Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
eerder zinc chromate green volgens de handleiding toch, maar zelf denk ik dat compleet zwart misschien beter is, maar hier kan ik geen referentie over vinden. Maar de bovenste metalen plaat waar het kussen van de piloot op zit en de wielbakken zouden in het kleur van de buitenzijde moeten komen (mea culpa, over gekeken...) , misschien pas ik dit nog aan... natuurlijk net alles een wasje gegeven...

Maar als je dan hier leest zouden de wielbakken weer interior green moeten en alles boven de bedieningspanelen in 't zwart... ik schilder de zijvlakken nog in een donkergrijs...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 8:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Dan zal het kleurtje op de foto wat anders over komen dan in het echt denk ik. Het lijkt wel bijzonder, zo'n felle kleur in het interieur, maar of ik het mooi vind, nee niet echt.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
De kleuren blijven altijd lastig. Ik heb tijdens mijn verschillende keren Flying Legends 3 Corsairs van dichtbij gezien.
En ze zijn allemaal anders! De ene had een grijze cockpit en een witte wheelbays(Flying Bull)
De Franse ( F4U-7 BuNo 124541) had een mooie houten vloer in de cockpit en waren de wheelbays dezelfde kleur als de romp.
En de britse FG-1D Corsair was de cockpit helemaal groen en geen vloer, en waren de wheelbays dezelfde kleur als de romp.

Ik zou gewoon gaan voor wat je het mooiste vind.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
eerlijk, ik heb een heel deel zitten opzoeken de laatste tijd, en ik denk dat er voor de cockpit van de Corsairs legio mogelijkheden zijn, van zinc-chomate green, lichtgrijs, zwart of combinaties, sommige delen in zalmkleur in de wheelbays, zinc-chromate yellow, zinc-chromate green, marineblauw, wit...

Hysterisch meest correct denk ik is de onderzijde in groen, op de zijkanten alles boven de instrumentenborden in "zwart", metalen plaat boven kussen in zwart, en de wheelbay in de camo-kleur... Nu weet ik nog niet of de ruimte waar de flap's in de vleugels draaien enz dan ook camouflagekleur waren of niet.

Nu weet ik niet of ik overal nog ga bijkunnen om dit nu nog te doen in de cockpit, wheelbay en dergelijke zou nog moeten mogelijk zijn. ik ga proberen bij de volgende spuitsessie...

Word vervolgd...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement