Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 22:00 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het is vrij gebruikelijk dat resin onderdelen relatief prijzig zijn, en het is ieder voor zich om te bepalen of het toegevoegde detail de moeite (en het geld) waard is.
Zelf koop ik resin detailsets als ik vind dat het een toevoeging aan de kit is, en de prijs ook niet te hoog is (ik heb één enkele keer dat laatste deel genegeerd. Dat was voor een ombouwset om een 1/48 Su-27 om te bouwen naar een Su-33. Dat was een set van 120 euro voor een kit van om en nabij 30... :roll: ).


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 8:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Aan passie ontbreekt het duidelijk niet dan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Juggernaut schreef:
Het is vrij gebruikelijk dat resin onderdelen relatief prijzig zijn, en het is ieder voor zich om te bepalen of het toegevoegde detail de moeite (en het geld) waard is.
Zelf koop ik resin detailsets als ik vind dat het een toevoeging aan de kit is, en de prijs ook niet te hoog is (ik heb één enkele keer dat laatste deel genegeerd. Dat was voor een ombouwset om een 1/48 Su-27 om te bouwen naar een Su-33. Dat was een set van 120 euro voor een kit van om en nabij 30... :roll: ).


Danny


Mhh, denk dat ik dezelfde heb, en nu komt Kinetic met deze Su-33 op de proppen... balen, maar als we deze niet gekocht hadden, dan kwam die kit misschien ook niet... wel een beetje bang van deze ombouw naar stevigheid toe moet ik toegeven. Nu hoop ik nog op een SU-35/37

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 17:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het probleem met de instrumentenpaneel is intussen opgelost, ik had nog een PE set liggen voor deze kit. Die was voor een kit bestemd die ik in het verleden had gekocht. In een poging om m'n verzameling uit te dunnen had ik de kit verkocht en bleef de PE set liggen. Een tijd later is deze kit wederom in m'n bezitting gekomen en heb ik de PE set pas geleden weer gevonden.
Gelijk dus maar het PE geprimed, de film voor de instrumenten voor het PE van een witte achtergrond voorzien, en toen de primer droog was maar als eerst even het stoeltje in elkaar gevouwen.
photo 353131
Om plaats te maken voor de PE onderdelen in de cockpit moest het één en ander aan plastic details weggehaald worden.
Nu is het zo dat de zijwanden niet heel erg veel detail hebben...
photo 353132
Nagenoeg alle details op de linker zijwand moesten weggehaald worden, maar ik heb even gekeken wat er allemaal door PE vervangen gaat worden, en heb besloten om zo veel mogelijk kit details te laten zitten.
De rechter zijwand heeft nog minder details, maar daar komen gelukkig nog wat PE stukjes bij.
photo 353130

Al die kastjes aan de binnenzijde hebben wel het gevolg gehad dat aan de buitenkant van de romp wat sinkmarks ontstaan zijn (de donkere vlekjes onder de cockpit).
photo 353129
Dus die moeten nog even opgevuld worden, want als de romp z'n metalige kleurtje heeft gaan we die waarschijnlijk blijven zien, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Voor de rest ben ik kleurtjes aan het verzamelen voor de vleugel en het interieur. Voor de vleugel heb ik bij de ASA een mooi kleurtje geel gevonden (FS13538):
Afbeelding
En ik had in m'n verzameling potjes nog Tamiya XF-4 gevonden, een kleur die in mijn ogen aardig in de buurt komt van Zinc chromate yellow:
Afbeelding
En dat mag ik binnenkort in de wielbakken spetteren, wellicht dat dat vanavond nog lukt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 18:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
We zijn weer wat verder met de Skyrocket, zo heb ik de pinmarks bij de cockpit gevuld en ben ik alvast aan het spuiten gegaan.
photo 354195
Moet de boel nog een beetje opschonen, maar er komt na het PE sowieso nog een laag primer over, dan kan ik gelijk zien of de pinmarks nog verder bijgevuld moeten worden.
In de wielbakken zitten er ook nog een aantal van die krengen, dus dat mogen we ook nog aanpakken.

De kleuren voor de buitenkant van het toestel zijn intussen ook bekend, dat gaan onderstaande 2 kleuren worden.
photo 354191
Als dat Aluminium net zo spuit als wat ik op de uitlaten had gebruikt (en gezien die verf van hetzelfde merk was ga ik daar wel vanuit), moet dat best gaaf worden.

Verder heb ik Tamiya XF-4 op de vleugel, ter hoogte van de wielbakken en cockpit gespoten heb heb ik vervolgens deze plekken gemaskeerd.
Daarna is het geel van bovenstaande foto over de vleugel gegaan. Gezien het best een groot oppervlak betrof heb ik maar de Badger gepakt, maar niet voordat die even een dagje in de biotex heeft gelegen.
En toen hadden we dit.
photo 354196
photo 354197

Die bende in het midden is dus maskeerspul.

De volgende punten zijn de pinmarks in de wielbakken aanpakken en verdergaan met de cockpit.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 20:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Dat geel zit er super strak op! :shock:
Ben ik als kwaster stikjaloers op (maar dat is mijn schuld omdat ik halsstarrig verknocht ben aan de borstel)

Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Inderdaad, dat geel zit er retestrak op! Gaaf model ook Danny. Ook groter dan ik altijd dacht.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jan, 2016 18:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt lui!

Ik ben intussen weer iets verder met de Skyrocket, en ik ben voornamelijk bezig met het aanpassen van de wielbakken en de firewalls.
Uit de kit ziet het brandschot er zo uit:
photo 354842
Ik mis een stuk aan de bovenkant, en ik was van plan om dat met plastic plaatmateriaal op te vullen.
Het is namelijk redelijk opvallend, zelfs met de motor op z'n plek.
photo 354840
Tevens wilde ik gelijk de wielbakken wat opleuken met plastic profieltjes, het zal niet erg natuurgetrouw zijn, maar het gaat erom dat de boel er iets aantrekkelijker uitziet (voor zover je übernaupt iets terug gaat zien)



Tevens moet ik even kijken wat ik met de motoren ga doen. Er zit namelijk een onderdeel meegeleverd waarvan ik niet helemaal snap wat het moet voorstellen...
photo 354841
Halve stoterstangen? :roll:
Daar mogen we nog wat op verzinnen. Morgen even naar de locale hobbyboer tuffen om te kijken of ze dunne messing of plastic staafjes en profieltjes hebben die ik als stoterstangen kan gebruiken. Tevens mag ik een stel gaatjes boren voor de bougie kabeltjes.
Oh, en aangezien de luchthapper onder de cowling wel open is maar nergens heen loopt, zit ik te bedenken om een oliekoelertje in de wielbak te stoppen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 22:06 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, na een maand en 2 weken heb ik weer effectief wat aan dit gedrochtje kunnen doen.
De pinmarks in de romp zijn nagenoeg weg, en zullen niet meer zichtbaar zijn als de boel dicht zit. De cockpit heeft als basiskleur XF-4 gekregen, en aangezien dat een matte kleur is, is er later een laagje P+ overheen gegaan.
photo 363469
Toen dat goed uitgehard was heb ik een aantal panelen van een zwart kleurtje voorzien.
photo 363471
Er moeten nog wat kleine dingetjes als hendeltjes en dergelijke gemonteerd worden en dan kan de romp in principe dicht.
De stoel, roerpedalen en instrumentenpaneel worden op de bovenkant van de vleugel gemonteerd, en daar valt later de romp overheen.

Verder ben ik de pinmarks in de wielbakken te lijf gegaan, dit was niet makkelijk gezien de plekken waar ze zitten en de vorm van de wielbakken, maar na een hoop gepiel is het toch gelukt.
Toen ben ik begonnen met het aankleden van de wielbakken. Ik heb een aantal 'T' profieltjes in de wielbakken geplakt en heb ik (nog mock-up) oliekoeler geplaatst.
Ik ben nog niet klaar, maar in mijn ogen ziet het er wel al lollig uit.
photo 363468
photo 363470
photo 363472

Eens kijken of we vanavond nog wat verder kunnen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2016 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Lekker bezig Danny, flinke toevoeging in de wielbakken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement