Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 18:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Na bijna een jaar weer een update. Ik heb het interieur afgewerkt, en de canopy's gemonteerd.

De ene past wat beter dan de andere haha, en ook de kwaliteit van het plastic verschilt nogal:

photo 401668

photo 401669


Nu verder met de nodige kieren wegwerken, daarna kan in me op de verflaag gaan focussen.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 16:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Twee jaren en een dag later, maar toch, het is tijd voor een update! :D


Beide bronco's waren in de laatste update al min of meer klaar voor het spuitwerk. Ik heb ten opzichte van de laatste update nog een aantal naden weggewerkt en op de OV-10A een 'bobbel' toegevoegd waarop later een anti-infra-rood geval zal worden geplaatst.

Afplakken, man man man, wat een werk:

Afbeelding


Ik ben begonnen met de blauw/grijze kleur die op onderkant zit:


Afbeelding



Vervolgens weer veel afplakwerk voor de bruine kleur:


Afbeelding


Ik heb ervoor gekozen om eerst de bruine kleur aan te brengen aangezien die later een mooie basis zou vormen voor het shaden van de zandkleur. Hier zie je de OV-10D met de bruine kleur + post shading:


Afbeelding


Het verschil met de A, op deze foto nog zonder post shading:


Afbeelding


Je ziet de subtiele kleurverschillen:


Afbeelding



En weer afplakken.....


Afbeelding



En dan als laatste de zandkleur, met postshading:



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding




Nu ik beide Bronco's gespoten heb gok ik dat de volgende update iets sneller zal komen, ik heb wel zin om dit duo af te ronden. :brouw:




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Iets sneller dan 2 jaar en een dag moet toch kunnen? Het koppel ziet er fraai gespoten uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 16:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
fvdm schreef:
Iets sneller dan 2 jaar en een dag moet toch kunnen? Het koppel ziet er fraai gespoten uit.

Dank. Ik zal het proberen haha. :)



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Haastige spoed is zelden goed. :) Ziet er prima uit. De verschillen tussen die twee fabrikanten is wel heel duidelijk terwijl ze toch allebei van hetzelfde origineel uit zouden moeten zijn gegaan. Volgende update 2021? ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Blij deze terug te zien... Mooi en strak spuitwerk. Ben je nog niet verkeerd zo te zien.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2019 18:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Deze keer iets sneller! :brouw:

Update


Inmiddels staan beide vliegtuigen op hun landingsgestel zonder daarbij de neiging te hebben naar achter te kiepen. Wel jammer dat de A veel minder door zijn achterste landingsgestel zakt dan de D. Ik houd het er maar op dat de D vol getankt is voor een lange vlucht terwijl de A licht beladen is. Wellicht hang ik onder de D ook wel een wat zwaardere payload, om het verschil in de stand van de landingsgestellen te verklaren. Verders valt het op dat de wielen (en velgen) onderling sterk verschillen in grote.

De decals van de Academy kit waren beter dan die van de Revell kit, maar beslist niet goed. De Academy decals plakten niet goed aan het model. Toen ik ze er allemaal op had te zitten heb ik ze meteen afgedekt met een behoorlijke laag lak. De Revell decals zijn oud en breken snel, ook de print-kwaliteit van de Revell decals was laag. Rond de donkere bruine decals zitten dunne witte randjes. Blijkbaar is de bruine inkt over een witte basislaag geprint en zijn de lagen wat verschoven ten opzichte van elkaar. Geen probleem op zich. Ik was namelijk zo bij zo al van plan om de decals deels over te schilderen. De decals op de D zijn namelijk veel te donker. Vergelijk de onderstaande foto maar eens met mijn model:

Afbeelding

Afbeelding

Wat je op deze foto ook goed ziet is dat de bruine kleur te donker is, ook al komt dit natuurlijk deels door het verschil in belichting. Ik ga dit bijwerken met olieverf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding







D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 maart, 2019 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
mooie kisten die je gebouwd hebt. kleurtje staat ze goed.
voor zover ik het weet zijn er onlangs nog 2 bronco's gemoderniseerd(ov-10G+) en ingezet tegen isis.

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2019 0:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
viper_technician schreef:
mooie kisten die je gebouwd hebt. kleurtje staat ze goed.
voor zover ik het weet zijn er onlangs nog 2 bronco's gemoderniseerd(ov-10G+) en ingezet tegen isis.

groeten chris

Dat is heel goed mogelijk aangezien ik een jaar of twee geleden deze zogenaamde super Bronco’s nog op Ghania op Kreta op het militaire gedeelte heb zien staan..
Ghania is wel een basis die een springplank is voor het midden oosten als het niet te veel op moet vallen...

Ik vind dit toch wel twee hele fraaie Bronco’s worden!

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 17:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Dank voor de reacties heren. :brouw:

viper_technician schreef:
voor zover ik het weet zijn er onlangs nog 2 bronco's gemoderniseerd(ov-10G+) en ingezet tegen isis.

Dat klopt inderdaad. De Bronco's zijn ook ontworpen voor gebruik in counter insurgency missies. Een Bronco heeft een redelijke payload, kan lang boven een doel blijven hangen en kost maar een klein beetje in onderhoud t.o.v. een straaljager. Een Bronco gebruikt daarnaast ook nog eens weinig brandstof en kan van een omgeploegd aardappelveld opstijgen wanneer nodig, erg praktisch dus.

https://youtu.be/HnTp0yKGcxU

In deze video zie je goed wat ik bedoel met opstijgen van ruig terrein



__________________________________________________________________________________________________




En ze zijn klaar... en dat moet ook wel want ik ben zelf ook echt klaar met dit project haha. :mrgreen:

Ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat maar ik blijf me storen aan de grote verschillen tussen de modellen onderling. Daar komt nog bij dat ik bij een duo-bouw als deze de modellen constant met elkaar vergelijk. Ik heb nu dus 2 Bronco's, een mooie en een iets minder mooie. Ik zal alleen om die reden al niet zo snel weer een duo-bouw doen. :titter:

De problemen met de kits zijn in de verschillende updates al reeds bespoken maar ik zal alles in deze post nog even kort samenvatten. Beide kits hebben problemen, de Academy kit is echter zeker beter dan de Revell kit. De Academy heeft meer detail, past iets beter en heeft dunnere clear-parts. De decals die bij de Academy kit zitten waren van een redelijke kwaliteit maar wel veel te donker. De revell onderdelen zijn dik gegoten en passen slecht. De decals die bij de kit zaten waren al oud en plakten om die reden slecht, daarnaast hadden ze witte randjes door een fout tijdens het printen.


De eindfoto's dan maar. Ik heb t.o.v. de laatste update het e.e.a. aan details toegevoegd. Verders heb ik op beide vliegtuigen een woestijnkleur filter aangebracht. Na die filter heb ik met een donkere wash de details geaccentueerd.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding









Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding







D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement