Kleine deurtjes vastgelijmd.
Daarna de rolroeren, druppeltjes secondelijm op de plaats van de scharnieren en daarna vastgezet met een stukje tape. Gesynchroniseerd t.o.v. de stand van de stuurknuppel.
Op deze foto ontbreken de stijlen onder het rechter stabilo. Die zaten zo asymmetrisch, dat ik ze er weer afgesloopt heb (en er daarna weer opgezet
). Daarna hoogteroer net zoals de rolroeren behandeld, behalve dat bij het lostrekken van de tape de verf weer meekwam
. Opnieuw gedaan, en vastgehouden tot de lijm pakte.
In achteraanzicht:
Op deze foto is nog net te zien, dat bij voldoende lichtinval de uitlaten in de cowling zichtbaar zijn.
Ik heb de Broplan F.K.58 Gnome & Rhone en het tweede prototype met Hispano Suiza motor van Azur al vast een keer naast elkaar gezet.
Gedetailleerde vergelijking volgt als de Hispano versie klaar is.
Nog te doen: Verspanning kielvlak, control horns, antenne op de rug, pitot buis, prop definitief vastzetten, dempingskussens in de wielbakken, nalopen verf- en verniswerk, hier en daar vies maken.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.