Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 12:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 7:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 mei, 2016 15:53 pm
Berichten: 35
eindelijk weer een update die de moeite van het vermelden waard is. Na een enorm langdurige klus om decals voor mijn Hawkeye te designen heb ik dan nu toch eindelijk een print klaar. Omdat ik het nogal jammer vond om voor 5 vierkante cm een heel A4 op te offeren, heb ik besloten om nog een aantal andere decals op het vel toe te voegen. Ik had nl een decalvel van VFA-131 Wildcats in schaal 1:32 en kwam erachter dat dit squadron met F-18's in 2010 ook op de Eisenhower zat. Ik heb besloten om dit vel in te scannen, te verkleinen naar 1:144 en hier en daar aan te passen. Uiteindelijk kostte me dit meer dan 3 maanden om het af te krijgen...maar daar heb je een hobby voor!
linksboven zie je de CAG bird van de USS George Washingtom, daarnaast de aangepast versie van de Eisenhower. Onder 2 kisten toegevoegd van hetzelfde squadron maar in toned down kleuren.

Zie hier het resultaat van een eerste print:
Afbeelding
afhankelijk van het kleurgebruik zie je een beetje rastervorming, in schaal 1:144 is dat eenvoudiger zichtbaar maar dan wel weer alleen als je er heeeel dicht op staat. Met andere woorden: goed genoeg! Toch maar eens kijken of ik voor de ESM zaterdag een paar decals kan plakken. Met name de waterbestendigheid lijkt me hier nog een risiko.
Zoals gezegd moeten de delen met witte kleur apart geprint worden, dit is de volgende stap. Zaterdag meer in het theater voor diegenen die langs de stand van de IPMS forum site lopen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 mei, 2016 15:53 pm
Berichten: 35
beste modelbouwers,

wie dit bouwverslag eerder gelezen heeft zou kunnen denken dat dit project inmiddels in de vuilnisbak beland is, maar niets is minder waar. Over een verhuizing heen, het herinrichten van de zolder met een hoekje voor de hobby, en vervolgens een snikhete zomer, is het dan na meer dan 2 jaar toch eindelijk gelukt om vooruitgang te boeken in mijn diorama. Mijn E-2C Hawkeye is dan eindelijk af. Inmiddels doe ik geen zaken meet met Photobucket, voor nu ben ik te lui om alle voorgaand efoto's weer te herstellen. Voor nu in elk geval het eindresultaat van mijn Hawkeye. Wordt langzaam maar zeker weer vervolgd...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 10:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Voor zo'n postzegelformaat istie echt wel goed gelukt, heb slechtere uitvoeringen gezien in een veel grotere schaal

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Gelukkig maar, dat je je projekt niet in de vuilnisbak hebt gekieperd.

Deze is zeer geslaagd :brouw: .

Misschien dat ik me vergis en hoe nauwkeurig je het wil maken uiteindelijk, maar lopen er geen antennedraden van de uiterste staartvlakken naar de schotel?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 mei, 2016 15:53 pm
Berichten: 35
Wolf73 schreef:
Gelukkig maar, dat je je projekt niet in de vuilnisbak hebt gekieperd.

Deze is zeer geslaagd :brouw: .

Misschien dat ik me vergis en hoe nauwkeurig je het wil maken uiteindelijk, maar lopen er geen antennedraden van de uiterste staartvlakken naar de schotel?

Cheerz :brouw:
Barry


hoi Barry, die antennedraden ontbreken inderdaad, het zoeken is naar een voldoende kleine diameter die het geheel geen geweld aandoet. Bij gebrek aan alternatief noem ik deze voorlopig af!

thx


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
In 1:72 gebruik ik nylon visdraad, meestal 0,06 mm. Ik vermoed dat dit in 1:144 ook nog acceptabel is, de variant die ik gebruik is semi doorzichtig en vaak maak ik het zwart met een markeerstift omdat het anders totaal niet opvalt.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2018 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
EZ line lijkt me voor deze schaal ook geschikt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2018 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 mei, 2016 15:53 pm
Berichten: 35
Dank voor jullie meedenken hierin! Ik ben in overweging om dit nog ff toe te voegen. Update volgt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2018 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bummer, helemaal de "Rigging Wire Superfine size" van Uschi von der Rosten vergeten! Zie foto hieronder, toegepast op mijn 1:350 Hr.Ms. Ommen.

photo 368233

photo 368231

Misschien ook een optie.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement