Eerst maar even de bovenvleugel afhandelen. Dit was de controle met de rij (metalen lineaal). Onderzijde:
En bovenzijde:
En daar zit de boosdoener: die kant is niet recht. Nameten levert op dat het vleugelmiddenstuk 0,5 mm dikker is dan de buitendelen van de vleugel. Dus als de onderkant recht is (en die gebruik je meestal, omdat die redelijk vlak is) lijkt het of de bovenkant, en daarmee de hele vleugel, naar beneden hangt. Vandaar dat ook mijn Fokker M.7 model een beetje triest uiterlijk heeft.
Dus na vele hete baden en uit de hand een beetje bijbuigen:
Nu moet ik wel met verschillende lengte vleugelstijlen werken, maar dat is meestal toch al het geval door zich opstapelende bouw-onnauwkeurigheden.
Dan de drijvers verder afmaken. Het overstekende plastic van boven en onderkant afgeschuurd:
Voorkant rond geschuurd volgens maatschets in Weyl:
Op het oog verder afwerken en afronden:
En met potlood de plaats aangegeven waar de stijlen bevestigd moeten worden:
Op twee plaatsen moest wat geplamuurd worden. In de gaatjes komen later stukjes 0,2 mm metaaldraad om de bevestigingsbeugels van de stijlen te simuleren. Dat heeft me wel weer een 0,3 mm boortje gekost, waarvan het puntje geen afscheid kon nemen van het gaatje. Dat mag dus gratis meevaren en vliegen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.