Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jan, 2016 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Kan het niet heel goed zien op de foto's,maar de lopen lijken er een stuk beter uit te zien. Vooral de uiteinden lijken echt op het echte werk.
Ik bedoelde niet die hele 'achterkamer' na te bouwen, maar alleen wat gaatjes in de loop boren. Is dat een beetje reëel?

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jan, 2016 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Het is niet helemaal duidelijk te zien, maar de loopjes heb ik uitgeboord, met een 0,3 mm boortje.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2016 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Gister en vandaag alles in de primer gezet. Nieuw flesje Vallejo primer zwart en gelijk al last van verstopte nozzle, voor dat ik het eerste onderdeeltje gespoten had, ik ga nu echt op zoek naar een andere primer, wie heeft ervaring met andere primer (liefst acryl)dan Vallejo?


photo 355100

photo 355097

photo 355098

photo 355099

photo 355101

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2016 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Rob ik spuit al jaren met Tamiya (acryl basis) en heb bijna nooit problemen. Ik gebruik bijna altijd neutraal grijs als ondergrond iets meer verdund met alcohol dan de eindlagen. Als ik een aluminium/metaal eindlaag moet spuiten gebruik ik zwart (gloss) als grondlaag. Het gaat om de hechting en deze is zeer goed. Ik weet niets over Vallejo dus kan ik daar ook niets over zeggen. Ik spuit met een Iawata HP-BH. Hierbij kan je de druk regelen. Ik heb bijna nooit geen last van verfverstoppingen en nozzel problemen. Een paar keer doorspuiten met een water/alcohol verdunning. Na iedere spuitbeurt gaat de hele spuitkop in een klein bakje met alcohol. Als er toch een verstopping op treed en daar hebben we allemaal wel eens last van dan maak ik de nozzel schoon met een naald.
Succes met de bouw.
Groetjes Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 8:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Dank je Jan, het is het proberen waard.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2016 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ondanks alle drukte toch nog de p-38 een aluminiumbadje kunnen geven,

photo 355792

photo 355790

En verder alle bits 'n' bobs van een kleurlaagje voorzien.

photo 355791


De eerste keer dat ik de Vallejo Metal Color gebruikte, nu had ik al op het wereld wijde web gelezen dat je met een lage druk moest spuiten, maar ook dat maakt het zeker niet een makkelijke verf om te spuiten. De eerste keer dekte het niet, het leek wel of de ondergrond vettig was, alles geschuurd met korrel 1000 en overgespoten
Het voordeel is dan weer wel dat deze heel mooi vloeit en zichzelf redelijk goed egaliseert. (bij de tweede laag) het tweede voordeel is dat het zeer snel droogt, op een filmpje van Vallejo zie je dat hij het spuit en gelijk daarna weer afplakt voor een andere kleur/tint.

Ik ben er niet geheel ontevreden over, als je wat meer modellen spuit krijg je hier ook wel weer handigheid in. Nu wil ik diverse panelen nog een andere tint geven.

Ik zie nu op de foto dat ik op de vleugel wat zuinig met de verf ben geweest.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 0:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Allereerst excuses voor de foto's, die zijn van mijn telefoon omdat de batterij van mijn camera leeg zijn.

Alles een beetje nagelopen en wat accenten aangebracht, heb geprobeerd met andere kleuren wat panelen een afwijkende kleur te geven, hoofdkleur is aluminium, accentkleuren zijn chroom, pale burnt metal en donker aluminium, waarbij het p.b.metal op de uitlaten en dark aluminium het meest opvallen

photo 356096

photo 356097

photo 356098

photo 356099

Volgende stap is het in elkaar zetten van de rest van de losse spulletjes, waarvan de raketten het meest lastig zijn, daar moeten er 5 aan elke kant komen, met nagenoeg geen paspennetjes, dus die dingen blijven niet goed zitten, heel klein lijmvlak. Dan gaat de hele bups in de glanslak.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 1:14 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Als ik zo kijk naar het metallic krijg ik het idee dat je te snel dekkend hebt willen spuiten, en juist omdat metallics relatief dun van substantie zijn lijkt het of ze is gaan "lopen"

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 2:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
@ Dave,

Klopt, het is een zeer dunne verf en op de linkervleugel zit er inderdaad een flinke zakker in, deze ga ik nog weg schuren en over spuiten. Dit is zeker geen verf die je er even op kwakt, hier moet je wel even je aandacht bij houden.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Blijft lastig, metaal verf. Ik heb alleen ervaring met vallejos goudverf. En daar was ik niet zo blij mee. Veel spetters en ik moest juist onder hoge druk spuiten om het mooi te krijgen. Ik heb toen drie en soms wel vier lagen nodig gehad om het goed dekkend te krijgen. Voor mijn golden hawk had ik daarvoor meer dan een half flesje verf nodig. Maar, uiteindelijk was ik wel tevreden.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement