Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Eèèèn nog een schaaltje kleiner. 1:72. Ben ik de weg kwijt? Nee hoor. Cadeautje van Sinter Pa en Moe. Voor ik aan het echte grote werk ga beginnen kan deze even tussendoor. Grote kans dat deze ook binnen een paar weken al weer af is.

De Lightning II. De nieuwe trots van onze Koninklijke Luchtmacht. In ons nieuws beter bekend als de JSF oftewel de Joint Strike Fighter. Volgens sommigen nu al de miskoop van de eeuw. Maar goed. Dat riepen ze volgens mij over de F-16 ook. Maar iets meer dan het handje vol dat er nu op de wish list staat lijkt me toch wel nuttig. Zo stabiel is de wereld helaas niet meer.
Onze versie is de conventionele. Dus niet bedoeld voor short take off and vertical landing (STOVL) (Nee niet, Stoffel Vandoorne)(jammer dat hij niet mee kon doen vandaag)(Maar dat is een andere sport)
Verder is het een stealth ontwerp waarin als het goed is geen enkele rechte hoek te vinden is want rechte hoeken reflecteren altijd rechtstreeks terug naar de zender. En dat wil je natuurlijk niet.

De kit:
Italeri heeft hier een interessant modelletje weten te produceren. Mooie details zowel aan de buiten als aan de binnenkant. Zelfs de motor is mooi gedetailleerd al zie je daar natuurlijk niets van. Ik denk dat ik hier de decal voor het instrumenten paneel wel eens kan gaan gebruiken. De glas cockpit heeft alleen nog maar schermen. Ook een primeur is de bouwbeschrijving waarin foto's staan. Scheelt vast een dure technische tekenaar... Of het handig is weet ik niet maar dat merk ik wel tijdens de bouw. Kleurstelling... Grijs. Bij de decals zijn Nederlandse roundels meegeleverd maar geen cijfers. Leuk maar best nutteloos dus. Edoch, er is aan ons gedacht.

De doos met inhoud
photo 408275
photo 408276
photo 408277
photo 408278
photo 408279
photo 408280
photo 408281
Decals
photo 408283
photo 408284
Bouwbeschrijving met foto's
photo 408282

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Brute bak. Ik stond in Leeuwarden bij de baan toen hij voor het eerst binnen kwam, wat een mensen zeg. Heb hem ook, voor ooit eens om te gaan bouwen. Voor de volledigheid heb ik ook de concurrent nog om te bouwen, de X-32 van Boeing (juist ja, die hele lelijke).

Suc6 met de bouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Met die Belgische roundels is Italeri zijn tijd wel ver vooruit... België heeft nog steeds niet beslist welk toestel de F16 zal gaan vervangen. :roll:
En ja... mocht het ooit zo ver komen dat voor de F35 wordt gekozen dan zullen er wel meer specifieke markeringen opstaan dan een paar roundels alleen en die vind ik niet op dat decalvel terug! :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Laatst bijgewerkt door walesha op ma 17 apr, 2017 12:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 12:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Rene Helemaal mee eens, die van boeing was wel erg lelijk. :)

@Walesha Ja, precies. Leuk die roundels maar zonder becijfering wordt dat lastig en hiervan heb ik ook echt niet een lapje decals liggen die ik kan gebruiken. En over de keuze, misschien is het wel verstandig van België om even te wachten met beslissen waarmee de F-16 wordt vervangen. Slimme strategie van de kat uit de boom kijken. Haantje de voorste is niet altijd beter. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Klaasdebouwer schreef:
@Rene Helemaal mee eens, die van boeing was wel erg lelijk. :)

Lelijk? Nu ja... niet moeders mooiste maar ik vind het wel een grappig ding, het lijkt wel of hij staat te lachen... die kan zo meespelen in de animatiefilm "planes"! :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
photo 300998

Kon het niet laten om er een KLu kist van te maken :mrgreen:
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zo'n model vliegtuig leent zich anders uitstekend om je fantasie op bot te vieren. :D
Maar goed... terug naar de F35.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Op de Que van Walesha terug naar de F-35. :)

Ik ga eerst maar eens alles dat wit moet worden voorbereiden. Ook weer ziekenhuis schoon in die wielbakken voor zover ik heb kunnen zien. Maar wat ik toch wel even moet melden. Dit is toch wel een klein juweeltje. Mooie details en alles past prima. Hier en daar wat flash maar niet zodat je het onderdeel moet uitgraven of zo wat je wel eens bij revell ziet. Ik had dit niet verwacht om eerlijk te zijn. Erg tevreden tot zover.

Oordeelt u zelf maar :)
photo 408442
photo 408443
photo 408444
photo 408445
photo 408446
photo 408447

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Spiut jij eerst alle onderdelen voordat je met de montage begint? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 apr, 2017 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Walesha Jup, normaal gesproken wel. Ik haal ze eigenlijk wel altijd los van de spreu. Bijna altijd moet er wel wat aan naden worden weggewerkt. Als je dan gespoten hebt is dat eigenlijk voor niets geweest. Maar het grote spuitwerk meestal als alles af is, tenzij er ergens een stuk is dat je wel kunt zien maar nog maar amper bij kunt komen zoals achter luchtinlaten.

In dit geval heb ik alle onderdelen zoals de wielbakken en de bommen ruimen wit gespoten. Daar komt straks wat weathering bij of eigenlijk meer contrast verhoging en meer kleur.

Tot zover heb ik nu alle onderdelen die ik wil gebruiken al los gemaakt en bewerkt. Nu is het eigenlijk alleen nog maar schilderen en afmonteren. Gaat altijd wel snel zo'n 1:72 model.

afplakwerk
photo 408855
photo 408853
De cockpit
photo 408854
En van alles dat al wit is
photo 408856
photo 408857

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement