Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2016 12:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Mr.Vdh, hij kan nu wel even stil liggen. Ik wil per se die M3-installatie scoren en ik denk dat er dus eerst een beursbezoek nodig is. Dat zou eind februari moeten lukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 21:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb vandaag toch een handig kitje gevonden voor dit topic.

photo 359162

Er zitten twee Hummers in en zeker vier stuks bewapening. Nu heb ik dus al zeker een M2 voor aan de Kiowa, die ik makkelijk in een M3 kan veranderen. De patroonbanden en het magazijn zal ik dan wel moeten maken, maar dar zie ik minder tegenop.

photo 359161

Misschien kan ik de voertuigen zelfs bij de heli zetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 22:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Deze Humvees zijn erg mooi Steven, ik heb dit setje ook 2 keer thuis liggen. Ze zouden zeker niet misstaan op een mooi diorama.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Het wordt een mooi model Steven. Wat ik zo knap vind ik dat jij (1) zo let op details en (2) deze tot perfectie toevoegt bij jou modellen. Top hoor!

Wellicht een diorama idee is om de Kiowa bij een Forward Operation Base neer te zetten, met een HMMWV erbij. Deze voertuigen kwamen over het algemeen niet echt in de buurt, maar een beetje verbeelding mag wel :lol:
Zoals dit:
Afbeelding

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2016 2:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit topic is wat blijven hangen op deze leuke reactie van Daan. Ik kan vandaag aankondigen dat er toch terug schot in de zaak gaat komen, want ik heb net een aantal nodige bestellingen binnen. Dit was al te lezen in het topic dat vorige week gestart is over de HMMWV's: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48715. Ik moest buiten de Punisher-decals en de .50 ook nog een patroonband versieren. Daarom ga ik een beetje buitenissig doen en hier in dit 1/72 topic een 1/35 kit bespreken.

photo 392553

photo 392551

Deze kit met machinegeweren is hier alleen beland omwille van het item in het kadertje. Dit is een patroonband voor een 1/35 .30, de kleinere verwant van de Browning die in de helikopter gebruikt wordt. Omgerekend naar 1/72 is deze band geschikt voor een .50. Er zit wel geen geleider rond de patronen zoals de echte, maar op deze kleine schaal is dat misschien ook wat te ver gezocht.

photo 392552

photo 392550

photo 392549

De kit bevat meerdere Brownings en sommige stukken zijn gedetailleerd door slide molding, zoals deze laatste.

photo 392548

Er zijn ook wat decals voor eventueel munitiemagazijnen.

photo 392547

De .50 van de Dragon HMMWV-kit is hier al voorzien van een zelf gerolde, geperforeerde loop. Die is daardoor iets overscale maar ziet er wel beter uit dan een gewoon stokje zonder gaten.

photo 392546

Ik heb het hardpoint van de linkervleugel eerst gekanteld. Daarna is het geweer er schuin onder gehangen. Er zit nu ook een mondingsrem op het geschut.

photo 392545

Ik heb daarna dit magazijn nagemaakt. Het is nu wel zo dat de deur door dit stuk niet zou mogen opengaan. Ik moet nog eens bekijken of ze ook gevlogen hebben met de achterdeur verwijderd. Ik kan die altijd nog terughangen.

photo 392544

photo 392543

De patroonband is hier in vorm geplooid met behulp van een metalen satéprikker die is opgewarmd boven een vlam.

photo 392542

photo 392541

photo 392540

Hier is alles vastgelijmd. Nu moet er aan de andere kant een TOW, zo te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2016 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf om te zien Steven, wat een werk weer. Maar dat is jou wel toevertrouwd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 0:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, René. We gaan meteen over naar het andere stuk bewapening, een M260 rocket pod. Hier zitten 7 raketten in die elk dezelfde impact hebben als een 155mm-artilleriegranaat. Wat Italeri in de doos bijgesloten heeft, is in dit geval helemaal onbruikbaar.

photo 392888

Het verschil van het plastic met de foto is zo'n 1/8 en er komen nog wel een drietal millimeter bij, maar het ziet er toch underscale uit. Het bestaat ook uit twee helften die tegen elkaar gekleefd worden en er is heel wat flash te zien. Ik besloot zelf een pod te maken.

photo 392887

De uiteinden worden gemaakt uit zelf geperforeerde metaalplaatjes.

photo 392886

De voorkant bij een speciaal exemplaar met twee pods in een bovenarmse positie.

photo 392884

De achterkant is voorzien van een rand die ik ook apart opgekleefd heb.

photo 392883

Op de foto zie je de igniter arms zitten, die de raket aansluiten op het ontstekingssysteem.

photo 392885

De hardpoints hebben hier een erg schematisch uitzicht gekregen.

photo 392882

Ze zijn hier vervangen door een eigen creatie. De houten speld duwt de pod tegen het hardpoint aan.

photo 392881

Op de tekening bovenaan zag je de pod in het midden ondersteund worden, maar op foto's hangt hij meer naar achteren door.

photo 392880

Bij de eerste Kiowa's was er aan beide zijden een .50 geïnstalleerd maar de rechtse werd weggehaald omdat hij teveel trillingen veroorzaakte. Nu nog enkele kleinere details scratchen en dan kan de helikopter in de primer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Maar dan wel eerst het stof afdoen :wink:

Ik heb wel de indruk dat de raamstijl niet in het midden van de neus staat. Klopt dat?
Of was dat zo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2018 23:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit was hier al een tijd geleden stilgevallen, waarbij de verhuis een jaar geleden er ook geen goed aan gedaan had. Er was wat schade ontstaan doordat het model in een schoendoos gestopt was. Een rotorblad was losgekomen en op dit moment is de staartrotor nog steeds vermist. Niet meteen een groot probleem voor een object dat maar een paar centimeter groot is, maar tot hiertoe zorgde dat ervoor dat de Kiowa (en de Hummertjes, die wel veilig de oversteek gemaakt hebben) in het verdomhoekje geraakt waren, waar ook de FW190 terecht gekomen was. Zoals jullie de laatste weken gemerkt hebben, stelt die het nu heel goed, dus besluit de Kiowa ook maar eens om de (rotor)kop op te steken. De gebroken rotor is snel gelijmd en de spuitronde van de FW190 leverde voldoende overschotten aan verf op om ook de Kiowa in de primer te zetten en zelfs wat te post-shaden. Ik heb in erg donker groen geprimerd en iets lichter donkergroen er over gespoten, dit is reeds voldoende als kleurlaag. Door de donkere kleur weet de camera dit nog niet goed in beeld te brengen en ik heb momenteel ook geen contrastversterking, anders zou je ook die postshade kunnen zien. Geen zorg, met het blote oog is die goed merkbaar.

photo 444771

photo 444773

photo 444774

photo 444772

photo 444775

photo 444776

photo 444777

photo 444778

Ik kan hier nu al wel de Punisher decals op aanbrengen. Dan komt de verwering daar nog over. Om de vraag van Flynn nog te beantwoorden: de panel lines op de neus zijn niet symmetrisch, vandaar lijkt het scheef, maar dat is het gelukkig niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 mei, 2018 10:06 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De decals van de kit en die van de Punisher-set zijn toegevoegd. Ze zijn beide van goede kwaliteit, al heb je voor die van Italeri geduld nodig. Het duurt een minuut voor die willen loskomen. De decals volgen goed het reliëf, behalve op plaatsen waar klinknagelrijen zitten. Daar heb ik het transparante gedeelte verwijderd. Het "Outcasts"-logo heb ik zelf geschilderd met Vallejo Model Color wit, rood en feloranje. De ALQ-installatie heb ik gescratcht door rondjes uit te punchen en op elkaar te kleven. Een oud Humbrol "copper fittings"-kleurtje bootst de reflectie na. Dan zijn de navigatielichten ingekleurd met Revell Clear Red. De decals moeten nog geseald worden, maar dan kan er verweerd gaan worden.

photo 444980

photo 444981

photo 444984

photo 444985

photo 444986

photo 444979

photo 444987

photo 444988

photo 444982

photo 444983

Het toestelnummer heb ik uit de foto op pagina 1 gehaald. Het is een combinatie van een aantal spare decalnummers geworden. De decals van Italeri waren ook op de foto's terug te vinden. Verder heb ik nog gebruik gemaakt van een pagina van een ander decalvel op Scale-rotors, waar de decals duidelijker aangegeven stonden:

http://www.scale-rotors.com/kit/artikel.php?id=450


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trajanus en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement