Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Na de golf 3 te hebben afgerond start ik nu dit topic over de Dornier 228. In de tijd dat Vliegkamp Valkenburg nog bestond :cry: :cry: :cry: was deze een graag en veel geziene gast op ons veld. Daar ik nog ongeveer 5 Orions ga maken kon deze eigenlijk ook niet ontbreken. Misschien t.z.t. ook nog een nimrod? Ik dacht altijd dat deze waren waren voorzien van de electronica in de cabine. Dit was helemaal niet waar :shock: :shock: was gewoon een ordinair taxivliegmachine :? :?
Na namelijk wat zoeken op het internet kwam ik vrijwel geen foto's tegen van het intereur. Daarop die luftwaffe/Marine angeruft....... und jawohl fotos..... iets wat ik nooit heb gekregen van de nederlandse kustwacht (shame :oops: )
Ik was met dit model al zo'n 14 jaar geleden begonnen en nu eindelijk de tijd om hem verder af te maken. Tja een golf namaken oke dat ging wel, kwam weinig bij kijken (http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=40134) maar dingen in een vliegtuig scratchen, dat is toch andere koek. Zeker na bijna 15 jaar niets doen in de modelwereld. Dus bij deze mijn bijdrage. Ik ben er nu ongeveer een maandje mee bezig. Druk met gezin en werk. Vanaf maandag weer 2 volle weken in Bristol UK dus dan komt er ook even geen update.
En dan nu de foto's, geen foto's van de sprue die zijn al bijna leeg :lol: :wink:

Boxart.

Afbeelding

Eerst even de cockpit die ik iets meer wilde aankleden.......

Doorgang erin

Afbeelding

Afbeelding

Daarna stoeltjes en alvast een sneakpreview van de pedalen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stuurkolommen gemaakt

Afbeelding

Bij het buigen van 0,8mm2 koper gebeurt dit :evil:

Afbeelding


Verder met kolom

Afbeelding

Afbeelding

Decals in de cockpit. Stoelen met seatbelts van tamiyatape en folie incl. sluiting. Hierbij ben ik wat vrij geweest daar er echt geen foto's te vinden waren die goed de seatbelts in beeld brachten. Verder alles gemonteerd en geschilderd. Nog even wat kleine dingetjes afwerken op de joke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna deur uitzagen in romp en trap van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plafond en achterschot gemaakt en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Interieur basislaag gegeven. Helaas bleek dat m'n airbrush een beetje verstopt zat met spetters tot gevolg. Deze moet ik nog wat bijwerken.

Afbeelding

Daarna vloer gemaakt met stoeltjes. Vakjes op snijplaat zijn 1 bij 1cm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Groeten Sander


Laatst bijgewerkt door subbuster op do 04 feb, 2016 22:53 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Scratchen is leuk. Lekker pielen met plastic, koperdraad en andere materialen.

Ik neem aan dat je voor een Nederlander gaat?

Voorbeeld:
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Nope voor deze......

Afbeelding

Foto's die ik heb gekregen zijn ook van dit toestel.
De kustwacht kwam zelden op MVKV (Marine Vliegkamp Valkenburg)

Scratchen is inderdaad heerlijk totdat je een aantal koperen steuntjes kwijt bent die gevallen zijn op een bruine vloer in het donker :cry: :cry: Dat wordt dan weer nieuwe maken :lol: Ach ja zo blijf bezig :wink:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay.

subbuster schreef:
Na de golf 3 te hebben afgerond start ik nu dit topic over de Dornier 228. In de tijd dat Vliegkamp Valkenburg nog bestond was deze een graag en veel geziene gast op ons veld.


Uit jouw opmerking ging ik ervan uit dat het om een Nederlander ging. Maar 'gast' slaat dus op de Duitser. In 2006 heb ik ze 'live' gezien op Nordholz (open dag). De 57+02 heb ik ook 'geschoten', net als de 57+01. Die laatste had overigens nog in knal-oranje letters 'Pollution Control' op de flank staan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Klopt ja dat oranje, dit wordt eentje van de "oude stempel".
Gelijk even een vraagje voor de kenners onder ons voor wat betreft de airbrush.
Ik spuit met een double action black bull. 0,3mm nozzle op 1,2 bar druk.
Nu heb ik met "vlakke" stukken geen probleem, maar nu ik de cabine wilde spuiten krijg ik korrels. Dacht eerst dat de druk te hoog was. Ongeveer 1,5 bar en misschien te weinig verdunt. Dus druk iets lager en iets meer verdunt maar krijg nog steeds korrels. Komt het misschien omdat ik in een hoekje spuit? Verf is gemengd van Revell en Modelmaster/Testors. Zou dat misschien problemen geven?

Afbeelding

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zou zo-wie-zo geen verschillende merken door elkaar kieperen. Wellicht ook te veraf gespoten? Het pigment is dan al nagenoeg droog als het te spuiten oppervlak raakt. Je zou nog kunnen experimenteren met een reducer (4010 of 4012 (= nieuwe formule) van de ASA) of een flow improver van bijv. Vallejo-air. Dan blijft je verf iets langer vloeibaar en kun je beter lagen in elkaar over laten gaan.

Ik heb op zich geen problemen met het spuiten van Revell aqua. Beetje alcohol (96%) erdoor en het spuit als een tierelier. Revell verdunner kan uiteraard ook, maar is duurder dan de alcohol die je gewoon bij een Kruidvat oid kunt kopen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Thx Rene, o ja vergeten te vertellen :oops: :oops: ik spuit enamel en dan verdunnen met thinner. Dat vind ik prettiger werken dan terpetine.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 9:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik verdun mijn revell enamel 50 - 50, spuit op ca. 1,0 bar met mijn infinity met 0,15 naald en heb er eigenlijk nooit meer last van. Met mijn oude revell flexible airbrush had ik ook wel eens ophopingen van poeder en ben er eigenlijk nooit uitgekomen waarom het me de ene keer wel en de andere keer niet overkomt. Misschien toch iets meer verdunner?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Verdun meestal 1 op 3. Hmmmm misschien dus toch de druk wat minder.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2015 20:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leuke kit,
Volgens mij heb ik de oudere versie ervan ook nog liggen. Niks geen interieur, maar wel een berg raampjes ! :D
Ik ben benieuwd hoe je verder brouwt, en kijk even gezellig mee :shock:

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement