Bij het droogpassen van de vleugel op de romp bleek dat de bouwinstructies voor de samenbouw van achterwand en bovenkant van de wielkast fout zijn; het onderdeel met de gebogen kant moet gelijk komen met het rechthoekige onderdeel, en niet versprongen. Als je volgens de instructies bouwt, komt de wielbak onder tegen de cockpitvloer aan en kan de vleugel niet op zijn plaats gezet worden. Dus gesloopt en eerst weer droog gepast.
Daarna vastgelijmd.
Ook nu is het weer passen en bijwerken, want de "lip" moet precies in de onderkant van de romp passen als je de vleugel in de romp schuift, en dat doet ie niet uit zichzelf. Dus de zijkanten bijwerken tot het past. Ook is de verbinding tussen wielkast en vleugel niet erg stevig. Heb ik dus verstevigd met een stukje strip en dikke secondelijm.
Daarna de staartvlakken. Om de verbinding steviger te maken het ik een pennetje van 0,4 mm in de stabilohelften gelijmd. Daarna het pennetje even in de zwarte verf dopen en de plaats van het gat in de romp "stempelen". Gaatjes geboord met een 0,45 mm boortje.
Ik heb de stabilohelften gemerkt, want ondanks alle goede wil komen de pennetjes nooit op exact dezelfde plaats.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.