Bij het goed bekijken van de foto's van het tweede prototype bleek dat het achterste frame van het schuifdak ongeveer twee keer zo breed was als de andere frames. Dus voorzichtig bijgeschilderd.
Dan het onderstel. Het staartwiel lijkt wat klein, maar dat klopt wel ongeveer.
De bedieningscilinders van het onderstel in de kit zijn gewoon te dik, en bovendien te kort. Bij het echte vliegtuig zaten ze vlak bij de vleugelwortel vast. Dus maar nieuwe cilinders gemaakt van stukjes 1.0 x 0.8 en 0.8 x 0.6 mm buis.
En ander probleem is dit:
Bij de Gnome & Rhone versiewaren de wielkasten achter de vleugel voorrand afgedekt door deurtjes als het landingsgestel uitgeklapt was. Ik heb geen foto's van het tweede prototype waar duidelijke inkijk op de onderkant van de vleugel geboden wordt. De Azur kit is hier niet behulpzaam; toont niets en levert niets. De vraag is dus wat hier wijsheid is. Ik heb verder geen verschil kunnen vinden in het landingsgestel van de Hispano en de G&R versie. De hangende flappen in de wielbak (waarschijnlijk om de klap tegen de romp bij het intrekken te dempen) zijn wel op beide versies te vinden.
De propeller heb ik ook geschilderd.
Ook daar moet weer wat gegokt worden. De twee witte strepen zijn duidelijk op alle foto's te zien. Op een paar foto's is het tipje tamelijk wat lichter grijs dan de rest, terwijl er ook een nuanceverschil is tussen het stukje tussen de beide witte banden en de propeller zelf, die duidelijk zwart is. Ik heb er dus maar rood en blauw van gemaakt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.