Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jul, 2016 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
tsjopper bob schreef:
Mooi om te volgen zeg, je bent goed bezig.

Maar voor wat betreft die bobbel, het is maar net welke versie je maakt, want als ik het vergelijk met een andere Mi-2, zit de bobbel keurig op de juiste plaats.


Er is ook een praktische reden: als ik hem liet zitten waar hij zat kon de tank niet goed op zijn plek (de juiste plek, niet wat de instructies aangeven...).

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2016 17:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mooi project dit, ziet er net uit tot nu toe!



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Dank.

Nu enige pauze maar eens verder gegaan met deze heli (in de tussentijd drie modellen afgebouwd :wink: ). Waar ik nogal tegen op zag was de wielen opschonen. Deze hadden nogal veel flash en waren ook niet helemaal goed uitgelijnd in de mal. Uiteindelijk viel alles wel mee:

photo 381698

Inmiddels zit hier de eerste laag verf op. Ook voor het schilderwerk blijken de instructies fouten te bevatten, namelijk verfbenamingen die niet overeen komen met de gegeven verfnummers, en ook FS-verfnummers die niet met de Humbrol nummers kloppen. Ik ga trouwens voor het Bulgaarse kleurenschema, dat wat minder fel wordt dan in de instructies wordt getoond.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2016 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
De tanks zijn inmiddels naadvrij (ook zichtbaar: de opgeschoonde staartrotor):

photo 381921

Op de tanks moeten wat PE schijfjes worden gelijmd:

photo 381923

En op elk van de tanks moet op een van die schijfjes een van deze kleine dingetjes:

photo 381922

Na wat gekloot ze er correct op gekregen:

photo 381924

Dan was er nog dit:

photo 381925

Dit is een achteruitkijkspiegel, waar een heel klein en dun rechthoekig stukje PE op moest worden gelijmd.

De resterende PE delen dan maar losgesneden:

photo 381926

Dan met potlood op de romp aangegeven waar de overgang van het blauw aan de onderzijde en het camouflageschema was, en het blauw geschilderd:

photo 381927

Op de foto is het niet echt te zien, maar de vervelende naad tussen de romphelften (toch niet genoeg putty gebruikt :( )en wat gemorste secondenlijm verstoren de verflaag een beetje. Dat corrigeren is nu nogal moeilijk met bijna alle PE delen er aan, dus jammer maar helaas :oops: .

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2016 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Salamander schreef:
En op elk van de tanks moet op een van die schijfjes een van deze kleine dingetjes:


Afbeelding

Bij mijn weten een soort van ontluchtingspijpje. Ga je de leidingen voor de brandstoftoevoer (aam onderzijde) ook aanbrengen?

Ik heb vorige week ook een kit van een Mi-2 via de post ontvangen. Ik ga dit weekend naar Vollenhove, daar staat een Mi-2 op de camping, waarin je kunt slapen (soort van trekkershut, want groot is het niet), cadeautje van mijn vrouw. Het idee is dus, om die na te bouwen.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement