Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 25 feb, 2020 4:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2016 22:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 16323
Woonplaats: Hurdegaryp
Het zal uiteraard zo horen, maar ik vind die dikke pukkels onder de vleugels maar niks. Waarom zijn de 'koelgaten' niet spiegelbeeldig, weet je dat?

René

_________________
O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2016 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3748
Woonplaats: Leiderdorp
Zo horen ze, inderdaad, maar Azur heeft ze wel wat zwaarder gemaakt dan Broplan (in het algemeen is het Azur model lomper). De twee mitrailleurs lagen in die bakken, de munitie in de vleugel. De mitrailleurs lagen verschoven t.o.v. elkaar, vandaar het verschoven gatenpatroon. Kennelijk aan beide kanten hetzelfde, mogelijk voor uitwisselbaarheid. De "koelgaten" waren de afvoergaten voor hulzen en schakels. Morgen plaats ik een opengewerkte tekening waar alles op te zien is.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de masters voor het Fokker S.IIa ambulance vliegtuig op basis van het Fokker S.II model van 1/72 Omega Models .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2016 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 79
De motorkap is niet erg mooi gemodelleerd helaas. Ik ga tzt kijken of ik die aan kan passen. Verder goed bezig, ook respect voor je werk aan de Scheldemusch.
Zag trouwens op de ESM dat er een resin model van de postjager uit zou komen.. zul je altijd zien na dat harde werk aan dat vacuform geval


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2016 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3748
Woonplaats: Leiderdorp
Wat is niet zo mooi aan de motorkap? Misschien is er nog wat aan te doen. Voor zover ik het kan bekijken klopt ie aardig met de foto's van het tweede prototype. T.a.v. dat Postjager model: Ik moet nog zien dat het beter is dan mijn vacform. Sommige resin modellen van Classic Planes zijn nou niet bepaald fijntjes.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de masters voor het Fokker S.IIa ambulance vliegtuig op basis van het Fokker S.II model van 1/72 Omega Models .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2016 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 904
Rob,

Zou het een simpele verklaring kunnen zijn, dat 2 mitrailleurbakken met behulp één mal zijn uitgeklopt of gestanst ? Ik vind de motorkap best goed zo, zeker die vierkante onderkant aansluitend op de ronde bovenkant, de vorm zit er zeker goed in.

Ik vind het best een leuk model worden, jammer dat dit soort bouwdozen altijd veel scratchwerk vragen. Maar dat hoort er bij. Het zijn tenminste aparte Nederlandse kisten. :)

Veel succes verder met de bouw,

Groeten,
John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 79
Vergeleken met de 1e foto op de 1e pagina, lijkt de opening van de motorkap groter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3748
Woonplaats: Leiderdorp
Ik denk dat je gelijk hebt. De opening is duidelijk groter dan bij de Rhone & Gnome versie. Na opmeting uit foto's schat ik dat de diameter van de opening 15 tot 16 mm moet zijn. Hij is 13 mm. Dankzij de door mij gekozen bouwwijze (de motorkap wordt door de motor op zijn plaats gehouden en kan er met uitlaten en al nog af) kan ik daar nog wat aan doen: gewoon iets groter maken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de masters voor het Fokker S.IIa ambulance vliegtuig op basis van het Fokker S.II model van 1/72 Omega Models .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3748
Woonplaats: Leiderdorp
Ik had nog een opengewerkte tekening beloofd om de plaatsing van de machinegeweren te laten zien.

photo 376686

Hij is van de Gnome & Rhone versie, maar die was wat dat betreft hetzelfde.
De opening in de motorkap is met snijden en schuren op 15,3 mm gebracht. Bij het goed bekijken van de foto's van het tweede prototype zag ik dat er voor de inlaat van de oliekoeler twee kleine vierkante inlaatjes zaten, opdeze foto uit het boek van Wesselink en Postma goed te zien.

photo 376685

Iets gefröbeld van stukjes U-profiel:

photo 376684

Verder is de cockpit in zijn oude staat hetsteld.

photo 376683

Verder met het landingsgestel (schilderen).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de masters voor het Fokker S.IIa ambulance vliegtuig op basis van het Fokker S.II model van 1/72 Omega Models .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 79
Kijk dat ziet er al veel beter uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2016 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3748
Woonplaats: Leiderdorp
Omdat René iets heeft met die dikke pukkels :wink: , nog maar een paar foto's. Machinegeweren er in gezet (0,4 x 0,6 mm aluminium buis; moeten nog wat geverfd worden).

photo 376741

photo 376740

Canopy staat er nog los op.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de masters voor het Fokker S.IIa ambulance vliegtuig op basis van het Fokker S.II model van 1/72 Omega Models .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement