Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2016 22:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
inderdaad,heb nog gedacht het ook met de buddies te doen, dit was echter te klein en bleef niet goed plakken(verf loopt er dan zeker onder) dus heb toch maar met tape gedaan. Ben nu de decals aan het aanbrengen en misschien straks nog lichte wash erover, dat blend het wel wat in denk ik....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2016 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Is dit nog met posterbuddies o.g. af te dekken? Het blijft lastig.


Ja hoor, dat is perfect mogelijk, maar inderdaad is dit niet op 1,2,3 geklaard. Je moet er echt de tijd voor nemen.

Citaat:
heb nog gedacht het ook met de buddies te doen, dit was echter te klein en bleef niet goed plakken(verf loopt er dan zeker onder)


Je kan de poster buddy's zo op je werktafel uitrollen totdat je een lange sliert hebt van de gewenste diameter. Je plaatst die dan op het oppervlak van het model en drukt het zachtjes aan, met een tangetje knip je de overtollige buddy af, zo manipuleer je niet te veel te poster buddy die al aangebracht is. Zo doe je dat met heel het oppervlak. Je kan daarna perfect de poster buddy's nog wat bij sturen zodat je het uit te voeren patroon hebt, dit doe je met een tandenstoker. Eens dat de buddy's aangebracht zijn kan er geen verf meer onderdoor lopen, en kan je het gewenste soft edge patroon spuiten. Of dit nu in 1/72 , 1/48 of groter is maakt niet uit, het feit is wel, hoe kleiner de schaal hoe moeilijker de soft edge camo te zien is.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2016 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@Danny, bedankt voor de heldere uitleg. Zal het volgende keer gewoon eens proberen :wink: Had nu de buddies van de Action genomen, misschien eens van ander merk proberen....
Decals zitten er nu op, laag p+ erover ligt nu te drogen en dan nog lichte wash hier en daar voordat eindmontage kan beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Afgelopen dagen lekker aan de afwerking van de Lynx kunnen werken. Ook washje erover. De rotorbladen heb ik in opgevouwen positie gemaakt. Dit was niet zo makkelijk om allemaal goed uit te lijnen. Toch allemaal wel redelijk gelukt. Hier de eindfotos....

photo 368645

photo 368646

photo 368648

photo 368649

photo 368650

photo 368651

photo 368652

photo 368653

En dan bij de twee andere britten in de vitrine in de woonkamer.
photo 368654

Afgezien van de niet helemaal perfecte overgangen in het tijgerschema ben ik wel tevreden over het eindresultaat. De airfix kit is van heel mooie kwaliteit en past goed. Weinig plamuur nodig gehad. Ik ga zeker op zoek naar de royal navy uitvoering om ook te bouwen
Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Die rotorbladen liggen mooi naar achteren toe zeg. Die tijgerstrepen doen inderdaad iets afbreuk aan het geheel, net alsof er overal verf onder de tape is doorgekropen. Een strakke overgang had in mijn ogen beter geweest. Ik heb begrepen dat je later er nog met een kwastje langs de randjes bent geweest? Had van mij niet gehoeven. Als je twijfelt zou je even een teststuk kunnen maken en dat even posten, kun je dan altijd nog beslissen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Had nu de buddies van de Action genomen, misschien eens van ander merk proberen....


Ik gebruik steeds de buddy's van Pritt, en heb er nog nooit last mee gehad.

Voor de rest sluit ik me aan bij René, de tigerstripes doen wat afbreuk aan het geheel, maar ok, voor de rest heb je een prachtig model neergezet. :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement