Jawel, de vleugelligger en ribben waren van hout, overtrokken met linnen en daarna gespanlakt. Ik heb mijn boeken nog eens doorgekeken. Kennelijk was dat toch fatsoenlijk stevig. Kijk maar naar deze foto van de Fokker M.5, die later doorontwikkeld is tot de E.I, E.II en E.III.
Nu stonden ze waarschijnlijk wel op de vleugelligger en niet op een stukje doek tussen ribben en liggers in. Op de foto zie je ook mooi dat bij zware belasting (16 personen = 1200 kg = ruim 2 "g") de onderste spandraden helemaal slap hangen.
Een andere foto van de Fokker M.7, de tweezitter die volgens de boekjes als basis voor de W.4 gebruikt is, laat nog wat anders zien.
Op de vleugel langs de romp is kennelijk iets als een (smal) loopplankje aangebracht. De foto laat ook duidelijk zien, dat het mooi onmogelijk was om in de cockpits te komen zonder op de vleugel te lopen. Tevreden?
Beide foto's komen uit het boek van Grosz en Koos "Fokker Flugzeugwerke".
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.