Op de vorige bijeenkomst van de IPMS SIG ACA had Erwin Stam een doos neergezet met enge dingen er in.
Kon je zo meenemen op eigen risico. Hoewel het lemmet maar 5 mm lang is, wordt dat gecompenseerd door extreme scherpte. Het bovenste mesje is perfect geschikt om spandraden en stuurkabels af te snijden; door de kleine afmetingen kan je er meestal goed bij. Voor het koppensnellen van de lijmbobbeltjes is het minder geschikt, daarvoor is het eigenlijk te scherp en bovendien gaat dat beter met een bol snijvlak.
Maar waarom staat dit hier? Omdat ik het bovenste mes met tevredenheid gebruikt heb, en voor het tweede (dat om een hoekje snijdt) ook een doel heb. Ik had ook dit nog liggen van het Scheldemusch project.
En dus heb ik het idee van een simpel diorama met een steigertje, water en wat vaste wal nog niet weggegooid. Iets zoals op deze foto.
Op de andere kant van het foam board de omtrek van de drijvers van de W.4 overgenomen, dekkarton doorgesneden en voorzichtig uitgehold met ..... het tweede mesje. Steeds passen of het model voldoende diep stond. Nee dus, uiteindelijk helemaal doorgesneden tot de onderkant van het board.
De dwarsbalkjes zijn nodig omdat het model anders toch weer achterover leunt en een race houding aanneemt.
Zo ziet het er dan van de goede kant uit. Nu nog water, kiezelstrand, steiger en natuurlijke begroeiing leren maken. Voor dat eerste was een tips & tricks sessie gepland voor de vorige IPMS regioavond Zuid-Holland, maar die is uitgesteld. Dus tenzij ik andere tips kan vinden, moet dat wachten tot het nieuwe jaar. Tot nu toe alleen maar woeste zee en boeggolven gevonden, en dat is wat overdreven voor de rustige Schwerinner See.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.