Stuurkabels achteraan afgemaakt. Gewone methode: strak spannen over de control horn, vast zetten met een stukje tape, druppeltje dunne secondelijm erop aanbrengen met een metaaldraadje, laten drogen, afsnijden met een scherp, nieuw mesje.
Het was nogal druk met al die touwtjes, en af en toe heb ik ze tamelijk kernachtig toegesproken. De pitot buis gemaakt van 0.2 mm metaaldraad.
Ik heb maar aangenomen, dat die hetzelfde was als voor de Nederlandse F.K.51's.
Ik heb de twee versies maar eens naast elkaar gezet.
De eenzitter lijkt veel groter, maar dat komt echt doordat ie zo hoog op de poten staat. Als ik de poten niet verlengd had en geen grotere schroef had gemaakt, zou er vrijwel geen verschil zijn geweest (behalve natuurlijk de cockpit). T.a.v. de grootte van het richtingsroer hem ik zo mijn twijfels, maar bij gebrek aan foto's nemen we maar aan dat het goed is. Het is nu toch te laat om daar nog wat aan te doen (ik bedoel natuurlijk: 't is te veel moeite
).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.