpit uitgebreid met de schietstoel decals, dit keer met leesbare EJECTION SEAT opschriften en drie keer DANGER op de witte driehoek.

photo 399756

Deze worden geprint op wit decal papier. De vlaggetjes lopen mee voor Silenoz.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik had toch niet alle decals gemaakt. De strepen die de positie van inlaat, uitlaat en inlaatdeuren aangeven was ik vergeten te maken (hoewel ze wel op mijn lijstje stonden).

photo 399845

De "waaiers" moeten op het witte lijntje gescheiden worden (het is me niet gelukt het overbodige zwart in CorelDraw weg te gooien). Ze zijn dubbel afgedrukt omdat een stukje van de waaier op de romp komt en een ander stukje op de draaibare nozzle.
Ik heb de "bodem" van de holtes waar de inlaat en uitlaat van de lift motoren moeten komen een donkerder grijs geschilderd om ze wat meer diepte te geven.

photo 399842

Zeker voor de vierkante gaten aan de onderzijde is dat nodig, omdat je langs de ronde uitlaat kkan kijken.

photo 399843

Pas nu viel me op dat een van de staartvlakken een stukje miste.

photo 399844

Waar styreen al niet goed voor is.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 8:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Waar foto's maken al niet goed voor is. Zie je zomaar dingen die je vergeten bent :D . Wat mij nog opvalt is dat het net lijkt of het rechter hoogteroer (op de foto dan) geen naad heeft ten opzichte van de romp. Bij de linker is dat wel het geval en dat lijkt mij ook goed.

Het ziet er toch weer mooi uit allemaal.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik zal nog eens kijken, maar het kan een kwestie van lichtinval zijn. Ik zie ook dat de tail cone nog wel wat putty lust.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Anigrand heeft de liftmotoren wat slordig gemodelleerd; de as van de motoren staat loodrecht op de lengteas van het vliegtuig, als je de instructies volgt, terwijl ze in werkelijkheid iets scheef staan.

photo 396400

Als je de instructies volgt zijn inlaat en uitlaat "verschoven" t.o.v. elkaar. Dat realiseerde ik me natuurlijk pas, nadat ik het spul al op zijn plaats had gelijmd. Maar alweer, hier redt secondelijm je weer: Wat lichte druk en tak .... je kunt weer opnieuw beginnen. Ik heb wiggetjes van 1 mm dik onder alle in- en uitlaten gelijmd, dan staan ze ongeveer onder de goede hoek.

photo 399959

Nu ziet het er aardig correct uit.

photo 399957

Inderdaad is de naad tussen hoogteroer (eigenlijk aan beide kanten) tamelijk onzichtbaar, en ik ga hem dan ook wat ophalen met een scriber. Het tipje van het stabilo is nu ook in vorm geschuurd en de tail cone staat dik in de plamuur.

photo 399958

Ik ga de deuren van landingsgestel en liftmotoren aan de onderzijde opnieuw maken. Die in de kit zijn lomp, bijna 1 mm dik zonder enig detail. Uit 0,25 mm plasticard en 0,4 x 0,5 mm strip ziet het er beter uit. De lichte kromming is er zo in te buigen.

photo 399956

Ik kon het toch niet uitstaan dat ik de "waaiers" voor de stand van de uitlaten niet netjes kon krijgen in CorelDraw. Na wat klooien heb ik toch de juiste commando's gevonden. Omdat ik ze weer vergeet, hier even opschrijven: twee objecten selecteren, trim, break apart, en zowaar, dan kan het overbodige weggelaten worden. Dus hier het nieuwe decal plaatje.

photo 399955

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb lang getwijfeld, of ik de zwarte lijnen langs de canopy als decals zou reproduceren, als decals of geschilderd.

photo 400215

photo 400214

Ze zijn niet altijd aanwezig en niet altijd hetzelfde.

photo 400213

Bij de prototypes met boom zijn ze ook niet te zien.

photo 396395

Dus maar niet, denk ik. Als decals zouden ze ook lastig te tekenen zijn.
Verder de sensors op de boom gelijmd.

photo 400209

En ben de wiel- en uitlaatdeuren aan het schilderen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 12:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ziet er goed uit, met veel aandacht voor details. Gaat het geen probleem worden om de cockpitinstrumenten te schilderen op die manier?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement