Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 dec, 2016 23:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
De rest van de kieren rond het glaswerk laten vollopen met microscale kristal clear, of met wat water verdunde houtlijm.
Aanbrengen met een sateprikker, en het vloeit vanzelf mooi egaal uit.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2016 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
dave the doctor schreef:
De rest van de kieren rond het glaswerk laten vollopen met microscale kristal clear, of met wat water verdunde houtlijm.
Aanbrengen met een sateprikker, en het vloeit vanzelf mooi egaal uit.

Dave


Hoi Dave,

Daar zat ik ook aan te denken.
Hoewel de hoogteverschillen nogal groot zijn tussen het raam en de romp.
Ben bang dat daar toch wel plamuur aan te pas moet komen.
Komend weekend maar eens kijken.

Groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2016 10:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Niet teveel verdunnen, en je kan het ook in meerdere laagjes aanbrengen.
Ik gebruik deze methode heel vaak om kieren weg te werken.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2016 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd bezig geweest met één van de grootste problemen van deze kit (en die van de An-72 van Toko, waar deze onderdelen uitkomen): de motorgondels. Na veel schuren, vijlen en passen, heb ik ze vast gezet. Moet nog wel het één en ander opvullen maar de verffase komt toch langzaam in zicht.

photo 395539

photo 395550

Hoop dat ik deze dit jaar nog afkrijg. Dat moet op zich wel lukken met een vrije week in het vooruitzicht :wink:

Groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 10:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Ik heb me altijd afgevraagd of het niet erg lawaaiïg is in het vliegtuig met de motoren zo geplaatst.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Eelcog schreef:
Ik heb me altijd afgevraagd of het niet erg lawaaiïg is in het vliegtuig met de motoren zo geplaatst.

Hallo Eelcog,

Geen idee.
Ik vermoed dat het wel meevalt hoor.
Het meeste geluid gaat denk over de romp heen, ze steken er immers redelijk bovenuit.

Groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
De straal uit de motoren komt bovenop de vleugels uit dus heb je een redelijke geluidswal wat dat betreft denk ik. Groter voordeel is dat het op deze manier een enorm lage druk creeert op dat deel van de vleugels (hoe sneller de luchtstroom, hoe lager de druk) en dus extra lift genereert.

De bijnaam van dit toestel is in Rusland de Cheburashka (een Russisch tv-figuurtje), kijk maar waarom:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 15:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ja, maar niet al het motorgeluid komt uit de uitlaat. Het laagfrequente gebulder komt uit de uitlaat maar het hoogfrequente gejank komt uit de inlaat en die hangt niet boven de vleugel. Ga maar eens naar een vliegveld en luister goed naar de kisten die voorbij komen: naar je toe een hoop gesnerp maar zo gauw ze voorbij zijn verandert dat in gebulder. Buiten dat is dit een Russische militaire kist en daarbij was geluidbeperking niet echt een issue.

In ieder geval begint dit wel een heel aparte verschijning te worden.....leuk!!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Arjan Ouwendijk schreef:
Ja,. maar niet al het motorgeluid komt uit de uitlaat. Het laagfrequente gebulder komt uit de uitlaat maar het hoogfrequente gejank komt uit de inlaat en die hangt niet boven de vleugel Ga maar eens naar een vliegveld en luister goed naar de kisten die voorbij komen: naar je toe een hoop gesnerp maar zo gauw ze voorbij zijn verandert dat in gebulder. Buiten dat is dit een Russische militaire kist en daarbij was geluidbeperking niet echt een issue.

In ieder geval begint dit wel een heel aparte verschijning te worden.....leuk!!

Gr. Arjan



Dat komt ook deels door het doppler effect, ga maar eens langs een verlaten landweggetje staan en wacht tot een ambulance met toeters en bellen voorbij komt, naar je toe klink het hoog en van je af laag. :lol:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 18:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Bij hogere snelheden, zoals op de runway, heb je een punt Bas maar bij taxiënde vliegtuigen hoor je dit ook. Er zit wel degelijk verschil in het geluid van een vliegtuigmotor aan de voor- of achterzijde. Als je zelfs recht achter een draaiende kist staat ( 6 uur positie ) hoor je niets.....totdat hij weer iets naar links of rechts gaat.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement