Van de uitlaten moet een aardig stukje afgehaald worden om ze een beetje in proportie te krijgen.
Dat komt misschien omdat ze nu tegen de tweede rij cilinders aanzitten; misschien is het niet nodig als de "7-cilnder" Jaguar wordt ingebouwd. Ook moeten de gaatjes in de cowling opgeboord worden naar 2,2 mm (en boren onder een hoek naar onderen) om de uitlaten een beetje netjes te kunnen plaatsen. Gelukkig zit de cowling nog niet vast.
Dan de vleugelstijlen. met dikke secondelijm gelijmd op de ondervleugel en netjes uitgericht met behulp van de bovenvleugel.
Daarbij viel al op, dat de bovenvleugel wiebelde, en dit is waarom.
De rechter voorste vleugelstijl is duidelijk te kort, en dat is niet te corrigeren door de bovenvleugel te verwringen (is nooit netjes natuurlijk, en in dit geval zal ie zeker na een tijdje los springen). Dus dan maar repareren. Stukje 0,5 mm plastic er bovenop gelijmd met dunne Tamyia lijm, dat zorgt voor de beste door en door verbinding.
Na drogen voorzichtig ovaal schuren in de vorm van de vleugelstijl, bovenkant vlakken en natuurlijk voortdurend passen. Toen het goed zat weer in kleur van de stijl geschilderd. Zonder de pennetjes en gaatjes zou deze exercitie denk ik de kerstsfeer geen goed gedaan hebben.
Ook de propeller is intussen "hout" geschilderd (Humbrol natural wood als basis en een "wash" van met benzine verdunde burnt sienna olieverf).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.