Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 2:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Over de J79, na enig onderzoek ben ik erachter dat de Italeri F-104 een mooie 1/32 versie van deze motor heeft, gewoon als kit. Zou het raar zijn om Italeri te mailen met de vraag of ik ook enkel de motoronderdelen kan bestellen?

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Helemaal geen gek idee Lars, en ik kan je mededelen dat ITALERI de desbetreffende onderdelen waarschijnlijk zonder problemen toezendt. In tegenstelling tot REVELL zul je bij ITALERI echter wel wat eurootjes moeten storten wanneer je additionele onderdelen aanvraagt... :?

"Tip van Flip":
Mogelijk is er een medebrouwer welke deze doos in z'n bezit heeft en genegen is om afstand te doen van de motor-onderdelen. Mijn ervaringen met deze site is dat veel brouwers elkaar (indien mogelijk) vaak uithelpen en dus kan het zeer zeker geen kwaad om even een verzoekje te plaatsen...

"Boter bij de vis...":
Ik heb nog een J-79 (1/32) liggen welke ik je kan toezenden... Het is echter geen ITALERI, maar een (erg oud) REVELL-exemplaar, afkomstig uit hun eeuwenoude F-4 editie van de jaren '60 (???). Ik denk dat je er met een klein beetje liefde en wat scratch-werk wel een toonbaar resultaat mee kunt behalen, dus mocht ik je daar mee kunnen helpen dan hoor ik het wel van je.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2016 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Aahh dank je voor de tips!! Ik heb je een PB gestuurd, Ruud.

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2016 22:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Luchtscout schreef:
Dan is het experimenteren geblazen.. Nu ligt er een buisje te drogen van gerold plasticcard. Het is niet helemaal wat ik hoopte, dus ik ga op zoek naar een plastic buis met ongeveer de juiste diameter. Iemand een suggestie?
Afbeelding

Ik hoop dat dit nog een probeersel is en niet de eerste aanzet, anders is deze motor veel te kort :)

Er zijn genoeg foto's van de J79 te vinden, en als je er niet aan uit zou komen dan staat er eentje naast de Phantom in het luchtvaartmuseum in Brussel (wat sowieso een aanrader is).

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2016 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Wat is de diameter?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
@BBT, dat was inderdaad een probeersel om een buis te maken van plasticcard. Als het werkte had ik er de compressor van gemaakt, die lengte klopte enigszins. Maar ik ben er niet geheel te spreken over. Ik heb intussen een prachtig mapje aangemaakt met heel wat referentiefoto's van de J79, er is heel veel moois te vinden! :brouw: Complete walkarounds, cutaways en nog meer! Wellicht dat ik zelfs ga proberen van dit probeerseltje nóg een motor te bouwen, maar dan opengewerkt. Hoe weet ik nog niet, maar waar een wil is, is een turbojet. 8)
@Rob, de diameter van de motor is ongeveer 3 cm, sinds de diameter van het origineel gemiddeld 0.98 m is.


Ik heb intussen een toezegging van Ruud dat hij voor mij zal gaan speuren naar een oud Revell exemplaar dat ergens bij hem zwerft, dank daarvoor alsnog! Tevens heb ik ook de motorsprue van de Italeri kit besteld. Goede, snelle service en voor 8 euries is het een hele nette prijs. Nu wachten totdat alles binnenkomt. Tevens heb ik ook mijn F-4 Phantom silhouette decal gekregen van Prutser332, dank daarvoor! Het maken van een mooi bordje voor bij het spook kan beginnen.

Ik ga nu op zoek naar wat minder grof schuurpapier om de boel wat netter af te werken (ik zag al een prachtig setje in de Modelbrouwers Shop) dan kan ik het grote schuurwerk afmaken. Intussen vordert het gestaag met het PE, al is het met de intakes enigszins puzzelen en heel veel referenties raadplegen. Kortom, niet veel progressie, maar het komt eraan! Helaas heb ik nu geen foto's omdat mijn camera gebarsten is, dus ik ga zo over op de DSLR. Kortom, foto's komen gauw genoeg!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Er bestaat PVC buis van 3cm doormeter, wordt gebruikt in de sanitair.
Je kan misschien eens informeren bij een loodgieter of hij ergens een paar overschotjes heeft liggen?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Luchtscout schreef:
Ik heb intussen een toezegging van Ruud dat hij voor mij zal gaan speuren naar een oud Revell exemplaar dat ergens bij hem zwerft, dank daarvoor alsnog!


Tussentijds reeds gevonden. Enkel nog even een geschikte verpakking vinden en dan kan het spul op de post...

photo 395598


Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Mooi plak werk, heel veel succes met de motor en de andere details. Scratchen is erg leuk, maar soms ook o zo lastig. Ik vind jou HUD wel erg mooi gedaan.
Succes
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2016 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Dat is zeker waar, Rogier! Dank je voor je compliment. Ik ben benieuwd, Ruud, het ziet er mooi uit! Het valt me wel op dat we stiekem bijna een eigen Grote Gevallen Groepsbouw zijn begonnen, gezien het relatief hoge aantal 1/32 vliegtuigen dat hier momenteel wordt klaargemaakt. :lol:


Verder heb ik hier de beloofde foto's van de status so far. Er is het één en ander aan PE aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn plannetje voor het typebordje voor mijn spook. Nu nog een mooie achtergrondkleur verzinnen.
Afbeelding

Afbeelding

Verder zag ik dat er een holte zit bij mijn luchtinlaat, maar die zit in een dusdanig vage hoek dat die enkel goed zichtbaar is in model en niet in het echt. Ik heb één foto gevonden van dat punt. De conclusie: er zit geen holte, het is mooi strak, en er zal nog een hoop moeten gebeuren voordat dit punt zijn juiste vorm heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Kortom, werk aan de winkel!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement